Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 19-01-2011, 09:02   #1
JanPolak
 
JanPolak's Avatar
 
Reputacja: 1 JanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemu
[komentarze] Expedycyja Lipska

Witajcie.

Ponieważ wszystko, co było do ustalenia, zostało ustalone, sesja ruszy w ciągu kilku dni. Ale wpierw podam garść zasad.
  • Piszemy w trzeciej osobie.
  • Dialogi od nowej linii i myślnika. Opcjonalnie kursywą.
  • Dosłownie przytaczane przemyślenia w cudzysłowie. Opcjonalnie kursywą.
  • Nie pogrubiamy imion bohaterów, bo to zaburza strukturę tekstu.
  • W turze każde z nas pisze jednego posta.
  • Od momentu umieszczenia mojego posta macie 5 dni na odpowiedź. Nieobecności proszę zgłaszać w tym temacie. Nie wierzę, że w czasach, gdy najprostszy telefon komórkowy ma dostęp do internetu, nie da się napisać „Sorry, nie wyrobię”. Jeśli ktoś wie, że nie zmieści się w terminie, może w komentarzach podać proste deklaracje „mój bohater zrobi to i tamto” – bo gdy trzy osoby napiszą literackie posty, czynności czwartej jakoś się wśród nich przemyci.
  • Będę wredny i za nieusprawiedliwione nieobecności będę karał – np. postać, która nie zareaguje w walce, zostaje automatycznie ranna. Z dezerterami-recydywistami będziemy się żegnać.
  • W miarę możliwości proszę się nie rozdzielać, bo sesje przez forum kiepsko to znoszą.
  • Kwestia współkreacji świata. Bardzo lubię, gdy gracze opisują elementy świata i uważam to za jedną z fajniejszych stron PBF. Ale pamiętajcie, że Lipsk jest dla Was tajemniczą niewiadomą, a sesja będzie polegała na eksploracji rzeczywistości wymyślonej przeze mnie. Z pozoru banalne deklaracje gracza typu „skręcił w zrujnowaną ulicę” lub „w nocy nasłuchiwał tajemniczych odgłosów” mogą się okazać błędne, bo tam nie było zrujnowanej ulicy – tylko coś zgoła innego, a odgłosy w nocy jeśli się pojawią – to istotne fabularnie. Także powściągnijcie chęć pisania o czymś, czego ja jeszcze nie przedstawiłem, a w razie wątpliwości – pytajcie. Nie ma za to problemu, by pisać o elementach świata niezwiązanych z Lipskiem i Interiorem.
  • W panelu sesji będzie dostępny plan miasta. Przyjmujemy, że bohaterowie dostali taką mapę przed wyprawą. Plan zawiera opis miejsc istniejących przed Klęską Narodów i w miarę odkrywania nowych lokacji będzie aktualizowany. Także sprawdzajcie go co jakiś czas.
  • Po otwarciu przygody proszę uzupełnić karty postaci i wgrać awatary. Maksymalna szerokość awatara to 200 pikseli. Jeśli ktoś nie umie zmniejszyć obrazka – pomogę.

W razie pytań – piszcie na PW lub tutaj.

Encyklopedia świata gry jest tutaj.
Google Doc do dialogów jest tutaj

Przed rozpoczęciem ustalmy jeszcze dwie sprawy:
  • Plan miasta. Aby zmniejszyć szansę pogubienia się, po każdym poście będę zamieszczał notatkę, w którym miejscu mapy drużyna się znajduje i jakie stamtąd prowadzą drogi wyjścia. Tutaj proszę o odpowiedź: gdzie mam podawać te informacje? Czy w temacie z sesją (tak będzie czytelniej), czy w komentarzach (tak unikniemy rozbijania treści sesji niefabularyzowanym akapitem)?
  • Każde z Was wie, jak bohater dostał się do ekspedycji. Sytuacja startowa jest taka, że podróżnicy zaokrętowali się na statek powietrzny, który wiezie ich do Lipska. Bohaterowie mieli czas, by się z grubsza poznać, więc w pierwszym komentarzu opiszcie swoje postaci.

I pamiętajcie, że:
Cytat:
Napisał George Mann
Steampunk is...a joyous fantasy of the past, allowing us to revel in a nostalgia for what never was. It is a literary playground for adventure, spectacle, drama, escapism and exploration. But most of all it is fun!
 
__________________
Jestem Polakiem, mam na to papier i cały system zachowań.
JanPolak jest offline