Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 31-08-2011, 21:08   #69
Nemo
 
Nemo's Avatar
 
Reputacja: 1 Nemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumny
No, ale to już kwestia konkretnych drużyn i konkretnych sytuacji.
Szanse na wykonanie zadania można zoptymalizować na różne sposoby. Można mieć drużynę zabijaków, którzy rozbiją profesjonalistów w pył, bo ich bohaterowie ukierunkowani są na tego typ rozwiązywania problemów, podczas gdy "kilka tygodnii obserwacji" jest zwyczajnie poza ich zasięgiem ze względu na brak odpowiednich umiejętności. Lub ze względu na ich charakter.
Tygodnie obserwacji to z kolei optymalizacja szans na wykonanie zadania dla bohaterów dysponującymi odpowiednimi umiejętnościami cicho-ciemnymi, być może za to nie posiadającymi wystarczająco siły uderzeniowej, by zmierzyć się z pełną obstawą.
Oba wyjścia są optymalizacją i powergamingiem, dostępnymi bohaterom z pewnymi konkretnymi predyspozycjami lub charakterem. I nie mam nic przeciwko, w końcu mniejsza nieliniowość jest lepsza.
Za to nie byłbym szczególnie uradowany, gdyby np starcie z pełnymi siłami bossa było z założenia unwinnable, żeby np. ukarać graczy za to, że nie chciało im się prowadzić obserwacji. Wtedy byłbym dość zirytowany, bo byłoby to zwyczajne narzucanie swojego stylu gry i karanie za inne preferencje.
 
__________________
A true gamer should do his best to create the most powerful character possible! And to that end you need to find the most gamebreaking combination of skills, feats, weapons and armors! All of that for the ultimate purpose of making you character stronger and stronger!
That's the true essence of the RPG games!
Nemo jest offline