Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 05-08-2011, 19:51   #6
Fiath
 
Fiath's Avatar
 
Reputacja: 1 Fiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputację
Czas na system walki, czyli mechanikę tej sesji.

Walka polega na poruszaniu się po mapie i walce z przeciwnikami.
Każdy z was prędzej czy później zdobędzie również różne zdolności i bronie.
Główną waszą zdolnością będzie przywoływanie Demonów i Persony.

Demony to stworzenia takie jak wasi obecni przeciwnicy, będzie można ich wkupywać z listy czy wymyślać samodzielnie, a tura tych stworzeń będzie miała miejsce podczas waszej. (będą jednak posiadać własne statystyki).
Z demonami można również się targować, aby zmieniły stronę, której są lojalni.

Persony to wasze wewnętrzne "Ja". Ich koncept polega na przywołaniu boga z którym wasza postać jest najbardziej powiązana, w 2/3 przypadków będzie to możliwe, choć imię tego boga (lub powiązanego z nim określenia) należy odgadnąć samodzielnie. (podpowiedzi są w waszej karcie postaci oraz Side:Story). Nie musicie się koniecznie śpieszyć (chyba że macie wielkie plany co do tego systemu ;] ) prędzej czy później fabularnie sam wam podam te nazwy.

W walce wyróżniamy następujące statystyki (każda z nich pochodzi od jednej waszej cechy uporządkowanej, choć są one odrębne):

Siła - pochodzi od budowy ciała. Definiuje jakiem ekwipunkiem (względem wagi) potrafimy się obsługiwać, oraz odjęta od wytrzymałości oznacza obrażenia.

Obrona - Definiowana przez kondycję, odjęta od siły daje w wyniku otrzymane przez was obrażenia.

Inicjatywa - również startowo definiowana przez kondycję. Określa wasze punkty ruchu oraz ilość akcji. Nie ma do niej kar naturalnych dla zbalansowania rozgrywki.

Celność - definiowana przez percepcję. Określa szanse trafienia z broni dystansowej poprzez zdefiniowanie maksymalnego zasięgu, na jaki jesteśmy w stanie wycelować. (Dla przykładu, strzelając na 5m. potrzebujemy celności na 5, wtedy wyrzucamy K5 a wynik oznacza jak daleko doleciał nasz pocisk.) Należy pamiętać, że bronie mają wyznaczony maksymalny zasięg, choć wysoka celność polepsza szanse trafienia i z nich (ważne, aby nie wyrzucić za mało).

Dowodzenie - za przywołanie istoty na pole walki, (gdy już zdobędziecie własne demony) wymaga opłacenie danej ilości dowodzenia. Dowodzenie jest zwracane po zniknięciu stworzenia z pola walki. Podchodzi od inteligencji i charyzmy (zależnie od typu demona).

Mana - wykorzystywana jest za używanie czarów, pochodzi od inteligencji. Będzie objaśniona później.

Punkty ruchu
- jedna kratka to 0,5m. Za każde 10 do inicjatywy dostajecie 1pr.

Deklaracje - za każde 15 punktów inicjatywy dostajecie 1 deklarację akcji.

Wasze najlepsze dwie statystyki dostają premię x1.5 i x1.2, Pamiętajcie, że na odwrót jest z najgorszymi. Są to właśnie kary naturalne.

Na podstawie waszego nieświadomego wyboru podczas tworzenia postaci posiadacie następujące statystyki:

Edward:
Siła - (2 : 1.2) 1(6)
Obrona - (2 : 1.5) 1.(3)
Inicjatywa - 30
Pr = 3
D = 2
Celność - 2
Dowodzenie - 2 x1.5 Dla humanoidów x1.2 Dla bestii.
Mana - (20 x1.5) 30

Haru:
Siła - (2 : 1.5) 1.(3)
Obrona - (2 : 1.2) 1(6)
Inicjatywa - 30
D = 2
Pr = 3
Celność - (2 x1.2) 2.4
Dowodzenie - 2 x1.5 dla bestii

Adelbert:
Siła - (2 : 1.5) 1.(3)
Obrona - (2 : 1.2) 1(6)
Inicjatywa - 30
D = 2
Pr = 3
Celność - 2
Dowodzenie - 2 x1.2 Dla humanoidów x1.5 Dla bestii

Macie teraz 25 punktów do rozdania i wysłania mi (gg wystarczy). Każda statystyka zawsze kosztuje 1 punkt za rozwinięcie.

Jak wygląda walka?
Każda tura dzieli się na dwie części:

Opis fabularny
- zwykły opis tego, co robicie i waszych odczuć (może namieszać w walce!). Opisy w zależności od waszych planów i spostrzeżeń tworzą modyfikatory do obliczeń.

Deklaracje - lista akcji, jakie podejmujecie. Obecnie macie 2 deklaracje, czyli np. Dwa ruchy albo ruch i atak/przyjęcie postawy obronnej...Co tylko wymyślicie.

Ucieczka z walki.
Jeśli przeciwnik nie ma was w swoim polu ruchu można opuścić walkę dochodząc do krawędzi ekranu.
Jednak postępując tak nie dostajemy wynagrodzenia za udział w potyczce.


Pytania?
 

Ostatnio edytowane przez Fiath : 06-08-2011 o 10:33.
Fiath jest offline