Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 10-09-2006, 14:09   #1
Solfelin
 
Solfelin's Avatar
 
Reputacja: 105 Solfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znany
Zwykłe akcje Nietykalnych

[center:19f85ec3fa]Zwykłe akcje Nietykalnych[/center:19f85ec3fa]

[center:19f85ec3fa]Poruszanie[/center:19f85ec3fa]

Czyści mogą poruszać się nie tylko w 3 wymiarach, ale aż w 6. Przez trzy pierwsze wymiary poruszają się normalnie, by gdzieś dojść, muszą przebyć długość odcinku, zniżyć się do odpowiedniej wysokości oraz ustawić się na odpowiednią szerokość. Przy kolejnym wymiarze, 4, muszą także wybrać odpowiednią epokę do odwiedzin, pamiętając przy tym, by uważać na Wzorce Rzeczywistości i Paradoks, gdyż nieodpowiednie pojawianie się może zmienić przyszłość.

By przejść przez 5 wymiar spokojnie, należy im wybrać odpowiednią wibrację, kształt, według którego podążą w docelowe miejsce. Ich rodzimy wymiar 6, nie przysparza im raczej kłopotów, z łatwością dostosowują swój charakter i formę do poziomu duchowego i intelektualnego istot, które chcą odwiedzić.

Powyższe uwagi są przy założeniu, że Narrator nie chce zbyt wielu rzutów i pragnie usprawnić przebieg sesji, kładąc nacisk na narrację.

System: By przejść z wyższego do niższego poziomu, dostosować się do niego, należy wykonać rzut na Arete + Umiejętności Orientacyjne. Za każdą kropkę w Przewodnictwie obniż Stopień Trudności, który oblicz z odległości wymiarów, które trzeba przejść. Za każdy wymiar należy dodać do początkującego ST w wysokości 3 każdą następną trójkę, tak więc przejście z 6 wymiaru do 4 wywołuje Stopień Trudności równy 9, bo początkowa jego wartość wynosi 3, plus 6 za 2 wymiary do przejścia. Gdyby postać miała Moc Przewodnictwa na poziomie 2, mogłaby obniżyć ST do wartości 7.

Po przejściu Nietykalny dostosowuje się do wymiaru, w którym jest. Dla jasności: Świadomość jest tam już bytem, swoim objawem, ale tylko jedną częścią. Całość nadal znajduje się w 6 wymiarze, jednak uwaga, koncentracja woli ułożona jest w wymiarze, na którym aktualnie skupia się Świadomość.

[center:19f85ec3fa]Tworzenie[/center:19f85ec3fa]

Nietykalni potrafią tworzyć rzeczy, nie potrzebując użycia Mocy, lecz jedynie obecnych niedaleko surowców. Odbywa się to poprzez pewną działalność Świadomości, narzędzia. Świadomości wystarczą użyć swojego zrozumienia, wiedzy i oświecenia, by stworzyć daną rzecz.

Potrafią tworzyć wszystko, co istnieje w 6 wymiarach, począwszy od linii, prostokątów, sześcianów, po humanoidów i uczuciodów aż do dźwiękoli oraz swoich własnych barw. Jest im bardzo trudno stworzyć kogoś z własnego rodzaju, raczej wynika to spontanicznie, podczas walki jednego Nietykalnego z drugim powstaje trzeci, neutralny albo zagubiona energia.

Surowców zwykłych potrzebują do stworzenia figur geometrycznych, do stworzenia istot cielesnych potrzeba im odpowiednich pierwiastków, gliny oraz znajomości genetyki. Do stworzenia uczucioidów trzeba im odpowiednich narzędzi wytwarzających dźwięk, dzięki nim formują te istoty i nadają im życie oraz charakter. Do wytworzenia dźwiękoli wystarczą im jedynie barwy, ich własny filtr Świadomości. Kolory, styl ich bytu potrafi wykreować dźwiękoludów.

System: Gracz, by stworzyć istotę lub rzecz musi rzucić na Arete i talent Artyzm. Każdy poziom w Mocy Tworzenie obniża ST o wartość równą 1. Gracz może tworzyć tylko istoty z niższych wymiarów, zatem wyłączając wymiar jego postaci, 6. Początkowy ST jest wysokości 5, dla stworzenia rzeczy w 6 wymiarze. Dla stworzenia istot i rzeczy w niższych wymiarach: za każdy wymiar niżej dodaj 2 stopnie do ST. Zatem wysokość ST dla stworzenia istoty 3-wymiarowej przez istotę 6-wymiarową, czyli postać Gracza, wyniesie 11, ale skoro ST taki jest niemożliwy, wyniesie maksymalną wartość 10. Jeśli jednak postać ma Moc Tworzenia, od razu jest to wliczone w działania obliczające wysokość ST. Przykładowo, gdy postać posiada Moc Tworzenia na poziomie 3 i chce stworzyć wyżej wymienioną istotę, ST działania nie wyniesie wartości 7 (10-3), ale 8 (11-3). Można też stworzyć ograniczenie, że jeśli ST przekroczy wartość 10, akcja jest niemożliwa, albo wprowadzić odejmowanie ilości kostek do rzutu.
Koszt działania to jedynie surowce i wiedza, która jest potrzebna do stworzenia danej istoty lub rzeczy.
Gdy istota zostanie stworzona, trzeba ją jeszcze wykształcić. Do tego celu trzeba rzucić na Arete i umiejętność Rzemiosło, a także za każdą kostkę, którą się rzuci trzeba wydać 1 punkt Kwintesencji. Jest to akcja złożona, ilość sukcesów i Stopień Trudności ustala Narrator albo Gracz w oparciu o to, jak bardzo doskonałą istotę chce stworzyć.
Charakter, styl istoty zależy od Stopnia Czystości tworzącego Nietykalnego.

[center:19f85ec3fa]Zmiana[/center:19f85ec3fa]

Świadomości mają zdolność zmiany rzeczywistości. Jest ona o wiele łatwiejsza w użyciu, niż jakakolwiek Sfera magów. Życiem Nietykalnego jest przemiana, zmiana jednej rzeczy w drugą, poprzez narzędzia, które mu są dostępne i cel, jaki chce osiągnąć. Przez to dąży do celu, dąży przez środek, przez rozwój.

Przed zmianą czegokolwiek trzeba to bacznie obserwować. Poznawać, badać, szukać cech dostępnych na danym poziomie istnienia, wymiaru, materii. Można także na szybko zmieniać, wpływać na coś, by np. przetorować sobie drogę, usunąć lub ominąć przeszkody, przyspieszyć prędkość podróży. Niezależnie od tego, zmiana zawsze jest przydatna.

Można także zmieniać na powrót rzecz do poprzedniego stanu, kształtu lub formy. By tego dokonać, należy odwrócić działanie, albo wykonać jego przeciwność. W ten sposób można zmienić coś na powrót, zmienić w coś, czym było. Można zatem i odkryć stan poprzedni rzeczy oraz sprawić, by substancja do tego stanu przeszłego wróciła.

System: by wykonać zmianę rzeczy lub istoty, jej stanu skupienia, warstwy rzeczywistości, charakteru, stylu lub kształtu, należy rzucić na Arete + umiejętność Rzemiosło. By rozpoznać, wybadać istotę, trzeba rzucić na Arete + wiedzę Diagnostyka. By przywrócić do stanu poprzedniego lub do sprawności trzeba rzucić na Arete + umiejętności Odtwórcze. Wszystkie rzuty są zależne od ST równego początkowo 4, za każdy poziom zaawansowania działania (zmiana stanu skupienia, warstwa) należy dodać odpowiednią ilość stopni, według tabeli podanej poniżej. Za każdy poziom w Przewodnictwie należy odjąć 1 punkt od Stopnia Trudności.


Akcja Wydatek Kwintesencji Modyfikatory ST
Zmiana stanu skupienia (ciało stałe, ciecz, gaz, inne) - + 3
Zmiana wymiaru - + 5 za 1 poziom wymiaru
Wymiana części - + 3 za jedną część
Usprawnienie działania 3/+1 do wartości cechy zdolności + wartość, którą ma aktualnie cecha
Odblokowanie/naprawienie 2/Za część + 2 za jedną część
Ulepszenie/wzmocnienie 5/+1 do wartości cechy charakteru, atutu, itp. + wartość, którą ma aktualnie cecha

Uwaga: zmiana wymiaru dotyczy innych istot, niż Nietykalnych.
 
Solfelin jest offline