Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 15-08-2006, 23:47   #17
Yarot
 
Yarot's Avatar
 
Reputacja: 1 Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie
Fakt, trochę nałożyły czasowo posty. Nic to, najważniejsze że nie zgubiliśmy wątku broni palnej. A dla niej zasięg jest kluczowy. I niech wtedy SE=10 obowiązywała na krótkim zasięgu i spadała co ileś metrów (różnie dla różnych broni). Wyjściowe SE byłoby jeszcze modyfikowane przez rodzaj kuli (od takich co przebijają zbroje - do takich co raczej ranią ciało). Rozliczanie takich strzałów byłoby bardzo proste:
Strzał z kuli stalowej dobrej jakości - SE=10. Rzucamy K10 i mamy 6. Wychodzi 16. Traktujemy je jako przebijające pancerz - zatem nie odejmujemy pancerza od obrażeń, tylko odporność. Daje to średnio 13 ran czyli delikwent schodzi. Im dalej, tym ta szansa na zabicie jednym strzałem maleje.
Strzał z kuli ołowianej - SE=8. Taki sam rzut. Daje to 14. Odejmujemy pancerz - powiedzmy 5 i odporność. Daje to 6. Jednak coś weszło w ciało. I to podwajamy. Razem 12 ran - prawdopodobny zgon. I znów - odległość gra rolę. Z tym że dla tych broni powinna szybciej spadać. Ołów odkształca się i nie leci tak daleko jak stalowa kula.
Ja aż tak tego nie mam u siebie, ale kiedyś się zastanawiałem nad takim rozwiązaniem. Może ktoś wykorzysta?
 
__________________
...and the Dead shall walk the Earth once more
_. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._
Yarot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem