Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 28-08-2011, 16:37   #47
Łagi
 
Łagi's Avatar
 
Reputacja: 1 Łagi nie jest za bardzo znany
Zmęczenie, a obrażenia.
Można obniżyć kostkę obrażeń, bronią obuchowym i dodać nową cechę broni Obuch (Tępa?). Każde trafienie obuchem, odejmuje 1 punkt zmęczenia (nawet po pancerzu), dodatkowo ogłuszanie obuchem jest łatwiejsze o 10.
Cytat:
Do tego worka wrzuciłbym nie tylko choroby, traumy, kaca, pijaństwa, narkotyki i wysiłek fizyczny, ale idąc dalej również skutki niektórych obrażeń ciosów w walce.
Rzeczy z "worka", mogą zmniejszać ilość dostępnych żetonów w trakcie walki. Pijany wojownik ma mniej żetonów, niż trzeźwy.

Zmęczenie. + 5 czerwonych żetonów. 5 białych + 5 czerwonych + ok 2x(4,5,6) = 20 żetonów = ok. 10 rund krwawienia i wykonywania manewrów (około 150 sekund; 2,5 min).

Desperacka obrona. Ten manewr ma znaczenie czysto gamistyczne. Ma zmniejszać obrażenia otrzymywane przez postać, żeby Gracze zbyt szybko nie umierali. Nie może to być dodatkowe unikanie trafienia, ponieważ Gracz nie będzie się się starał nie zostać trafionym, poza tym można wydać punkty szczęścia (i przerzucać kostki trafienia). Żeby nie był powszechnie używaną akcją, musi mieć większą kare. Więcej zmęczenia odpada, jak sami zauważyliście już jest go mało. Punkt obłędu wydaje mi się rozsądny. I można go też dostać, za redukowanie obrażeń z kuszy.

Parowania. Limit na rundę. Jeden atak - jedno parowanie. Każdy ma jedno darmowe na rundę. + za akcje, + za P.Szczęscia, +za Dodatkowe Parowanie (zdoln), + za broń parującą. Rozwiązanie podobne do oryginału. Ataki także są ograniczone. 2x można parować ten sam atak tylko mając oburęczność i dwie bronie. Rozwiązanie lepsze niż nakładanie kar na kolejne ataki (nie trzeba liczyć kar). Dla walk z hordą goblinów (jeden kontra reszta świata), jest manewr Młynek.

Po paraboli - wywalam.
Okrzyk bojowy - zmieniam z Ogłada na Wola (Budowa? Ryk dużego potwora jest straszniejszy).

Presja jest dobra. Jeżeli potrzebujesz szybciej (+inicjatywy) działać wydajesz żetony (ile chcesz). Inicjatywa nabiera wagi, jeżeli atakujący ma do dyspozycji wszystkie akcje (nie zużyte na obronę).

Obłęd. Dotychczas nie ma innych zasad. Propozycja:
Cytat:
Limit obłędu = cyfra dziesiątek Woli.
Jeżeli przekraczamy limit, za każdy następny punkt robimy test Woli [porażka]: choroba psychiczna i czyścimy konto z obłędu.
Limit obłędu jest lekko mniejszy (4,5,6), niż dotychczas. Ale można będzie go też łatwiej leczyć. Np. każda tworzona postać, będzie mogła wybrać sposób jego leczenia: upicie się do nieprzytomności, wizyta w burdelu, uspokojenie wypalając zioło. Dodatkowy bajer: choroba psychiczna będzie miała efekt redukujący Obłęd. Piroman redukuje obłęd jeżeli spali jakiś budynek. Gracz będzie odgrywał chorobę aby nie dostać następnej.
 

Ostatnio edytowane przez Łagi : 28-08-2011 o 16:43.
Łagi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem