Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 18-10-2011, 11:14   #9
Highlander
 
Highlander's Avatar
 
Reputacja: 1 Highlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputacjęHighlander ma wspaniałą reputację
F.A.Q.

Poniżej przedstawiam odpowiedzi na często pojawiające się (lub po prostu ważne pytania).

1. Atrybuty.

Wartość atrybutu mierzy się w przedziale od 1 do 10, gdzie wartość 4-5 jest typową dla szarego człowieka. Dziesiątka stanowi maksimum ludzkich osiągnięć. Osoba z Int 10 to po prostu geniusz, a ktoś z Siłą 10 posiada siłę typową dla zawodowego kulturysty.

2. Umiejętności.

Przyjmują wartość od 1 do 15. Osoba z wartością 1 posiada hobbystyczne zainteresowanie danym tematem. Zna jego podstawy, jest w miarę kompetentna. Nie, nie zgubi się w ogrodzie. Nawet po ciemku. Ktoś z wartością 15 w określonej dziedzinie jest niekwestionowanym mistrzem, który zgłębił każdy aspekt danego tematu. Zna odpowiedź na wszystkie zagwozdki z nim związane, każdy ruch mógłby wykonać perfekcyjnie z zawiązanymi oczami i jedną ręką za plecami.

Na starcie wasze umiejętności nie mogą przekroczyć dziesięć (10), a Styl Walki osiem (8 ).
Swoją drogą, postaciom nastawionym mocno na walkę polecam inwestowanie również w Atletykę i Akrobatykę. Pierwsza zwiększa szansę trafienia wroga przez bohatera, druga szansę uniku.

3. Co ja właściwie mogę zrobić z tymi całymi Yin i Yang?

Yang to energia męskości, ruchu, dynamizmu. Pozwala uczynić wasze pięści zabójczymi na rundę, natychmiast wyleczyć się z obrażeń, zyskać dodatkowe akcje w turze, zaliczyć sukces na rzucie w testach akrobatyki, wytrzymałości, atletyki, zwiększyć moc Wushu z dziedziny Yang.

Yin to z kolei energia pasywna, kobiecości (>_>), jej wyzwolenie podczas walki pozwala ignorować zbroję przeciwnika, zmniejszyć otrzymane obrażenia, automatycznie wygrać inicjatywę i zdać testy z dziedziny dyplomacji, empatii, percepcji, zyskać dodatkowe sukcesy w Wushu o nasyceniu Yin.

Dodatkowo, nie sugerujcie się tym, że np. Woda ma Yin 3 Yang 0. Każda postać może przechowywać w sobie dodatkowe dwa ładunki dowolnej energii bez szkody dla siebie. Także ninja z powyższym zestawieniem mógłby nosić w sobie Yin 3 i Yang 2, bez problemu korzystając z obydwu w razie potrzeby. Później możecie także rozwinąć swoje rezerwuary wewnętrznej energii za XP.

4. Jak wygląda sytuacja ninja w Cesarstwie?

Wszystko zależy od prowincji, w której się znajdujecie. Wejście do stolicy w prowincji Centralnej z wdzięczną przypinką „Jestem ninja, zapytaj mnie o cokolwiek” z pewnością nie skończy się dobrze, ponieważ tamtejsza populacja jest regularnie poddawana propagandzie, a elitarni żołnierze patrolują ulice.

Gdzie indziej, bywa różnie. Szarej ludności naprawdę to nie obchodzi, jest neutralna. Niektóre społeczności nawet otwarcie stoją za ninja, preferując ich rządy względem chaotycznego despotyzmu Cesarza. Cała prowincja należąca do Chwytających Cieni jest im ślepo posłuszna, a żołnierze Cesarstwa stacjonują tam rzadko, bojąc się obudzić z gardłem poderżniętym od ucha do ucha.

5. Kto zostaje ninja? To jak w totolotku?

Przeważająca część ninja istnieje za pośrednictwem samych klanów. To gigantyczne rodziny pokroju wujka ciotki stryjka mojej babci ze strony przyszywanego brata. Stronnictwa te przypominają sobą wielkie, splątane drzewa genealogiczne. Oddanie rodzinie stanowi w nich wartość nadrzędną. Mniejsza część rekrutuje się z zewnątrz. Są to przydatni, szarzy ludzie, którym klan skrycie przedstawia ofertę. Jeśli się zgodzą odbywają szkolenie i stają się pełnoprawnymi członkami. A potem (jeśli przeżyją tak długo), zapewne zwiększają zagmatwanie drzewa genealogicznego.

Dochodzą też wcześniej wspomniani Roninowie, którzy są samoukami, albo manipulacji Chi nauczyli ich inni wygnańcy, którzy akurat przemierzali ich prowincję szukając uzdolnionych uczniów.

6. Dla kogo pracują ninja?

Jak można wywnioskować z punktu wyżej, przeważnie dla samych klanów i Koalicji Lotosu. Jednak często wykonują również misje dla szarej populacji, w zamian za pieniądze, towary i przysługi (motyw poruszony np. w Naruto). Stało się to nawet częstsze wraz w rozpoczęciem Krucjaty Ninja, ponieważ shinobi starają się zyskać przychylność szarych obywateli i udowodnić, że to oni są tą lepszą stroną w konflikcie.

7. Czy ilość graczy przewidziana w pierwszym poście nadal obowiązuje?

Jeśli karty będą ładne, zwiększę limit do czterech uczestników, ale jeśli pojawi się większa ilość chętnych, będziemy musieli zrobić konkurs kart i zdać się na moją subiektywną ocenę .


8. Do jakiej klasy społecznej przynależy moja postać?

W Cesarstwie Izou istnieją następujące klasy społeczne, w które można się wcielić.

Chłopstwo: Klasa wyjściowa, wszyscy ninja z wyjątkiem Strażników Równowagi zaczynają w tym miejscu. Pracownicy fizyczni, rolnicy, zbieracze etc. Grupa ta obejmuje także mnichów, którzy żyją w klasztorach, rezygnując całkowicie z dostatku i wygód. Oczywiście waszym shinobi wiedzie się nieco lepiej, mają własne osady, przydzielone kwatery, ekwipunek etc.

Właściciel Ziemski: Klasa wyjściowa Strażników Równowagi. Nie różnią się wiele od chłopstwa, posiadają jednak własny dom, pola uprawne czy ogrody. Niejednokrotnie mają własnego konia, a nawet wóz. Inni zwykli chłopi często pracują właśnie dla właścicieli ziemskich.

Rzemieślnik: Malarze, kucharze, krawcowie, projektanci, rzeźbiarze, jubilerzy, aktorzy (!). Innymi słowy, osoby zarabiające na życie swoim ponadprzeciętnym talentem, które codziennie obcują z pięknem. Mają własny dom i ziemię, często konia lub nawet karocę.

Kupiec: Postaci te codziennie obcują z gildiami kupieckimi, uzgadniają umowy biznesowe, badają ilość i jakość towarów. Targowanie się to dla nich coś naturalnego. Są niezwykle bogatymi obywatelami nieposiadającymi tytułu rządzącego. Przeważnie mają dwa domy, całą stajnię koni, przynajmniej dwie karoce, a nawet dostęp do statków. Większość Strażników Równowagi należy do tej klasy.

Wojownik: Osoba ta urodziła się w kaście wojowników i od młodych lat była szkolona w sztuce wojny i taktyce. Zapewne jest pierworodnym synem (lub córką) jednego z generałów Cesarstwa. Bohater ten ma dostęp do wielkiej posesji i sporych luksusów, może podróżować jakimkolwiek środkiem lokomocji. Jeśli okaże się lojalny i wartościowy, zostanie mu przekazane dowództwo nad oddziałami, lub zarządzanie miastem/wioską na czas nieobecności szlachcica.

Szlachcic: Bohater urodził się po to, by sprawować władzę nad innymi. Przynależy do najbogatszej klasy w całym Cesarstwie, a sam Izou Mamoru (nieświadomie) przekazał mu prawo zarządzania niewielkim miastem lub sporych rozmiarów wioską. Postaci te mają dostęp do wszystkiego, co sobie zamarzą, jednak płacą za to sowitą cenę. Ciągle muszą walczyć na arenie politycznej, uczęszczać na zebrania rady, konkurować z innymi szlachcicami chcącymi przejąć ich terytoria albo wpływy.

Jak zacząć postacią, która jest wyżej w hierarchii niż pierwsze dwie klasy?
Zapraszam na konsultacje.
 
__________________
Beware he who would deny you access to information, for in his heart he dreams himself your master.
- Commisioner Pravin Lal, Alpha Centauri

Ostatnio edytowane przez Highlander : 19-10-2011 o 19:24.
Highlander jest offline