Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 28-02-2012, 21:16   #23
Sayane
 
Sayane's Avatar
 
Reputacja: 1 Sayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputację

PYTANIA DO MG


Ponieważ pojawiła się okazja i pytania, wyjaśniam: jeśli jest sytuacja, w której chcecie/macie okazję uzyskać informacje o świecie/sytuacji/itp. ZAWSZE pytacie MG o rezultat. Czy odnosi się to do informacji od NPCów, polowania, tropienia czy innych czynności które zależą od świata gry - zawsze pytacie MG. Przynajmniej na dzień dzisiejszy i w tej sesji (w bardziej zaawansowanych MG dają w różnym stopniu dowolność działań).

Tak jak zrobił np. Gegrol w docu pisząc, że nie wie co planował Sven jest kopaniem pod sobą dołka. Generalnie nic się nie stało, bo faktycznie nie dostałby żadnych podpowiedzi (akurat w tym przypadku), ale powinien spytać MG czy jego postać nie posiada dodatkowych informacji wynikających z relacji między nim na NPCem - bo w teorii by mógł je mieć. W innych sesjach MG może stwierdzić: "Nie chce mu się zagadać? To nie, niech się wypcha, niczego się nie dowie, chociaż miał otrzymać ważne informacje". To nie zarzut, bo tego nie wiedzieliście (nie było okazji skomentować), ale rada na przyszłość.


***



ZAMKNIĘCIE I ZALICZENIE TURY


Uwaga: jedno-dwa zdania w dialogu nie są zaliczane jako uczestnictwo w turze! Jeśli bohater się nie odzywa - bo np. tak wynika z założeń postaci - wypadałoby napisać adekwatny do tego post lub zaakceptować ten fakt wstawką narracyjną w dialogu, żeby reszta nie czekała na odzew!

Dobrym przykładem tego jest wpis Avoana w zeszłej turze ("Etrom, widząc że temat rozmów zupełnie omija jego skromną osobę, rozsiadł się wygodniej na kawałku ziemi i patrzył [...] w niebo [...]" itd.). Dajecie w ten sposób znać, że jesteście aktywni w sesji, ale nie włączycie się w daną akcję.

Pamiętajcie: nie pisząc (nie dając odzewu) w wymaganym czasie nie tylko rozbijacie rozgrywkę (bo reszta oczekuje reakcji danej postaci), ale i psujecie reszcie zabawę. Brak posta/wpisu w docu nie jest tylko Waszą osobistą sprawą, ale dotyka także współgraczy i MG.

Druga sprawa: nie chcę Was poganiać, bo im lepiej zżyjecie się z postaciami i współbohaterami, tym lepiej się Wam będzie grało (a nam Was prowadziło), ale przedłużanie wyznaczonych zadań ponad turę będzie również rozwlekać sesję. Mnie nie przeszkadza to, że w pierwszej turze pogadacie, w drugiej pójdziecie dalej, w trzeciej rozbijecie obóz na nocleg, a w czwartej nastanie kolejny dzień. Jeśli tylko macie chęć pisać opowieść i ćwiczyć opisy podróży, radzenia sobie w lesie oraz interakcje z innymi, to zachęcam, jak najbardziej. Należy się rozkręcić i wciągnąć w sesję. Nie planujemy, żebyście znaleźli wóz zaraz na drugi dzień i wędrówka trochę potrwa. Obawiam się raczej, by ciągły "brak akcji" nie znudził Was i nie zniechęcił do sesji. Jeśli więc okaże się, że sesja zaczyna Wam się dłużyć, to po prostu dajcie nam znać.
 

Ostatnio edytowane przez Sayane : 05-03-2012 o 08:47.
Sayane jest offline