Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 22-03-2011, 19:18   #9
Sayane
 
Sayane's Avatar
 
Reputacja: 1 Sayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputację
Ech skróty myślowe... W moich sesjach wymagam, by postacie ćwiczyły swoje umiejętności bojowe (w końcu od tego zależą), więc łatwo pamiętać kto co umie i odpowiednio do tego modyfikować przebieg walki. Zresztą do gracza należy przemycenie umiejek w opisach (np. "przypomniał sobie jak mentor uczył go zwodów i...." => finta). Mając na myśli mechanikę walki myślę głównie o 101 zasadach, które zaleca podręczni. Natomiast nie pozwolę zrobić czegoś, czego postać kompletnie nie potrafi (np złapać strzały). Tak samo nikt raczej nie użyje broni, w której nie ma specjalizacji, ale tego pilnuje się przy tworzeniu postaci.

Poza tym ramowa mechanika bitwy zachęca do wrzucania punktów w rzeczy, które zwykle olewa się dla wzmocnienia ataków postaci - np. warzenie eliksirów czy rzemiosło. A to z kolei ubarwia storytelling w sesjach.

Podsumowując, stosuję raczej metodę eliminacji - postać nie zrobi czegoś, do czego nie ma umiejki, ale (jeśli nie ma sytuacji spornych) na codzień może swobodnie wykorzystywać swoje statsy bez testów (zakładam, że tropiciel umie polować, a barda nie wygwizdają w byle karczmie i na to nie rzucam).
 

Ostatnio edytowane przez Sayane : 22-03-2011 o 19:24.
Sayane jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem