Wątek: Wszechwiedza MG
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 16-09-2011, 13:42   #12
deMaus
 
deMaus's Avatar
 
Reputacja: 1 deMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumny
Osobiście nie korzystam z zbytecznych słów technicznego opisu, z następujących powodów.
- Po co tracić czas na sesji na 2minuty opisu zamku, skoro gracze zazwyczaj kwitują to "dobra, wchodzimy"
- Opisując za dużo trudno o różnorodność.
- Opisując za dużo ciężko potem podkreślić coś na co chcemy sprowadzić uwagę graczy.
****Przykład. Opisując npc na balu, mówię, że wszyscy są ubrani bardzo wytrawnie, w najmodniejsze obecnie stronę, które wręcz rażą różnorodnością barw. Waszą (lub wybranego gracza) przyciąga, brodaty mężczyzna, który ma(tu sztuczka nr.1), a do tego ma całkowicie nie pasującą do tego niebieską apaszkę."
- Gracze nie są w stanie zapamiętać nadmiernej ilości szczegółów, i i tak będą dopytywać o to co ich interesuje.

Osobiście stosuję kilka metod opiszę dwie.

Metoda 1. Mam na dysku zbiór około 2000 obrazków, postacie, avatary, bestie. Przed sesją, kopiuję odpowiednie obrazki, i nazywam pliki tak jak npc, w scenariuszu lub numeruje npców i obrazki.
Na sesji otwieram obrazek i opisuję co widzę.
Tom samo stosuję, do budynków, miast, zaułków, itp

Metoda 2. W podręczniku do Wolsunga, jest około 80 lokacji opisanych w następujący sposób.
Biblioteka
Wyposażenie: - Regały, księgi, fotele, wielkie okna, podwieszane lampy, stary bibliotekarz, studenci, kolekcje gazet, mapy, ciężkie drewniane biurka.
Przeciwnicy - Impy, okultyści, uwięzione demony.
Cele - zdobycie informacji, śledztwo, spotkanie o północy,
 
deMaus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem