Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 01-03-2012, 20:00   #43
Sekal
 
Sekal's Avatar
 
Reputacja: 1 Sekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputację
Tura 1:

Przeciwnik jest w zasięgu bliskim, ale jeszcze nie zwarciu. Ze względu na generowany przez nich hałas, każde z Was ma dodatkowy manewr na początku (czyli za darmo: 2 manewry i akcja). Osobno także rozpatruję strzały z kuszy, jeśli ktoś kto ją ma zadeklaruje strzał, to zdąży to zrobić zanim dobiegną zwierzoludzie, niezależnie od inicjatywy.

Inicjatywa:

1. Ygritte
2. Albrecht
3. Gor
4. Allard
5. Johann
6. Ungory
7. Julian

Zdaje się, że nie starczy Johannowi czasu na długie przygotowanie się do strzału... “Sniper Shot” odpada (jak sądzę). Zatem zwykły strzał (Ranged Attack) musi wystarczyć.
Proszę o wybieranie celów przy takich deklaracjach.
Zakładając, że biegną obok siebie w kolejności od lewej zwykły, duży, zwykły, zwykły (z1, d, z2, z3) Konrad mierzy do z3.
Trafienie, 3 sukcesy - +2 obrażeń czyli 4 wytrzymałość ungora + 1 soak - 6 z kuszy + 4 agility + 2 = 5 - 12, bestia otrzymuje aż 7 ran
Jeśli pistolet wypali to Ygritte używa “snap shot” w gora, jeśli nie to czeka na atak zwierzoludzi (dodge) a potem atakuje mieczem (melee attack).
Pistolet nie wypalił.
Julek oddał kuszę, więc przejdzie ze szpicy na tył wózka i weźmie tego niedźwiadka co ryczy najgłośniej. Dla odmiany wpierw “Parry”, a potem “Riposte”.
Julian ma zbyt małą inicjatywę, aby wybrać przewnika. Gor atakuje Ygritte.
Albrecht bierze kuszę, ładuje i ‘Ranged shot’. Później przeładowanie i parę kroków w tył (ewentualnie w bok jeżeli kolejny strzał miałby nie być ‘czysty’)
Bełt nie trafia (3 sukcesy, 3 porażki).

Gor opuszcza łeb i wściekle szarżuje na wyciągającą miecz Ygritte. Używa Fearsome Charge, szybko skraca dystans. Łowczyni używa uniku i udaje jej się, gor ma na kościach: 3 porażki, 2 sukcesy, 2x bane.
Czaszki sprawiają, że Ygritte może wykonać 2 ataki (1 ze swojej tury, z przeczekania inicjatywy, 2 z karty gora, która ma zastrzeżenie, że przy wyrzuceniu czaszki atakowany otrzymuje darmowy atak).
Dziewczyna wykorzystuje to.
1 rzut nieudany: 3 porażki, 2x boon.
2 rzut udany: 3 sukcesy, porażka, 2x klepsydra, 2x bane (cierpi przez to 1 punkt zmęczenia).
Obrażenia to 5 za miecz + 3 z siły, przeciwko 5 wytrzymałości + 1 soak gora, daje to tylko 2 obrażeń.
Allard używa “burning gaze” na jednym z szarżujących ungorów. Czar jest skuteczny (3 sukcesy, 2 porażki, 1 chaos star), obrażenia to 5 + 5 z wp przeciwko 4 +1, ungor otrzymuje 5 obrażeń.

Kolejka inicjatywy przesuwa się na Johanna, ungory są już bardzo blisko. Przemytnik nie zdąży do czasu jak dobiegną naładować kuszy.

Albrecht będzie szukał czystego strzału w Gora i ‘Ranged shot’ (to nie jest jeszcze druga tura... wezmę to pod uwagę w odpowiednim czasie... albo i nie, patrz niżej)
Johann ma nadzieję, że zdoła naładować kuszę. W końcu jest oddzielony wózkiem od napastników. Jeśli nie... musi sięgnąć po sztylecik, do końca udając, ze ma tylko kuszę. Na słodkie słówka przeciwnika nie weźmie, zatem “Sudden Knife”
Ok, przyjmuję deklarację wykonania manewru doładowania, w następnej turze będzie miał od razu naładowaną. Pamiętaj jednak, że są różne inne karty akcji do wykorzystania (ot - assess the situation)

Ungory szarżują.
1 atakuje Allarda (dokładnie ten, którego mag zranił), trafia: 1 sukces, 1 łza (otrzymuje 1 punkt zmęczenia), 2x boon, 2x bane.
Obrażenia: 5 za topór + 4 za siłę w porównaniu do 3 wt, Allard otrzymuje 6 obrażeń normalnych

2 ungor atakuje Albrechta, który wcale nie był zasłaniany przez towarzyszy, do rzutu dodaję premię za unik, który wykonuje. Mimo wszystko atak jest celny. 3 sukcesy, 1 czaszka, 1 porażka.
Cios nabijanej kolcami pałki przebija zbroję skórzaną, zadając 4 obrażeń (9 pałka + siła przeciwko 3 wt + 2 soak).
Albrecht ma możliwość wykoniania darmowego ataku, w ręku natomiast ma naładowaną już kuszę. Strzela z bliska do ungora. i trafia (sukces, klepsydra, boon oraz bane).
Zadaje 6 +3 - 4 +1 - 4 obrażenia ungorowi.

3 ungor (raniony wcześniej bełtem) szarżuje na Juliana, który paruje jego cios (atak nieudany: 2 porazki, 2 sukcesy, bane, gwiazda chaosu).
Julian otrzymuje darmowy atak, który wykonuje jako ripostę. Nie trafia jednak (2 porażki, 2 sukcesy, 2x boon, odzyskuje punkt zmęczenia, dodatkowo ma możliwość natychmiastowego wykoniania darmowego manewru)
Jako, że to jego inicjatywa, uznaję, że zwyczajnie atakuje tego ungora po raz kolejny, tym razem wykorzystując duelist strike (podejmuję decyzję za Toma, jako, że w weekend i tak go nie ma).
Atak trafia: 4 sukcesy, porażka. Ilośc sukcesów oznacza + 3 obrażeń, czyli: 5 z miecza, 4 za siłę, 3 dodatkowych, przeciwko 5 obrony ungora, 7 obrażeń, ungor miał tylko 4 punkty życia - Julian zabija jedną z bestii.

Tura 2:

Inicjatywa:
1. Albrecht
2. Gor
3. Ygritte
4. Allard
5. Johann
6. Ungory
7. Julian

To ja tą samą kombinację Parry - Riposte poproszę, no chyba że nic Julka nie atakuje, to wtedy w najbliższego Duelist Strike.
Nie możesz wykonać duelist strike w chwili, gdy nie jesteś jedynym walczącym z danym przeciwnikiem, na dodatek nic cię nie atakuje. No i masz najniższą inicjatywę, więc taka deklaracja jest przedwczesna, bo się może wiele zmienić
Yessss Massster.
Uderzenie/Rzut kuszą w wroga (to jako Perform a stunt? latająca kusza, to broń improwizowana? Co w takiej sytuacji?)
Dodge
A później, jak się da jeszcze to wycofanie z Guarded Position

Pamiętajcie: 1 manewr, 1 akcja + ewentualna akcja obronna. Albrecht używa ataku, perform a stunt pasuje jak najbardziej, ale broń bardzo improwizowana - jako MG doliczam do tego karę kości misfortune a sam test uznaję, za normalnie trudny (zamiast łatwego).
Test nie udaje się: 1 sukces, 1 porażka, 1 boon, 2x bane - Albrecht otrzymuje jeden punkt zmęczenia. Ma wyższą inicjatywę, może więc spróbować uciec (nie zmarnuje to możliwości wykorzystania dodge w razie czego), natomiast nie może już wykorzystać guarded position (wykonał już akcję).
No właśnie zastanawiałem się, czy Guarded position będzie jako akcja właściwa, czy bardziej jako defensywna postawa przy wycofywaniu się. ale ok, jasne już
Gor atakuje Ygritte. Dziewczyna nie może już wykorzystać uniku (odnowienie karty trwa 2 rundy), więc test nie ma specjalnych utrudnień.
przeciwnik trafia: 3 sukcesy, 2 porażki, boon
Ygritte otrzymuje 11 - 4 = 7 obrażeń

Johann strzela w ungora walczącego z Albrechtem. Test jest obarczony dwoma kośćmi misfortune (obaj są w końcu w zwarciu).
<W zwarciu? Byłem pewien, że jeden leży, a drugi stoi...>
Test negatywny: 1 sukces, 1 porażka... i gwiazda chaosu.
Bełt nieszczęsliwie zahacza o ramię Albrechta, ale na szczeście prawie niegroźnie, żak traci 1 punkt życia.
Julian, może obecnie zaatakować już gora, jeśli to byłby jego cel. Jednak ogólnie rzecz biorąc to wszyscy jego kompani, prócz Johanna, mają spore problemy.

Jeśli mogę to atakuję tego co zranił Ygritte. Mogę “Reckless Cleave”?
Możesz, choć pamiętaj, że znacznie lepszy efekt ta karta ma, gdy postać jest w postawie brawurowej. Zmianę postawy o 1 masz za darmo, kolejną można wykonać cierpiąc punkt zmęczenia. Myślę, że w tym przypadku byłoby to zasadne? Ok, zmęcz mnie.
Turę rozliczę do końca gdy odpisze Lady (która zgłaszała chorobę ostatnio, ale mam nadzieję, że pojawi się niedługo i domęczymy to do końca).
Po utrupionym ungorze została jakaś broń. Jaką szansę ma Johann dopaść do tej broni i na dodatek zaatakować nią jakiegoś potwora?

Johann w tej turze już strzelał, może wykorzystać manewr na dobiegnięcie do topora martwego Ungora. Zaatakować dopiero w następnej rundzie walki.
No to biegiem marsz
Ygritte używa mikstury na rany (nawet jeśli będzie kosztowało to punkt zmęczenia na manewr), potem guarded position + dodge.
Mikstura leczy 3 rany.

Allard wykorzystuje 2 fortune points i atakuje ungora za pomocą “magic dart”. Potwór obrywa:
3 sukcesy, 2 porażki, 2x boon, ungor otrzymuje 2 punkty obrażeń.
zwierzoludź się odwija, ale nie trafia (2 sukcesy, 2 porażki, 2x boon)
drugi z ungorów atakuje Albrechta i także nie trafia (sukces, porażka, boon oraz bane)
Julian atakuje od tyłu walczącego z Ygritte Gora. Trafia, z dodatkowymi modyfikatorami za atak na zaskoczonego przeciwnika:
3 sukcesy, 3x boon, 1x bane, 1x kometa sigmara
Oznacza to krytyczne trafienie +3 rany za 3 sukcesy, co daje obrażenia (12-6=6) +rana krytyczna. Julian trafia w tętnicę gora, sprawiając, że umierający stwór zaczyna ryczeć i miotać się.
Johann atakuje ungora próbującego zabić ratującego się unikami Albrechta. Trafia (2 sukcesy, porażka) i zadaje 3 obrażenia ungorowi (3 za siłę + 5 z topora - 5 obrony potwora).
Oba ranne ungory uciekają.
 
__________________
If I can't be my own
I'd feel better dead
Sekal jest offline