Mechanizm PD będzie oscylował wokół 10/20 PD. Zasady będą wyglądać tak jak piszecie. Wykupywanie wszystkich rozwinięć do zmiany profesji, mi się nie podoba.
Lunakra Imperialis - całkiem zgrabna mechanika.
Cytat:
Trollface.jpg i jesteśmy nieśmiertelni? To strasznie nierealistyczne. To, że jakiś gracz prowadzi swoją postać jako mruka nie znaczy, że powinien przez to cierpieć.
|
Jedna z postaci ma dostać cios zatrutym sztyletem, którego BG wybierze MG? Czepiając się: Gracze i tak są "nieśmiertelni" w rpg'ach. Mimo absurdalnych zagrożeń z którymi się mierzą, zwykle i tak przeżywają (często nawet bez większych uszkodzeń).
Ulli:
Cytat:
Jeśli ktoś tylko szwenda się w ogonie grupy i podjada kompanom zapasy to jest chyba logiczne, że nie zostanie oficerem i przywódcą. Ktoś inny wypytuje, negocjuje z władzami, załatwia zlecenia, wymyśla strategie to zbiera doświadczenie. Jest to po to, żeby barwna lecz tchórzliwa postać nie okazała się nagle fechmistrzem.
|
Gry fabularne to z definicji bardziej teatrzyk, niż gra w której wygrywa lepszy. Więc premiowane powinny być barwne postacie, a nie następni manczkini o największych bonusach do wszystkiego albo Gracze, którzy nie odgrywają postaci a jedynie wybierają najkorzystniejsze posunięcia.
Nie warto się kłócić jak kto lubi grać. Mnie powergaming, w takim wydaniu, nie rajcuje (wolę odpalić grę na komputerze, przynajmniej jest większy balans, gra jest bardziej fair i wszystko liczy za mnie komputer). Zdecydowanie wolę barwne postacie.
Cytat:
Pomysł wprowadzenie nowych ras.
Największa głupota z możliwych.
|
parafrazując Ulliego: "Jest mistrz gry. Chce to używa nowych ras. Nie chce to nie używa. Może też używać wszystkich naraz." W czym przeszkadzają te nowe rasy? Ja nie używam zasad złożonego pancerza, ale są tacy co używają.
Postawa obronna; będzie zmienione.
2 i 3; podoba mi się, uwzględnię w zasadach rozwoju.