| -.-.-.-.-.-.- Schemat: -.-.-.-.-.-.- [Tu należy wpisać numerek wpisu: Wpis #1]
Na wstępie postu należy wpisać numerek, lecimy kolejno więc będzie to numerek o jeden większy od numerka poprzednika. Rozmiar czciony 5 a tam niżej 4. Wszystko jasne? [Tu należy wpisać jeden z działów Glosariusz/Gawędariusz/Bestiariusz/Roślinariusz]
Dalej wybieracie JEDEN z działów na jeden post. Nie kilka w jednym, bo to wprowadza zbędny zamęt w temacie. Możecie za to w jednym poście umieścić kilka informacji z danego działu – jako inskrypcje, o których za chwilę. Tak więc: wybierając dział „Glosariusz”, w jednym poście opowiedzieć możecie o jakimś mieście, miejscu, osobie, walucie. Ale o kwiatku już nie – bo temu służy Roślinariusz (trzeba w takim wypadku napisać kolejny post). [To jest nagłówek który stosujemy zawsze kiedy wpisujemy nową „rzecz” do działów: Inskrypcja #1]
Tu ważna sprawa; otóż wybrawszy już ten Glosariusz, postanawiacie opisać w nim kilka miast, albo dwa miasta i jedną postać, albo pięć postaci i lokację, albo wszelakie inne kombinacje. Każdą taką „rzecz” opatrujecie więc numerem inskrypcji, co prezentuje się następująco: INSKRYPCJA #1 (oczywiście tylko pierwsza litera z dużej - to tylko, żeby wam uzmysłowić o co chodzi)
Jakieś miasto. INSKRYPCJA #2
Kolejne miasto. INSKRYPCJA #3
Postać.
itd.
Uwaga, numer inskrypcji nie jest zależny od postów innych graczy a jedynie od waszego (w każdym poście numerujemy od 1) Staramy się, jak pisałem wypełniać posty na tyle na ile się da tekstem. Jak coś możecie edytować i dodawać nowe inskrypcje, w późniejszym czasie. Czemu ma to służyć? A no ma to służyć przejrzystości tak bym potem w rozmowie mógł powiedzieć piąty wpis czwarta inskrypcja i by od razy było wiadomo o co chodzi. (ułatwi nam to szukanie informacji kiedy będzie masa wpisów). Glosariusz: - Postacie(NPC), Miasta/wsie, miejsca wszelakie, waluty...
Tu mamy wiele informacji na różny temat ale dotyczą one przede wszystkim aktualnego stanu rzeczy, choć opisy przeszłość itd są również mile widziane. Schemat Postaci(NPC): [ Obrazek – z czarną ramką 1pikselową, wycentrowany.] Imię: rubryczka dotyczy także nazwiska i pseudonimu, czujcie się tu swobodnie może być sam pseudonim samo nazwisko lub też wszystko jak leci. – pseudonim w cudzysłowie. Wiek: postać może oczywiście nie żyć od lat wtedy wpisujecie tylko od ilu nie żyje. Rasa: co tu dużo pisać. Profesja: Tu stosujemy najpierw wpis np. wojak potem tytuł jeśli jakiś ma przykładowo: Najemnik/syn księcia jakiegoś tam. Pochodzenie: Miejsce z którego pochodzi ale też i miejsce w którym można go spotkać, dalej idąc miejsce pracy ew. jakieś jego nocne schadzki itd. Opis: Wiadomo o co chodzi, dokonania i takie tam. Plotki: Coś co można o nim usłyszeć od innych, niekoniecznie prawda. Domniemane teorie etc. Inne: Wszystko co nie wiecie gdzie spisywać wpisujecie tu. Schemat miast/wsi: [ Obrazek – z czarną ramką 1pikselową, wycentrowany.]
Nazwa: poza nazwą możecie opisać po myślniku czemu taka, to może być związane z niespotykaną architekturą, handlem itd. Opis: wiadomka, może jakiś podział na dzielnice, opisy architektury, klimat w mieście panujący, z czego miasto słynie, kto je zbudował etc. Kultura: zwyczaje obrządki. Można je ładnie opisać. Rzeczy, które ludzi z tych terenów urażą, rzeczy które pokażą tzw. klasę. Co dla nich jest ważne. Pieniądze? Może ważniejsza jest rodzina? Ogólnie tradycje, mentalność – no wiecie o co chodzi. Stosunek ludzi do magów, templariuszy i innych grup. Polityka: ogólnie bez przesadyzmów; kto włada nim, kilka ważnych postaci dla miasta/wsi – i czemu. (opisy szczegółowe w wpisach Postacie(NPC)) Położenie: w jakim miejscu leży i co z tego wynika (pamiętamy o kontynencie, pobliskich miejscach, miastach etc.). Wiadomo góry chronią, morze to handel itd. Pamiętajcie podesłać z edytowaną mapkę z zaznaczonym umiejscowieniem. Najważniejsze przybytki: tu po za ich wyszczególnieniem należy podać opisy miejsc np. kanały, zamtuzy, faktorie handlowe, kościoły, fortyfikacje, zabytki, wieże magów, loszki, strażnice templariuszy, posesje czyli wszystko co warte uwagi w mieście. Handel: Jakie produkty są produkowane a jakie sprowadzane. Czy mamy tu jakieś faktorie i ogóle znaczenie handlu dla miasta. Proszę podać walutę a wpis dokładniejszy na dole, znaczy za walutę może robić handel wymienny bądź jakieś kości to zależy od was niżej można nawet sobie wymyślić ową walutkę ;p Inne: wszystko czego nie ma u góry i nie wiecie gdzie umieścić. Mogą się tu znaleźć zapiski z notatek ksiąg na temat miast. Schemat miejsc wszelakich: [ Obrazek – z czarną ramką 1pikselową, wycentrowany.] Nazwa: klimatyczne i bliższe naszemu rodowitemu językowi. Niemniej nie trzeba trzymać się tego sztampowo więc grunt, że będzie klimatycznie. Ach! W miejscach wszelakich mamy przydrożne karczmy, wszelakie lasy, góry, cmentarzyska, ruiny i różne inne miejsca jak katakumby, wiecie o co mi chodzi. ;p Opis: tu opis jest bardzo ważny ponieważ to on nadaje miejscu klimat. No klimat też należy tu opisać oczywiście klimatycznie. Niebezpieczeństwa: wszystko co może czyhać na przejezdnych, od klasycznych zbirów po ruchome piaszczyska. Inne: wszystko co nie pasuje do reszty. Schemat walut: [ Obrazek – z czarną ramką 1pikselową, wycentrowany.] Nazwa: jak zawsze good klimat is good. Wiem, wiem czuję się jak polish cowboy Opis: czemu taka? Jakie wiążą się z tym historie, legendy, czy waluta się zmieniała, jakieś ciekawostki, ktoś jest na niej wybity? Miejsce występowania: w jakich miejscach występuje to logiczne nie? Przelicznik: przelicznik na Thdańskie monety. Inne: tak jak wszędzie to co nie pasuje do reszty rubryczek. Cennik*: Cytat:
Napisał Cennik by Rock Tu sprawy różnie się mają, ogólnie zacznijmy może od przedstawienia Thedańskiej waluty powszechnie przez kmieci zwaną „Alistarem bitym” I tak mamy tu miedziaki, srebrniki i złote suwereny. Jako, że wasze postacie mają różne możliwości to wypiszę mniej więcej jakieś porównanko.
500 złotych suwerenów to może być budżet jakiegoś średniego miasta, 50złotych suwerenów to posesja w stolicy Thedas: Thevinterze. Na jednego srebrnika wsiok musi ganiać w polu z dwa tygodnie. Za to za 20 miedziaków znajdziecie w Thevinterze jakieś spanie. Rozjaśniłem trochę? No mam nadzieję ;p • Kufel piwska z 1-50 miedźaków (choć to też zależy od tego co stworzycie jak ktoś będzie chciał super wytrawne piwsko to nie widzę problemu by kosztowało srebrnika).
• Suchy prowiant na jeden dzień: 5-20 miedziaków.
• Nocleg: 15-50 miedziaków. Cennik będzie uzupełniany w trakcie – bo możliwe, że wyjdzie trochę inaczej - ogólnie w różnych miejscach mogą być różne ceny. To też zależy od waszych postaci i umiejętności targowania się/ ew. w mniejszym stopniu gadaniny/czy jak przy-farcicie uwodzenia i innych takich. |
Gawędariusz: Wydarzenia historyczne, legendy, organizacje… Schemat historii i legend: Nazwa: wiadomo historia czy legenda a nawet opowieść - nazwę swą mieć musi. Rok: tu ma być najpierw przekrój lat w których toczy się dana historyjka, opowieść itd. Otóż mamy w powszechnie wszystkim znaną erę smoka – od czegoś w końcu nazwa się wzięła. W kalendarium Imperialnym jest to rok TE: 2045 i do niego się odnosimy. Oczywiście możecie tworzyć własne kalendaria (tu je opisując) w końcu mamy wiele różnych kontynentów, nie mniej proszę dawać jakąś wzmiankę dla porównania do roku imperialnego. Dalej możecie tu wymyślić miesiące i nadawać im nazwy – swobodnie miesiące mogą być od nazw kolorów, owoców, roślin, przedmiotów i co wam tylko wpadnie do głowy. Potem można je użyć w tekście głównym to jest po prostu wyjaśnienie by tekst niżej był zrozumiały. Legenda/Wydarzenie historyczne/Opowiadanie : niepotrzebne skreślić. Miło jakby znalazły się jakieś pieśni bardów, ich opowiadania, doniesienia o legendarnych składnikach czy bestiach, roślinach krainach - ich własnymi słowami i nie tylko. Można umieszczać tu obrazki rzecz jasna. A więc pisać! Inne: tak jak wszędzie. Schemat Organizacji:
Wszelkie faktorie handlowe, skryte grupy, zorganizowane bandy, zakony i inne takie. [ Obrazek – z czarną ramką 1pikselową, wycentrowany. Tu może to być jakiś herb, tatuaż, coś charakterystycznego, siedziba ludzie a co tam chcecie byle klimatycznie.] Nazwa: no powtarzam sto razy to i powtórzę raz jeszcze klimat! Opis: czy jest tajna jawna kto o niej wie jakieś rytuały wstąpienia lub warunki członkostwa, co ich wyróżnia, może organizują jakieś spotakania jakie profity wypływają z bycia członkiem, jaka komunikacja i takie tam. Cele: każda jakieś ma i mieć musi. Pozytywne, negatywne, neutralne ale musi. Siedziba: jak chcecie to obrazek jak nie to nie ale opis i tak i tak powinien jakiś być. Jakaś anegdotka czemu skąd się wziął, jak jest to coś b. ważnego to można dać adnotację i zrobić wpis w Glosariuszu – a nawet wypadałoby. Osoby: struktura jakoś po krótce oraz imiona, pseudonimy, nazwiska, przydomki etc,osób które należą do organizacji naturalnie macie dać adnotację i najlepiej opisać je w Postaciach. Struktura też jest ważna żeby potem nie było pomyłek. Wpływ: łącznie z zakresem działania, możliwościami działania i manipulacji innymi organizacjami etc. Dokonania: no to raczej wiadomo jakieś sławne działania etc. Inne: wszystko co nie pasuje nigdzie indziej. Bestiariusz: Bestie, zwierzęta i rasy…
Czemu wszystko razem? To logiczne z człowieka też można zdjąć skórę. Nie wiedzieliście? Jest to cholernie trudne ale da się to zrobić. Da się też wyciągnąć różne składniki z ciał humanoidalnych pamiętamy przy tym jednak, że Templariusze uznają to za gałąź magii krwi i, że skutki mogą być różne dziwne i nie zawsze takie jak się spodziewacie. Za nim zapytacie o co chodzi ze składnikami to przeczytajcie wpis w Roślinariuszu. Schemat bestii, zwierząt i ras: [ Obrazek – z czarną ramką 1pikselową, wycentrowany.] Nazwa: tfu, już nie wiem co mam pisać. KLIMAT! Opis: tu dajecie jakieś typowe zachowania jeśli ich nie ma to też to opisujecie, taktykę jaką mają te istoty działają stadnie? A może to samotniczy tryb życia? Łowcy nocy czy poranka? I takie tam. Występowanie: w jakich warunkach istoty czują się dobrze w jakich nie. Gdzie można je spotkać i czemu? To może być uzależnione od temperatur, roślinności, pożywienia no i innych takich tam szkopułów które macie napisać. Stopień zagrożenia: opisowo w końcu to Storytelling. Odporności: np. odporny na ogień. Podatności: np. podatny na rany obuchowe. W jakiś czuły punkt i inne takie tam. Składniki (max3): które możecie wydobyć z istoty (to jeszcze nie znaczy że wam się uda).•[Nazwa – krótki lub dłuższy opis pokazujący jak wydobyć je z istoty i co może pójść nie tak, w nawiasie okrągłym komponenty jakie w sobie posiada max. 4 pamiętając że kolejność gra rolę!] – całość wyjaśniona niżej. Trofea: w tym wypadku od myślników, może to być skóra, tłuszcz – o ile jest on w miarę typowy bez związku z alchemią, pazury, kły, łeb potwora. Takie rzeczy raczej do powieszenia na ścianę, ubrania się sprzedania, bez komponentów. Inne: to co nie pasuje wyżej.
Ostatnio edytowane przez Rock : 17-06-2011 o 20:21.
|