| Ta tura poszła - co tu dużo mówić - miernie. Specjalnie wybraliśmy do akcji osoby mniej aktywne, żeby miały okazję się wykazać i w rezultacie jedna scena zajęła całą turę. Jesteście drużyną, a RPG polega na współpracy i wzajemnym uzupełnianiu się. Dlatego macie różne profesje i umiejętności. Nie raz i nie dwa zdarzy się sytuacja, która w całości będzie zależna od zdolności lub reakcji jednej-dwóch osób, bo bez tego ani drgnie - wtedy czekanie aż osoby bardziej aktywne przejmą pałeczkę mija się z celem. Jeśli akcja jest wyraźnie wycelowana w danego bohatera, to ważne jest, żeby jak najszybciej dał odzew - jeśli nie posta, to przynajmniej deklarację, by reszta mogła już zacząć pisać. No i właśnie, posty. Tak na prawdę to zaliczyć tę turę można tylko osobom, które wysłały posty (w terminie! choćby do korekty), bo reszta... dwa słowa na krzyż, a Gegrol nawet deklaracji nie dał. A reakcję chociażby na zachowanie Zaraźnika lub pomoc Eillif można było opisyyyywać! Zakończenie szerszeni było najmniej przekonujące - rozumiem, że nie macie ochoty się znowu kłócić, ale komentować w myślach można, a wręcz należy. Zwłaszcza, że Saelim czy Korenn nie reagują na jad jak na poparzenie pokrzywą... Za którymś razem ignorowanie działań szkodliwych dla grupy może się źle skończyć.
I zwracajcie uwagę na realia, bo połowa graczy chciała kłaść się spać w południe... Odnośnie stylistyki - starajcie się unikać wyliczanek “zrobił a, zrobił b, potem zrobił c, d...”. Próbujcie to łączyć w spójne opisy lub retrospekcje (tak jest nawet łatwiej). Starajcie się wpleść w posty opisy emocji, przemyśleń, wypowiedzi - to nadaje opowieści realizmu. Nie kopiujcie fragmentów wspólnych doców do swoich - wtedy wzrok czytelnika często omija znajome fragmenty, co może skutkować pominięciem również i ważnych informacji. Jeśli już musicie coś powtórzyć, to od tego jest parafraza. Cytowanie cudzych (i własnych) wypowiedzi nie jest co prawda karalne, ale źle świadczy o twórcy posta. Co do obecnej tury:- oczekujemy zadeklarowanej rozmowy Eillif i Solmyra;
- jakiś opis noclegu by się zdał (niektórzy pierwszy raz nocują w głuszy), choć nie jest obowiązkowy;
- Saelim, Etrom i Eillif mają swoje przejścia do opisania;
- waląca się chata i okolica - możecie ją zwiedzać ale nie musicie. W tym drugim przypadku dajcie znać od razu i pchnijcie akcję do wieczora;
- oczekujemy ostatecznej rozpiski wart (kto z kim, jak i kiedy, a kto nie wartuje wcale), codziennych rytuałów, a także szyku w jakim wędrujecie i czy wracacie na trakt;
- przydałoby się już zastanowić co zrobicie, gdy dojdziecie do karawany - czy leziecie po prostu do przodu (traktem? lasem? brzegiem rzeki?), dopóki nie traficie na wozy, czy też macie jakiś tajny plan. Możecie snuć plany samodzielnie, możecie o nich rozmawiać.
UWAGA: sprawy organizacyjne możecie też przedyskutować jako gracze, a w postach napisać tylko "Po x-y dyskusji ustalono, że grupa...". Nie trzeba (a wręcz nie należy, bo zajmuje to masę czasu) za każdym razem prowadzić dialogu między postaciami w docu. Komentarze wystarczą. CZAS DO 14.03 i ruchy, drodzy Państwo, bo właśnie w ten sposób padają sesje - gdy każdy czeka na każdego. Jak Wam dobrze pójdzie to będzie ostatnia taka “luźna” tura. Przypominam, że w środy mnie raczej nie ma, więc posty do korekty wysyłajcie do wtorku (lub do Kerma w środy). Nieobecności lub problemy z napisaniem posta prosimy zgłaszać zawczasu. PS. Sevril ma problemy z netem i nie wiadomo, czy i kiedy wróci do gry. Póki co jego postać jest na autopilocie. PS2. proszę wysłać zalegające w korekcie posty. *** WIEDZA POSTACI, UMIEJĘTNOŚCI, REALIA Odnośnie korzystania z wiedzy i umiejętności postaci. Opisy umiejek i atutów powinniście mieć doczytane z podręcznika i się do nich stosować, ALE w pierwszej kolejności liczymy na inicjatywę gracza. Przykładowo, Eillif, jako zielarka, doczytuje sobie o użyciu odpowiednich ziół (suszone zioła raczej się zaparza/robi maść a nie przykłada na sucho) i wplata je w posta; Lakatos o zachowaniu owadów, a mysliwi o zachowaniu zwierząt itp. W drugiej kolejności dopiero pytacie się MG o rezultaty ewentualnych testów umiejętności (czy też dodatkowe informacje), lub czy wyszukana wiedza nie przekracza aktualnych możliwości postaci (np. Ralfi potrafi rozpoznać zioła z “wiedzy o naturze”, ale ich bezpieczne użycie należy do “zielarstwa” Eillif). Jeśli ktoś nie zada pytania (np. “Co Etrom wie o tutejszych wilkach?”) zakładamy, że nie zwrócił na coś uwagi/nie obchodzi go rezultat testów i nie będziemy narzucać się z dodatkowymi opisami. Damy jedynie ogólny zarys sytuacji. To gracz ma interesować się światem gry; MG nie podtyka wszystkiego pod nos. Odnośnie opisów, żeby było jasne: jesteście w LESIE, PUSZCZY, KNIEI, jak zwał tak zwał. Nawet wieś jest otoczona lasem (w końcu znajduje się w Wilczym Lesie), a wszystko co lasem nie było, zostało wykarczowane ludzką ręką. Drzewa są stare i są WSZĘDZIE. Jeśli nawet idziecie traktem, albo wzdłuż rzeki to NADAL jesteście w lesie.
To starożytna puszcza (drzewa zarówno liściaste, jak i iglaste - te drugie bliżej gór i wybrzeża), więc im głębiej w drzewostan, tym mniej krzaków, niskich drzewek (aczkolwiek trochę nadal jest) i ogólnie całego podszytu (i tym ciemniej). Im bliżej jakiejkolwiek otwartej przestrzeni (rzeka, trakt, przesieka, polana itp.) tym więcej łopianów, traw, krzaków, krzewów i ogólnie niskiej zieleniny, za którą można się czaić, chować, zrywać itp. Runo jest wszędzie, możecie się żywić tym, co owocuje w sierpniu.
To tak apropo pytań, wątpliwości i hm... opisów w postach.
Ostatnio edytowane przez Sayane : 14-03-2012 o 11:58.
|