Cytat:
Jak to jest u Was z tą wiedzą? MG musi wiedzieć bardzo wiele. Im więcej wie tym lepiej opisuje, opowiada. Ale tą wiedzę skądś trzeba brać. Zatem z czego korzystacie? Jakie strony, książki, publikacje?
|
W tym rzecz. Nie musi.
Generalnie powinien znać podręcznik, jeśli gra w jakiś system. Powinien mieć jako takie wyobrażanie realiów świata gry, co przy tylu produkcjach filmowych fantasy/SCI FI nie jest wielkim wyzwaniem. Nie wspominając już o książkach, których jest od groma lepszych lub gorszych.
Nie znajdziesz w żadnym podręczniku do gry RPG rozdziału: Wymagania jakie musi spełnić MG, żeby prowadzić.
RPG to rozrywka i jako taka nie wymaga celujących ocen z jakiegoś przedmiotu.
Poza tym większość gier RPG opiera się na światach pseudośredniowiecznych, w mniejszym lub większym stopniu. Więc stuprocentowe wzorowanie się na średniowieczu jest dość trudnym wyzwaniem zwłaszcza, że większość graczy nie myśli w sposób średniowieczny. Czego przykładem są postacie graczy w sesjach fantasy, które deklarują ateizm. Co przy przy niemal materialnych dowodach na istnienie bóstw, bywa... co najmniej dziwne.
Choć raz udało mi się spotkać z racjonalnym, choć nadal mało mnie przekonującym udowodnieniem tej tezy.
Tak więc wiedzy jako takiej od MG wymaga się minimum, tak samo jak i od graczy. Niemniej im więcej wiedzą tym lepiej, zawsze to wzbogaca rozgrywkę.
Co jednak nie zmienia faktu, że RPG to zabawa polegająca na komunikacji na linii MG-Gracze. Zasypywanie więc graczy terminologią fachową z której będą rozumieli mniej niż połowę, na pewno temu nie służy.