Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 04-05-2011, 23:42   #31
Sayane
 
Sayane's Avatar
 
Reputacja: 1 Sayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputację
Cytat:
Do tego wystarczy zwykła lista umiejętność/atrybutów psychofizycznych w skali powiedzmy 1-10, ze z góry określoną liczbą punktów na rozdania. Zwłaszcza, że jak piszesz, nie będzie w użyciu i służyć jedynie orientacji.
A czym to niby różni się od "mechaniki mechaniki"? Tu cyferki i tu cyferki, tu atuty (jak zwał tak zwał) i tu atuty, tu atrybuty psychofizyczne i tu... Jedynie dyskusyjną może być kwestia ich ilości, ale w obu wypadkach określasz statystyki bohatera. Zwanie DDków mechaniką a "malachajstwa" nie-mechaniką to czysta semantyka.
Nie-mechanika to łuskanie z historii. Wszystko co opiera się na jakiśtam statystykach/cyferkach/kropkach etc. (obojętnie czy pięciu czy pięćdziesięciu) jest mechaniką - mniej lub bardziej okrojoną ale jednak.

Cytat:
[...] aby wiedzieć kim tak na prawdę jest dana postać, co robiła, co robi, co umie a czego nie umie zrobić. Wszystko to zebrane w postaci jakiejś mechaniki dostosowanej do świata daje o wiele czytelniejszy obraz niż wyłuskiwanie tego z historii.
I to imo jest clue robienia karty; po to też sama każę ją robić.
 
Sayane jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem