Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 24-11-2006, 19:58   #14
Yelonek
 
Reputacja: 1 Yelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłośćYelonek ma wspaniałą przyszłość
Może nie zagadki jak wasze, ale wymagające pomyślunku od graczy.

Osobiście stosuję całkiem sprawnie 2 metody:
- Puzzle
- Szyfrowane wiadomości

To pierwsze to nic innego jak zawczasu wydrukowany i pocięty nożyczkami jakiś rysunek, mający nieść całkiem spore informacje dla kampanii. Np. kapłan Khorne'a pod przykrywką najlepszego nowicjusza Sigmara w klasztorze oddaje wciąż pełne wdzięczności pacnięcia czołem o posadzkę "ku chwale zła". Tradycyjnie gracze wchodzą w niewłaściwym momencie, ten z obolałą twarzą od modlenia usiłuje nerwowo pochować wszystkie przedmioty etc i bęc! Stłukł mu się ołtarzyk, będący najważniejszym dowodem. Szybko zabiera nogi za pas, a gracze stoją przed stosem okruchów, które wypadałoby poskładać zanim się chłopaka powiesi.

To drugie jest jeszcze prostsze: bierzemy jak najgłupszą czcionkę w Wordzie (np. Dark Arts) i piszemy nią normalny tekst. Po wydrukowaniu w odpowiedni sposób ją miętolimy, przypalamy, aż finalnie będziemy mieli ciekawie wyglądający rekwizyt. Dla ułatwienia podajemy graczom, że ze 4 literki rozpoznają (najwygodniej 2 samogłoski i 2 spółgłoski) i patrzymy jak się biedzą odszyfrowując.

Z zasłyszanych znam tylko opcję, aby nagrać wiadomość na podstawowy rejestrator dźwięku, dodać różne szmery-bajery i tak ją wypaczyć, aby zrozumieć się dało jedynie po odpowiedniej zabawie equalizerem.
 
__________________
I Don't Care If Your World Is Ending Today
'Cause I Wasn't Invited To It Anyway
Yelonek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem