Tworzenie postaci
Mechanika polegać będzie na prostych rzutach k20 z modyfikatorami, wynikającymi z sytuacji. Jako typowa mechanika do gry na forum ma być tylko pomocą dla MG przy ocenie biegłości postaci i wprowadzać pożądany czynnik losowy. Ze względu na swoją prostotę nie nadaje się do "sprawiedliwego" rozsądzania sporów i wymaga od MG podejmowania części decyzji związanych ze skalą powodzenia, lub porażki.
Z założenia w systemie nie ma testów przeciwstawnych. Wyszkolony wróg to po prostu większa kara do testu gracza.
Cechy
Walka wręcz (z bronią i bez)
Strzelanie
Wytrzymałość (wszystkie testy związane ze sprawnością i wytrzymałością ciała)
Przekonywanie (wszystkie testy "społeczne")
Naprawianie
Pilotaż (również kierowanie pojazdami, uzyskany sukces daje +5 do danej cechy pojazdu)
Medycyna
Informatyka
Kradzież (w tym otwieranie zamków, kradzież kieszonkowa, pozostawanie niezauważonym i inne działania kryminalne)
Nauka (inna, wybrana przez gracza)
Między te 10 cech do rozdysponowania jest:
W przypadku postaci początkujących - 45 punktów
W przypadku średnio zaawansowanych - 65 punktów
Można dać zero, nie można jednak dać więcej niż 15 (do 20 da się dobić tylko z wyspecjalizowanym sprzętem dającym bonus)
Przykłady postaci
Złodziej
Walka wręcz 0
Strzelanie 5
Wytrzymałość 5
Przekonywanie 10
Naprawianie 0
Pilotaż 5
Medycyna 0
Informatyka 5
Kradzież 15
Misjonarz
Walka wręcz 5
Strzelanie 0
Wytrzymałość 10
Przekonywanie 15
Naprawianie 0
Pilotaż 5
Medycyna 10
Informatyka 0
Kradzież 0
Tworzenie statków
Wpierw główne statystyki (1-15)
Siła ognia -
Skuteczność tarcz ochronnych/pancerza/działek przechwytujących -
Zwrotność -
Przyspieszenie -
Czujniki -
Dodatkowe opcje do wykupienia:
- Każdy dodatkowy hangar z promem(myśliwcem w przypadku lotniskowca) - 5 punktów (jeden standardowo i za darmo)
- Sekcje specjalistyczne (laboratoria, ambulatoria, huty, warsztaty, więzienie, świątynia, biblioteka itp.) - 10 punktów
- Pojazd naziemny - 5 punktów
- Maskowanie (zmniejsza szanse wykrycia) - 10 punktów
- Kadłub atmosferyczny - tylko w mniejszych jednostkach, tylko te mogą lądować na planetach, statek traci hangar - 15 punktów
- Powiększona ładownia - 5 punktów
Standardowo 50 punktów na wszystko.
Poniższe przykłady są jedynie poglądowe, by widać było jak rozkładają się punkty.
Lekki lotniskowiec:
20 punktów na dodatkowe hangary poza pierwszym. (5 myśliwców)
Siła ognia - 5
Tarcze - 10
Czujniki - 5
Zwrotność - 5
Przyspieszenie- 5
Kanonierka desantowa
15 punktów na zdolność lądowania (traci hangar i rozmiar ale nadal może dokować do większych statków)
Siła ognia - 5
Tarcze - 5
Czujniki - 5
Zwrotność - 10
Przyspieszenie- 10
Statek barka
Siła ognia - 2
Tarcze - 8
Czujniki - 5
Zwrotność - 5
Przyspieszenie- 5
Dodatkowa ładownia - 5
Dwa pojazdy lądowe - 10
Sekcje przemysłowe (huta i prosty łańcuch produkcyjny) - 10
Niszczyciel
Siła ognia - 12
Tarcze - 10
Czujniki - 8
Zwrotność - 7
Przyspieszenie - 8
dodatkowa ładownia na amunicję - 5