Chętnie pomogę przy mechanice. Mechanika jest niemal identyczna do DnD 3,5, tylko że:
-Na 1 poziomie nie dostaje się x4 punkty umiejętności, zamiast tego jeśli masz choć jeden punkt w jakiejkolwiek umiejętności klasowej to otrzymujesz do niej premię +3 z biegłości;
-Dostaje się więcej atutów, co 2 poziom, a nie co 3;
-Klasy mają dodatkowe zdolności
-Ulubioną Klasę wybierasz sam - za każdy poziom w ulubionej klasie dostajesz dodatkowy 1 pw i 1 punkt umiejętności (alternatywnie można dostawać rasowe alternatywne premie z powodu ulubionej klasy, ale to tylko opcja, np. zamiast 1 pw paladyn krasnolud może zamiast tego dostać premię +1 do koncentracji gdy rzuca zaklęcia)
-Rasy są silniejsze
-Postacie mają na początku 1 punkt bohaterstwa, który działa trochę jak Punkty Przeznaczenia w Warhammerze
-CMB (Combat Maneuver Bonus) - czyli wartość manewrów bojowych - zamiast różnych rzutów na przytrzymanie, rozbrojenie, powalenie - tym się to wszystko i więcej testuje. CMB = bazowy atak + mod z siły + mod z rozmiaru
- CMD (Combat Maneuver Defense)- czyli obrona przed manewrami bojowymi - przeciwko temu testuje się manewry wyżej wymienione. CMD = 10 + bazowy atak + mod z siły + mod z zręczności + mod z rozmiaru + specjalne modyfikatory
I w sumie niemal wszystkie główne zmiany