Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 12-10-2011, 21:47   #1
Anonim
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Thumbs up [AFMBE] Trzy ćwierci śmierci

Witam wszystkich w rekrutacji do gry składającej się z trzech części tworzących jedną całość - każda o długości takiej jakiej będą sobie życzyli gracze (prócz ostatniej, w której będzie chodziło o czyste przetrwanie). Kolejne części będą prezentować się następująco:

1. Śledztwo na odległość - teoria. Postacie będą mogły podrążyć temat, który zostanie zaprezentowany na początku w związku z Międzynarodowym Zjazdem Okultystycznym w Hotelu Rzepeć w niewielkiej miejscowości wypoczynkowej Rzepeć. Na tym etapie nie należy spodziewać się nagłej śmierci... przynajmniej bardziej niż w rzeczywistości.

2. Miejscowość wypoczynkowa Rzepeć. Postacie kontynuują swoje śledztwo przyjeżdżając na Międzynarodowy Zjazd Okultystyczny. Potwierdzają lub odrzucają wcześniej uzyskane informacje. Zapoznają się z okolicą, bohaterami niezależnymi i, jeśli to jeszcze nie nastąpiło, budują między sobą więzy zaufania na nie tak gościnnym Zjeździe jakby postronni mogli się spodziewać.

3. Przetrwaj to! Na tym etapie postacie są skonfrontowane z niebezpieczeństwem. To jak wiele dowiedzą się do tej pory w śledztwie zaważy na ich życiu lub śmierci.

To jest ogólny szkielet przygody. Jak łatwo zauważyć narzuca graczom niektóre wybory, ale z drugiej strony mogę zapewnić, że wszystko inne odznacza się dużą dozą dowolności i wolności wyboru. Po prostu jaki sens by był rozpoczynania tej gry jeśli postacie graczy zdecydowały się nie jechać do Rzepeci? Myślę, że taka konstrukcja sesji to dobry pomysł, bo jest tu miejsce na zbieranie informacji, na kontakty między postaciami graczy i bn jak i na czysty przetrwaj to (survival).

Zastanawiałem się kim mogą być postacie graczy. Detektywami? Czemu detektywi zainteresowaliby się Zjazdem Okultystów? I wtedy zobaczyłem w telewizji Pogromców Duchów. Tam na samym początku oni są pracownikami Wydziału Parapsychologii. Szukają nadprzyrodzonego, a jak już znaleźli to wylatują z uniwersytetu. Postacie graczy w tej grze są właśnie takimi pracownikami Wydziału Parapsychologii Uniwersytetu Nadmorskiego leżącego w większym mieście oddalonego około 50km od Rzepeć. Spodziewają się, że ich dni są policzone dlatego z radością chwytają się każdego sposobu, żeby Wydział miał jakiś sukces (a oni nie wylecieli z roboty).

No dobra. To teraz system. Co jest proste i można używać na forum? Wybrałem Unisystem. Rzuty k10 będą wykonywane zawsze wtedy, gdy uznam to za stosowne (lub gdy gracz zgłosi chęć). To jest też takie spryciarstwo, że im lepiej odegrane tym lepszy modyfikator można uzyskać co zachęci ludzi do ciekawych opisów. W największym skrócie w tym systemie chodzi o to, żeby suma (atrybutu, umiejętności, k10 i ewentualnych modyfikatorów) wynosiła 9 lub więcej.

No to teraz liczby do tworzenia postaci. W tym miejscu ostrzegam, że trzecia część będzie prawdziwym horrorem na przetrwanie: atrybuty postaci są średnimi zwykłego człowieka. 14 punktów do rozdysponowania na:

Siła:
Zręczność:
Wytrzymałość:
Inteligencja:
Percepcja:
Siła Woli:

Gdzie 1 to bardzo nisko, a 6 to granica ludzkich możliwości. Innymi słowy zapewne dacie wszędzie 2 i pozostałe dwa punkty rozlokujecie jak chcecie. Jeśli chcecie jeździć po bandzie to możecie dać gdzieś 1, ale więcej niż jedna jedynka to samobójstwo.

No to teraz Umiejętności. W tym systemie umiejętności nie są na stałe przypisane do Atrybutów i w zależności od sytuacji używane są w różnych parach. Umiejętności dzielą się na zwykłe (które kosztują 1:1 aż do poziomu 5) i specjalne (które kosztują 2:1 aż do poziomu 5 - te zaznaczę [s]). Powyżej poziomu 5 kosztują one 3 punkty, czyli poziom 6 to koszt 8 punktów. Niektóre z nich dodatkowo są podzielone na różne typy na przykład Broń, czy Wiedza (zaznaczę je [Typ])- są to tak naprawdę różne umiejętności o wspólnej nazwie i specjalnej zasadzie: ktoś kto umie strzelać wyłącznie z pistoletu może strzelać ze strzelby z mniejszym ujemnym modyfikatorem niż ktoś kto w ogóle nie umie strzelać. Bieganie dzieli się na dwa typy, które oznaczyłem, żeby nie było nieścisłości.

Teraz należy rozdysponować 20 punktów do umiejętności, które pragniecie, aby wasza postać posiadała. Za darmo otrzymujecie 1 punkt do Wiedzy okultystycznej, bo w końcu wasze postacie pracują na Wydziale Parapsychologicznym. W trakcie wypisywania umiejętności pojawił się pewien problem z typami Język i MiL dlatego w tym miejscu podam te typy, które przydadzą się w czasie gry:
- Język [Staropolski, Łacina, Niemiecki, Staroniemiecki, Rosyjski]
- Mity i Legendy [Słowiańskie, Germańskie, Rzymskie, Bałtów]

Każda umiejętności może się przydać w tej grze.
Nie zapomnijcie jednak o Bieganiu. Taka drobna rada.


Lista umiejętności do Trzy ćwierci śmierci to: Akrobatyka [s], Odgrywanie, Bójka, Biurokracja, Oszukiwanie, Wspinaczka, Hakowanie, Programowanie, Komputery, Rzemiosło [Typ], Taniec, Ładunki wybuchowe, Maskowanie się, Unik, Kierowanie [Typ], Elektronika wywiadowcza, Elektronika, Inżynierstwo [Typ], Sztuka ucieczki, Sztuki Piękne [Typ], Pierwsza pomoc, Hazard, Broń [Typ], Targowanie się, Broń biała [Typ], Nauki humanistyczne [Typ], Instruowanie, Zastraszanie, Język [Typ], Otwieranie zamków [Typ], Sztuki walki [s], Mechanika, Medycyna [Typ] [s], Mity i Legendy [Typ], Zauważanie, Wiedza okultystyczna, Kradzież kieszonkowa, Pilotowanie [Typ], Granie na instrumencie [Typ], Przesłuchiwanie, Badanie/Śledztwo, Ujeżdżanie [Typ], Rytuały [Typ], Bieganie [Maraton], Bieganie [Sprint], Nauki ścisłe [Typ], Uwodzenie, Śpiewanie, Szybkie dłonie, Wygadanie, Sport [Typ], Cichociemność, Opowiadanie, Wiedza ulicy, Działania wywiadowcze, Przetrwanie [Typ], Pływanie, Rzucanie, Tropienie, Trans [s], Pułapki, Medycyna niekonwencjonalna [Typ], Medycyna weterynaryjna, Podnoszenie ciężarów, Pisanie [Typ]

Jak już ładnie rozlokujecie swoje punkty to czas napisać historię waszej postaci. Każdy z nich to magister lub doktor parapsychologii (aczkolwiek doktor musi mieć minimum 3 albo w Wiedza okultystyczna albo w Wygadanie). Wszyscy są w wieku 25-35 lat i każdy może bez problemu wyjechać na parę dni z domu. Dobrze by było, gdyby mieli jednego czy dwóch znajomych czy członków rodziny, którzy by byli odrobinę lepiej opisani. Historia i charakterystyka postaci tak do maksimum 1a4 zwykłą czcionką. To one mogą wam zapewnić dodatkowe punkty do umiejętności jeśli wymienicie tam jakieś konkretne wady lub za darmo dodać wam jakieś zalety. Wszystko zgodnie z zasadami, po prostu za dużo tłumaczenia by było z zaletami i wadami dlatego ich tu nie umieszczam nawet w formie listy.

Dobrze by było jakbyście przysłali również twarz waszej postaci w formacie 150-150 lub jakimkolwiek innym, bo sam mogę przerobić na 150-150 w chwilę.

Eksperymentalnie pojawi się w tej sesji googledoc do prowadzenia dialogów pomiędzy graczami i bn, ale wciąż nie jestem zbytnio przekonany do tego narzędzia. Równocześnie myślę, że dodatkowo będzie osobny googledoc dla każdego z graczy. Te śledztwa będą poważne, a gracze będą mogli zdecydować ile informacji przekażą innym (i czy prawdziwe). W grze pojawi się mały element konkurencji jeżeli ktoś będzie miał ochotę grać tak. Ostrzegam jednak, że w trzeciej części w grupie raźniej... z drugiej strony czasem nie trzeba być szybszym niż niebezpieczeństwo, a wystarczy być szybszym niż twój kumpel. Mam nadzieję jednak, że drugi etap zawiąże wystarczające więzy przyjaźni pomiędzy postaciami, żeby gracze łatwo nie wpadli na pomysł zdrady. Przy okazji: prócz możliwości zatajania niektórych informacji w pierwszych dwóch etapach nie można działać na niekorzyść postaci innych graczy.

Tak czy inaczej odpisy MG będą pojawiały się albo raz na tydzień albo jak wszyscy odpiszą i będę miał czas odpisać wcześniej. Równocześnie proponuję jednak, żeby ostatnią część: przetrwaj to zrobić w stylu jednolinijkowym (czyli do 8 linijek) z częstszymi odpisami, ale to jeszcze do umówienia, więc niech was to nie odrzuci od rejestracji. W pierwszych dwóch częściach tak czy inaczej będą dominowały dłuższe wypowiedzi.

Zgłoszenia przysyłać poprzez PW, a wszystkie pytania i uwagi tutaj serwować.
Rekrutacja potrwa tydzień, a minimum graczy, żeby ruszyć z tą grą to 4. Zostanie przyjętych maksymalnie 6 osób.
 
Anonim jest offline