Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 28-08-2011, 14:56   #18
Nemo
 
Nemo's Avatar
 
Reputacja: 1 Nemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumny
Nie wiem jak on to robił w sesji. Poprawna procedura wygląda tak.
1.) Gracz wybiera rasę i klasę. Decyduje się na tego barbarzyńce.
2.) Sięga do SRD i bierze Class Variant Totem Barbarian. Wybiera Wolf Totem. W zamian za wilcze bonusy, traci uncanny dodge, trap sense, improved uncanny dodge. Zwróćmy uwagę, że wciąż ma dostęp do Fast Movement.
3.) Osiąga pierwszy poziom. Na pierwszym poziomie, możliwe jest skorzystanie z Alternate Class Feature (a ACF nie równa się Variant Class!) Spiritual Totem. Wymaga to zrezygnowania z Fast Movement na rzecz wybranego bonusu.
Wszystko rozbija się o to, że ludzie słysząc "biorę Totem Wilka i Totem Lwa" myślą, że gracz próbuje wziąć dwa razy tę samą ACF\ten sam wariant, co nie jest możliwe. To po prostu kwestia tego, że WotC nazwało w obu wypadkach możliwe wybory totemami, a nie np duchowymi patronami w wypadku Spiritual Totem.
Kwestia ACF a Warianty. Wariant klasy można mieć jeden, bo to wariant klasy, jako całości. ACF można mieć tyle, ile uda nam się sprzedać class features za nie. Jakby to porównać...
Wariant klasy to wymiana całego komputera na podobny, ale inny. ACF to wymiana konkretnych podzespołów.
 
__________________
A true gamer should do his best to create the most powerful character possible! And to that end you need to find the most gamebreaking combination of skills, feats, weapons and armors! All of that for the ultimate purpose of making you character stronger and stronger!
That's the true essence of the RPG games!
Nemo jest offline