Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 22-03-2011, 17:22   #2
Tadeus
 
Reputacja: 1 Tadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputację
Często jest tak, że mechaniczne KP z mechanicznym prowadzeniem nie ma wiele wspólnego.

Niezależnie od tego, czy chcemy korzystać z mechaniki (rzucać), czy nie, warto wymagać karty. W ten sposób od razu możemy stworzyć fabularny balans w grupie i uniknąć postaci "wszystko-umiących", a rozdając na początku konkretną ilość doświadczenia/ustalając poziom postaci możemy dość wygodnie i precyzyjnie stworzyć odpowiednio kompetentną drużynę.

Nawet jeśli gramy zupełnie narracyjnie, to cyferki i lista umiejętności w KP pozwalają nam na zorientowanie się, co postać umie i w czym jest lepsza/gorsza od reszty, by to odpowiednio opisać.

Co do samej mechaniki - uproszczona. Nie ma co korzystać ze wszystkich rzutów potrzebnych normalnie w czasie walki. Ograniczamy się do decydujących (np. na samo powodzenie i obrażenia). Poza walką przy testowaniu umiejętności też tylko w ważniejszych momentach. Przekonywanie npca, otwieranie zamków itp. Nie ma co do tego wyszukiwać jakichś alternatywnych mechanik, dość dobrze upraszcza się te istniejące i znane.

Niezależnie od wszystkiego - na KP mechaniczną bym zawsze nalegał - to dobre i dla MG i dla graczy.
 
Tadeus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem