Do piątku niestety nie mam możliwości grzebać przy systemie (jestem poza domem). Przeczytałem, wasze posty. Ustosunkuje się do wszystkiego około piątku (tzn. dam konkretną odpowiedź co o tym myślę).
Manewry są kompletnie niezbalansowane. Wielkie dzięki za wyłapanie tych usterek. Zostaną naprawione.
Test przeciwstawny; jeden z moich wymysłów:
"BN dostają cechy powiększone o 50. Np. 33 + 50 = 83. Gracz wykonując test przeciwstawny rzuca K100 i dodaje wartość do cechy. Suma musi byc większa od powiększonej cechy BN.
Gracz cecha 45 + K100{56} >= cecha BN 33 + 50 (stałe) = 83
101 > 83 Gracz odnosi sukces"
Ogłada wypada z ograniczeń pancerza.
Zmęczenie. Jeden z prototypów. Zostaje tylko w walce. Po każdej walce, jeżeli drużyna odpocznie, opatrzy rany i coś zakąsi (no normalny postój na regenerację), całe zmęczenie schodzi. Każdy Gracz ma żetony Kondycji, które trzyma przy sobie. Żetony kondycji pochodzą z cech Budowa i Wola i będzie ich mniej niż cecha (żeby gracze nie mieli 168 żetonów przy sobie tylko np. 16). Białe żetony są z Budowy, wydając je nic się nie dzieje. Czerwone są z Woli. Czerwonymi można płacić za manewry, krwawienie, duszenie - dopiero jak skończą się białe. Gracz kiedy zapłaci pierwszym czerwonym dostaje kare "zmęczony" -10 do testów. Kiedy wyda wszystkie żetony Kondycji pada nieprzytomny (ew. martwy w pewnych przypadkach - chociaż system jest zbyt zabójczy więc pewnie tylko będą tracić przytomność, nie ważne czy z ubytku krwii czy za zbyt akrobatyczną technikę walki).
W rozdziale o uszkodzeniach, wypisze każdą możliwość uszkodzenia broni, pancerza i ekwipunku.
Na razie nie widzę korzyści z rozdzielania penetracji.
Arvelus:
Masz racje co do śmiertelności.
Ograniczenie morderczości; rozważam wrzucenie manewru który przerzuca obrażenia otrzymywane przez gracza, wybiera się niższe (może by przerobić na tą potrzebę Desperackie parowanie). Szansa na dwie 8, pod rząd to 1,5%; 2x 10 = 1%.
Obecnie kostka obrażeń zwiększa się o jeden typ, jeżeli ofiara się nie broni. Rozumiem, ze to wg was za mało (nożem rzuca się wtedy K8 ). Można wrzucić dodatkową zdolność dla skrytobójców, która dodatkowo przerzucałaby obrażenia - wybiera się wyższe z dwóch (efekty 9 i 10, już trochę nie pasują do ciosu sztyletem). Jeżeli zabójca jest niezauważony, oczywiście.
osłona - racja, ale to problem na który teraz nie mam pomysłu (zeby plynnie chodził, modyfikatory były dobre). Twój wydaje się być lekko za mocny, ale bardzo rozsądny i prosty.
Odrzut - masz racje, do zmiany.
Desperacka obrona- masz racje, do zmiany.
Walka bez broni - fakt, wasze propozycje wydają się dobre, zastosuje je (możesz poranić pieść, nogę; łatwiej cię trafić jak nie masz broni).
Uwzględniłem twoje regenerowanie zmęczenia po walce w nowym prototypie Zmęczenia.
Nowa wersja, będzie z tymi poprawkami (sądzę że w sobotę, niedzielę będzie).
Wielkie dzięki, za komentarze. |