Nowy artykuł/wywiad o DnD 5 ed z Mike'iem Mearlsem, starszym menadżerem zespołu DnD:
What Is The Next Dungeons & Dragons? - Features - www.GameInformer.com
- w klasach będą specjalizacje, czy coś w tym stylu. Podaje przykład 10$, które można przeznaczyć na obiad z restauracji, kupno składników do gotowania, jakieś przekąski, itd.,
- MG będą mieli opcjonalne zasady do urozmaicania gry,
- sporo gadania o poprzednich edycjach, grach komputerowych, itd.
Lista rzeczy, które stanowią dla niego esencję DnD:
Cytat:
Ability scores - Str, Dex, Con, Int, Wis & Cha
AC - The basic defense
Alignment - Personal ethos and forces in the universe
Attack rolls made with a d20 - High is better than low
Classes - The basic framework for what you can do
Damage rolls - Determine how badly a spell or attack hurts you
Gold Pieces - The treasure standard
Hit Dice / Level - The basic measure of a monster's power
Hit Points - The measure of your ability to absorb punishment; more powerful creatures have more HP
Levels & XP - The measure of power and mechanic that lets characters get more powerful over time
Magic Items - A desirable form of treasure, such as +1 swords
Rolling Initiative - Done at the start of battle to see who acts first
Saving Throws - A mechanic for evading danger
"Fire-and-Forget" Magic - Spellcasters expend a spell when casting it
|