Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 22-02-2011, 16:57   #15
Nahgraz
 
Nahgraz's Avatar
 
Reputacja: 1 Nahgraz wkrótce będzie znanyNahgraz wkrótce będzie znanyNahgraz wkrótce będzie znanyNahgraz wkrótce będzie znanyNahgraz wkrótce będzie znanyNahgraz wkrótce będzie znanyNahgraz wkrótce będzie znanyNahgraz wkrótce będzie znanyNahgraz wkrótce będzie znanyNahgraz wkrótce będzie znanyNahgraz wkrótce będzie znany
Pomimo, że na stole stało wino atmosfera wcale nie zdawała się mniej spięta. Widać było, że wszyscy siedzący przy stoliku wlepiają swe spojrzenia w młodego akolitę. Ten również nie mógł tego nie zauważyć, nie mógł też nie zauważyć, że co poniektóre spojrzenia były lekko nieprzychylne jego osobie.

- Na imię mi Alojz... -
Nerwowo zaczął zakonnik. - Jak się pewno domyślacie jestem asystentem oraz uczniem mistrza Leopolda.

Nie musiał tego mówić, każdy się już tego domyślił, a nikt nie miał ochoty słuchać tłumaczeń i rzeczy mało istotnych, to też zgromadzeni zaczęli naciskać na akolitę aby ten się pośpieszył i przeszedł do sedna.

- Tak, tak racja. No więc sami Państwo wiecie, że mistrz Leopold był niedysponowany, otóż nie do końca sprawa się miała tak jak to ludzie gadają, czy też jak to ja mówiłem przybyłym do kaplicy. Prawda jest taka, że jakieś dwa dni temu, podczas jednej z popołudniowych drzemek, mistrz zapadł w jakiś przedziwny sen. Spał aż do wieczora. Początkowo nie chciałem go budzić, gdyż uznałem, że po prostu jest zmęczony, ale zauważyłem kropelki potu na jego skroni, więc postanowiłem zareagować. - Chłopak opowiadał z coraz większym przejęciem. - Kiedy zbliżyłem się do ojca Leopolda i go dotknąłem w celu zbudzenia, ten nawet nie zareagował. Postanowiłem wiec potrząsnąć nim nieco mocniej, niestety z mizernym skutkiem, ten leżał jak zabity, a jedynie po coraz cięższym oddechu i kroplach potu, jakie spływały już w tamtej chwili z jego czoła, można było wnioskować, że nadal żyje.

Akolita popił wina, bo głos zaczynał mu się łamać.