Cytat:
Napisał Pafnucy Jeśli chodzi o mnie, to najważniejszy jest życiorys postaci. Ja bez niego w ogóle nie wpuszczam na moje sesje. Życiorys jest kluczem do odgrywania. To on odpowiada praktycznie na każde pytania, zarówno te związane z mechaniką jak i psychologicznym zachowaniem.
Skąd twoja postać ma dane umiejętności i co już robiła wykorzystując je? Odpowiedź w życiorysie Jak postać powinna zachować się widząc różne sytuacje? Odpowiedź w życiorysie Mistrz Gry zarzuca Tobie niekonsekwencje w odgrywaniu postaci - argumentem dla Ciebie jest tu życiorys |
Życiorysy nie są konieczne, żeby grać. Na większość pytań odpowiadają cyferki z kart postaci, a na resztę krótka nota zaznaczająca znajomych BNów i miejsca - gdzieś na tym forum dałem zresztą przykład optymalnej historii postaci, która w 3 zdaniach ma 9 ważnych informacji, które mogą być łatwo wykorzystane w sesji. Postać ma dane umiejętności, bo mechanika mi na to pozwoliła. Postać zachowa się tak jak się zachowa - trzeba sprawdzić w czasie gry to, a nie napisać sobie "och, on nigdy nie zdradza" - to co? Poświęcimy kilka godzin, żeby kusić go? Nie lepiej kusić i sprawdzić jak odpowie na to pytanie? Ale nie z "randomowym" miejscowym księciem, który uwięził brata postaci, a Grothigiem Pożogą Tauri uwielbianym przez lud Jorg, dla którego drużyna postaci graczy realizuje kilka misji i po pewnym czasie okazuje się, że brat postaci (najważniejszy BN ostatniej misji) jest szpiegiem Tauri.
O niekonsekwencje w odgrywaniu postaci pytam wyłącznie, gdy jest to radykalna zmiana. O ile mnie pamięć nie myli nigdy nie spotkałem się z czymś takim. Gracze wybierają sposób grania w czasie rozgrywki i trzymają się niego.