Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 20-04-2011, 18:22   #13
kymil
 
kymil's Avatar
 
Reputacja: 1 kymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputację
No to moment Heos:
- z jednej strony PD łatwo można przyznawać, rozumiem że chodzi o PBF(?),
- z drugiej PD są niepotrzebne, bo mechanika jest generalnie niepotrzebna w PBF.

To może ustalmy zgodnie, że punkty doświadczenia są częścią mechaniki gry i rozmawiamy od tej pory o przyznawaniu PD jako jednego z elementów mechaniki.

Jeśli ktoś prowadzi storytelling, to rozmowa o PD nie ma sensu - on ich nie stosuje.

Dopiero jak ktoś prowadzi RPG PBF z mechaniką, to wtedy następują pytania czy i za co przyznawać PD.

Pamiętajmy, że PD przekładają się na rozwój postaci i jeżeli mechanika jest rozbudowana to zapewne i PD-ki jest na co wydawać. Rodzi się jednak pytanie, jeśli mechanika jest rozbudowana to nikt jej nie używa w tak szerokim zakresie, więc czy jest sens przyznawać PD-ki, bo i tak z rozwiniętych umiejetności dokładnie nie korzysta. Powstaje fikcja, która zaprzecza idei PD.

Wiem, że to trochę zagmatwane, ale doprowadziło mnie to do wniosku, że PBF z mechaniką - tak, ale tylko maksymalnie uproszczoną, hybrydą oryginału. I wtedy PD jak najbardziej można spokojnie przyznawać.
 
kymil jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem