Lowcakur, można ocenić system nie grając w niego. Ocena pozytywna brzmi wtedy "Chciałbym w to zagrać", a negatywna "Nie chcę w to grać". Albo jakoś podobnie.
Wracając do tematu: zajrzałem ponownie na stronę systemu i uciekłem stamtąd. Całość wygląda jak (co najmniej) Pomniejsza Manifestacja Chaosu. Brakuje mi tam jakiegoś porządku, definicji najbardziej podstawowych pojęć (i nie mówię o "Co to jest RPG"). Otwieram umiejętności i widzę jakieś punkty miecza, rozwinięć, automatyczne doszkolenie... że co proszę? Może zacząłem od złej strony (pierwszej wg. spisu treści, nawiasem mówiąc). Otwieram klasy: umiejętności doszkoleń. Co to jest?
Ja rozumiem: "nie od razu DnD/Warhammera/dowolny_inny_system napisano". Ale to wygląda raczej na wstępny etap tworzenia gry komputerowej. Jaki normalny podręcznik podaje Ci, że żeby zdobyć umiejętność "miecze" na poziomie 8 musisz pokonać w walce konkretną osobę, darować jej życie i jeszcze dać w prezencie miecz? To jest bardzo rozsądne zachowanie. W cRPG jestem w stanie taką zagrywkę zrozumieć. W papierowym absolutnie.
Reasumując: nie wiem jak miałbym w to zagrać, skoro nie jestem w stanie się zapoznać z mechaniką/światem.
__________________ Within the spreading darkness we exchanged vows of revolution.
Because I must not allow anyone to stand in my way.
-DN
Dyżurny Purysta Językowy |