Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 11-10-2011, 09:19   #1
Armiel
 
Armiel's Avatar
 
Reputacja: 1 Armiel ma wspaniałą reputacjęArmiel ma wspaniałą reputacjęArmiel ma wspaniałą reputacjęArmiel ma wspaniałą reputacjęArmiel ma wspaniałą reputacjęArmiel ma wspaniałą reputacjęArmiel ma wspaniałą reputacjęArmiel ma wspaniałą reputacjęArmiel ma wspaniałą reputacjęArmiel ma wspaniałą reputacjęArmiel ma wspaniałą reputację
MISTERIUM - rekrutacja dodatkowa


Rekrutacja dodatkowa.


Witam. Szukam jednej osoby do sesji „Misterium”, ponieważ postanowiłem dopuścić nieco „świeżej krwi” do sesji.

Link do sesji:
http://lastinn.info/sesje-rpg-horror...misterium.html

Nie ma konieczności czytać całej sesji. Wręcz jest to niewskazane! Ale bronić nie będę.

[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=G-_nFaKigDU&feature=related[/MEDIA]


TECHNIKALIA

Jak już napisałem – szukam jednej osoby (płeć dowolna), która wejdzie do przygody w pewnym jej momencie na ściśle określonych zasadach (troszkę ograniczę historię bohatera a w zasadzie określę powiązania z fabułą – szczegóły – gdzie i jak postać przyłączy się do sesji - podam jedynie na PW by nie psuć zabawy graczom już grającym).

Sesja jest storytellingiem z elementami mechaniki (ja wykonuję rzuty za graczy przygotowując swoje posty dla nich).

Czego wymagam od graczy:

BARDZO WAŻNE!!!!


1. Wymagam sumienności – jestem pod tym względem strasznie wymagającym MG. Posty piszemy raz w tygodniu.
2. Nie wymagam czytania wcześniejszej sesji (nawet może to popsuć nieco przygodę) ale oczywiście tego nie zabraniam.
3. Wymagam postaci jak najbardziej normalnej, osadzonej w „realiach” 1921 roku.
4. Nie wymagam znajomości systemu Zew Cthulhu Bo i po co. Ja zazwyczaj wiele zmieniam.
5. Wymagam zaangażowania i przyzwoitych postów oraz wytrwałości
6. Wymagam nadesłania KP na podanym schemacie.
7. Sesja porusza wątki dość mroczne i plugawe – przemoc, krew, seks i rytuały zatem wymagam pełnoletniości – sesja 18+.





KARTA POSTACI

1. Imię, nazwisko i awatar – najlepiej klimatyczny, czarno biały i proszę bez mało realistycznych rysunków, takie KP od razu odrzucę.


2. Cechy postaci


Siła – siła fizyczna bohatera, jego tężyzna i predyspozycje do wykonywania akcji siłowych
Zręczność – refleks, zręczność, zwinność, gibkość i gracja postaci
Wiedza – wiedza i wykształcenie bohatera
Moc – siła ducha i charakteru bohatera, jego wola i samokontrola
Kondycja – odporność na zmęczenie, rany, brak snu, głód, ból i tym podobne czynniki szkodliwe

Wartości cech przyjmują wymiar od 1-5. 1 – słabo, 2 – przeciętnie, 3 – dobrze, 4 – bardzo dobrze, 5 – fenomenalnie

Na starcie macie każdą z tych cech na 1 oraz dodatkowo możecie rozdzielić 10 punktów pomiędzy nie.

3. Umiejętności.

Oto lista umiejętności i krótki ich opis

Antropologia – wiedza na temat kultur obcych i ich zwyczajów
Astronomia – wiedza na temat gwiazd, wydarzeń astronomicznych itp.
Biologia – wiedza na temat żywych organizmów
Fotografowanie – umiejętność robienia zdjęć, wywoływania ich i obsługi sprzętu fotograficznego
Historia – wiedza dotycząca historii
Jeździectwo – umiejętność jazdy wierzchem, najczęściej na koniach
Języki obce – dowolny inny niż rodzinny język za każdy wydany 1 punkt
Korzystanie z bibliotek – umiejętność wyszukiwania informacji, odszukiwania książek w księgozbiorach
Księgowość – wiedza na tematy księgowania, przepływów finansowych, podatków itp.
Mechanika – wiedza i umiejętność naprawy i obsługi sprzętów mechanicznych
Czujność – słuch, wzrok, umiejętność wypatrywania zagrożeń, czujność zmysłów
Okultyzm – wiedza na tematy zakazane i mroczne, ale nie związane z Mitami Cthulhu
Włamywanie – umiejętność otwierania zamków, włamywania się, kradzieży
Perswazja – umiejętność wpływania na innych, manipulacja, charyzma, targowanie się,
Medycyna – pierwsza pomoc, znajomość środków farmakologicznych, wiedza na temat chorób i ich leczania
Pilotowanie samolotu –nazwa mówi sama za siebie
Prowadzenie samochodu - nazwa mówi za siebie
Wysportowanie – szybkość biegania, umiejętność skakania, wytrzymałość na długotrwały wysiłek, pływanie i wszystko to, co związane ze sferą aktywności fizycznej człowieka
Psychologia – znajomość ludzkiej natury, empatia, jak też psychologia w ścisłym rozumieniu tego słowa
Walka wręcz – walka przy pomocy nóg, rąk, głowy, zapasów
Walka bronią – szermierka za pomocą mniej lub bardziej szlachetnych narzędzi destrukcji
Strzelanie – strzelanie z pistoletów, karabinów i wszelkiej zwykłej broni zasięgowej
Skradanie się – umiejętności pozostawania niezauważonym, ukrywania się jak tez podejścia bezszelestnego do celu i np. podsłuchanie rozmowy
Sztuka – wiedza na tematy związane ze sztuką: muzyką, teatrem, rzeźbą lub też praktyczne jej zastosowanie
Przetrwanie - szeroko pojęty survival, budowanie schronień, wyznaczenie kierunków, polowanie i zdobywanie pożywienia w trudnych warunkach
Inne – dowolne, zgodne z konwencją gry, stworzone przez gracza

Do rozdysponowania na umiejętności macie 35 punktów.

Przyjmują one wartość od 0 do 5.

0 – nic lub niewiele umiesz na ten temat, 1 –masz solidne podstawy, 2 – wiesz tyle, co przeciętny praktyk w danej dziedzinie, 3 – możesz dzięki tej wiedzy zarabiać na chleb, uznać się za praktyka – specjalistę, 4 – naprawdę wiele wiesz i umiesz, 5 – jesteś autorytetem wśród wielu ludzi zajmujących sie daną dziedziną.


4. Wady.

Możesz ubarwić swoją postać jakimiś wadami (powiedzmy nie więcej niż trzy). Za każdą wzięta wadę możesz dodać sobie 2 punkty do puli 35 na umiejętności. Nie podaję przykładów wad, lecz mogą one dotyczyć zarówno ułomności fizycznych, jak i psychicznych.


5. Pochodzenie.


Wolałbym, by Wasz badacz Tajemnic pochodzi z USA, ale w tym momencie przebywał na Bliskim Wschodzie.
Proponowane archetypy:
- korespondent wojenny
- poszukiwacz zaginionych cywilizacji i skarbów
- lekarz
- pielęgniarz, pielęgniarka
- najemnik
- żołnierz Francuski lub Brytyjski
- pisarz
- inżynier negocjujący kontrakt
- mediator wykupujący porwanych białych z niewoli plemion Arabskich
- przewodnik i mistrz survivalu
- badacz tajemnic Bliskiego Wschodu
- naukowiec badający tamtejsze ludy
- tubylec (a co - ryzykowne, lecz możliwe)
- geolog badający Bliski Wschód pod kątem złóż cennych surowców
- inne – dowolne

Każdy bohater (bohaterka), który w jakiś sposób mnie „urzeknie” – będzie omawiany w szczegółach z wybranym graczem.

6. Historia postaci i jej osobowość.

Maksymalnie jedna strona A4 która opowie mi o tym, kim jest Wasz bohater. Jaki ma zawód, ile ma lat (szukam osób raczej młodych wiekiem - góra 30 lat ale to nie reguła i jeśli wolicie to zmienić, to się dogadamy) , jakie ma motywacje życiowe, czym się kieruje, jak się zachowuj itp. Wiecie o co chodzi - jak to zawsze piszę - zaczarujcie mnie.


Co do klimatu sesji.


Jest to typowa sesja w Zew Cthulhu – czyli ŚLEDZTWO połączone z NIEZNANYM zagrożeniem. Teraz weszła jednak w fazę nieco AWANTURNICZĄ – jak w filmach „Indiana Jones” czy cykl „Mumia”. Pamiętajcie jednak, że nadal jest to ZEW CTHULU i za rogiem czeka nie tylko śmierć, ale i szaleństwo!
Na początku gracze nie wiedzą, co tak naprawdę im zagraża. Nie wiedzą o istnieniu NIENATURALNEGO. Będzie podróżowanie po kilku egzotycznych miejscach i momenty pełne akcji i adrenaliny. Ale najczęściej do tej pory badacze siedzieli nad księgami, prowadzili rozmowy z ludźmi, wertowali księgi, infiltrowali półświatek przestępczy.


I uwaga.

Jako, ze jest to rekrutacja dodatkowa bohater wybrany przeze mnie włączy się w śledztwo dopiero, kiedy będzie to możliwe. Zatem może się okazać, że na „uruchomienie” sesji dla siebie będzie musiał poczekać jeszcze jakiś moment. Chociaż zapewne NIEDŁUGI.

Czas rekrutacji dodatkowej – cóż, zamknę ją, jak tylko otrzymam zadowalającą mnie KP. Czyli obowiązuje zasada, którą z powodzeniem zastosowałem do ekipy z MISTERIUM wcześniej – kto pierwszy, ten lepszy. Powiem tak – mimo, ze ludzie na nią narzekają – mam dzięki niej jedną z najfajniejszych ekip graczy, jaką prowadzę Więc będę się jej trzymał.

EDIT: KP oczywiście podsyłać na PW. Tak samo jak wszelkie pytania.

EDIT 2: I uwaga. Dla tych co się martwią – robić postać, czy nie. Do rozegrania sesji zostały jeszcze DWA rozdziały. A to dość sporo czasu na grę. Istnieje także niewielka szansa, że część bohaterów, która przeżyje MISTERIUM weźmie za jakiś czas (o ile zechce) udział w innej przygodzie do ZEWU tymi samymi bohaterami. Więc niejako jest to zapis do tej drugiej przygody O ile będzie.
 

Ostatnio edytowane przez Armiel : 11-10-2011 o 17:26.
Armiel jest offline