Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 05-12-2011, 17:24   #11
Lichtenstein
 
Reputacja: 1 Lichtenstein nie jest za bardzo znanyLichtenstein nie jest za bardzo znanyLichtenstein nie jest za bardzo znany
Okej, co do pieniędzy (o których zapomniałem wspomnieć) i wsparcia naszego zaplecza to jest tak:

Nikt nie liczy pieniędzy, bo gramy w RPG, a nie excela. Każdy z was ma określoną wartość bogactwa, które określa zgrubsza poziom życia, pensję po odliczeniu alimentów i tak dalej. Jeśli coś ma mniejszą wartość, po prostu to nabywasz, jeśli większą to jest poza twoją ligą, jeśli równą, to możesz to kupić, ale jednocześnie musisz obniżyć swoje bogactwo o jeden. Chyba że chcesz się targować/kombinować/etc. Zakupy hurtowe mają inną cenę niż detaliczną (to że jabłko jest tanie, nie znaczy że ciężarówka jabłek jest tania).

Gość od toolkita oszacował wartości tego na:
1 point: £1,000 $1,500
2 points: £2,000 $3,000
3 points: £5,000 $7,500
4 points: £10,000 $15,000
5 points: £20,000 $30,000

Nie zastanawiałem się nad tym za bardzo, ale przypuszczam, że orientacyjnie zgrubsza styknie (starajcie się za dużo nie myśleć o konkretnych liczbach, a raczej ogólnie o rzędzie wielkości).

Spodziewam się, że będziecie pasożytować na korporacji, ale jak ktoś chce mieć swoje własne stabilne pieniążki do wydawania na różne zachcianki, to punkcik bogactwa za punkcik. Tropby, z ewentualnym KMem świat będzie Ci chciał sprawić umiarkowane problemy, więc możesz chcieć odłożyć kaskę żeby jakiegoś kupić pod ladą. Albo coś.


Możliwości naszej kompanii wyrażone są przez pięć cech, w skali 0-6. One będą nieco abstrakcyjne, ale idea jest taka, żeby wyrazić nimi wszelkie rodzaje organizacji - od państw, przez załogę okrętu - ba, nawet Godzilla jest podciągnięta pod te zasady (bo występuje tylko w scenach masowych). Te cechy to:

Potęga - czyli zdolność waszej kompanii do czynienia przemocy. 1 punkt potęgi to zgrubsza tyle, ile byście mieli w przydupasach za 5 punktów, a każdy kolejny punkt to mniej więcej dwa razy tyle co poprzedni.

Skarb - czyli zasoby finansowe. Pieniądze są olejem, którym smarujecie tryby waszej kompanii. Możecie założyć, że punkt skarbu odpowiada zgrubsza trzem punktom bogactwa i że efektywniej wychodzi kupno detaliczne z prywatnych funduszy i hurtowe ze skarbu.

Mniej więcej od 3 potęgi i 3 skarbu zaczyna się moment, w którym względnie bezkarnie możecie ściągać redshirtów i "pożyczać" z kasy.

Wpływ oznacza wasz dostęp do informacji. To, że wiecie, wiecie kto wie i wiecie co komu trzeba szepnąć, żeby osiągnąć to, co chcecie.

Terytorium w waszym przypadku nie odpowiada za terytorium per se, ale oznacza ogół zasobów, którymi dysponujecie, całe zaplecze logistyczne, wykształcenie pracowników, sprawność biurokracji etc. Od terytorium zależy wasza stabilność i możliwości rozwoju.

Suwerenność to lojalność, motywacja i poczucie jedności członków kompanii. Suwerenność jest o tyle szczególna, że na koniec każdego miesiąca (traktowanego jako umowna podstawowa jednostka czasu dla kompanii) nie będzie wynosić przynajmniej 1 - choćby rozpaczliwymi i tymczasowymi metodami, całość rozleci się w diabły.

Każdy z was ściepia po jednym punkciku w jakąś cechę kompanii. To jest punkcik niezależny od tych, które wydajecie na postać.

Jak możecie eksploatować swoją kompanię? Poza jakimiś oczywistymi "dajcie mi pieniądze na broń" i "kradnę długopis z recepcji" możecie wydać jakieś rozkazy - załóżmy na przykład, że chcemy podbić Monako i założyć tam raj podatkowy. Przy każdej tego typu czynności kompania testuje dwie cechy (w tym przypadku - konwencjonalnego najazdu zbrojnego, to byłoby Potęga+Skarb, a Monako bronić by się mogło Potęgą+Terytorium). Z danej cechy może skorzystać tyle razy w miesiącu, ile mamy w niej punktów, a po każdym użyciu cechy tymczasowo (do przyszłego miesiąca) słabną o 1.

Pewnie w tym miejscu zwróciliście uwagę na to, że 5 punktów to strasznie kurczę mało. I tym miejscu zaczyna się wasza rola - wasze działania mogą dorzucić kompanii stertę kostek, czasem może nawet ekspercką, lub mistrzowską. Szykujecie się do bitwy? Wybadajcie teren, otrujcie wrogiego dowódcę. Zależy wam na reputacji? Ufundujcie wystawę, albo wżeńcie się w rodzinę królewską. Chcecie gdzieś umieścić kreta? Poszukajcie brudów, którymi można szantażować kogoś w grupie.


I tak dalej.


- - - - -
Tevery, jeśli chodzi o ceny redshirtów:

0/1/2/3 skarbu wyniesie utrzymanie od 0/15/30/kompanii. Z papu, amunicją, wszystkim. Gości wyabstakcyjnionych do potęgi kompanii nie liczymy do upkeepu.

0/1/2 skarbu wyniesie uzbrojenie od 0/5/30 chłopa.
 
Lichtenstein jest offline