Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 30-03-2012, 16:32   #10
Fiath
 
Fiath's Avatar
 
Reputacja: 1 Fiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputację
Kilka drobnych objaśnień~
Mam nadzieję, że nie cieszyliście się zbytnio moją trzydniową śmiercią i zniknięciem, ale nie ma tak dobrze, MG powraca po złapaniu oddechu~! (Ale tego co mi zarąbał stroik do gitary to zatłukę jak tylko spotkam)

Kwestia wyczuwania dusz.
Okazała się trochę mniej oczywista niż się spodziewałem, ale nie ma tutaj dużo do tłumaczenia~.
Każdy mistrz broni jest w stanie wyczuwać dusze niedaleko niego, nawet jeśli są chociażby za ścianą, jest to zdolność naturalna i podstawowa dla nich.
Niestety jednak niektóre dusze się ukrywają, wtedy postać musi się zatrzymać i skupić aby uważniej je znaleźć, móc przeliczyć czy zwiększyć zasięg poszukiwań.
Jak wiemy Maka w oryginalnej serii posiadała nadzwyczajną zdolność wyszukiwania ludzi, nawet odległych o kilometry od niej. Cóż, jeśli wy chcecie taką zdolność, musicie ją kupić jako odzielną umiejętność.
Podstawowy poziom zdolność jest jednak na swój sposób darmowy.
Uwaga: demoniczne bronie są upośledzone w tej kwestii.

A teraz o walce z "płotkami".
Jak widać Ajas musi za pomocą swojego Gamblera zmierzyć się z sporą aurą pluszaków, aż 21 sztuk, nie jest to jednak zwykły mob tak więc wszystkie pluszaki mają jeden zestaw statystyk.

*HP grup słabych mobów jest odpowiednie ich ilości, każda płotka ma tylko 1 puknt hp.
*Płotki nie posiadają obrony.
*Specjalną statystyką płotek jest "współczynnik siły" odpowiada on za ich siłę ataku.
*Płotki zadają obrażenia równe losowi k=hp płotki * współczynnik ataku. Czyli 21 pluszaków (z WS = 2) może uderzyć maksymalnie za 42pkt. Dosyć słabo.
*Jeśli atak gracza > atak płotek, to uderzenie krytyczne wchodzi automatycznie.



O ukrytych statystykach i zdrowiu:
Nie wszystkie postaci jasno będą wam mówiły jak łatwo je pokonać. Dla przykładu mamy teraz walkę Nico, Blacksada i Hiro z parą pierrotów i cylindrem - nie znają ich, więc nie wiedzą, do czego są zdolni.

O to jak wyglądają ukryte stany zdrowia:
[Pełen zdrowie] -> 100%
[Zadrapany] -> 90 - 99%
[Ranny] -> 60 - 89%
[Cierpi] -> 40 - 59%
[Niezdolny do walki] -> 1<X%
[Umiera] -> 1%

Wolicie tekstową czy cyfrową prezentację hp w tabelkach mechanicznych?

Ukryta Obrona
Nasi bohaterowie to z założenia dosyć zdolna młodzież, więc jest w stanie całkiem szybko stwierdzić na ile zdolny jest bronić się nasz przeciwnik. Gdy zadacie mu ranę w hp, po następnym rzucie na obronę będziecie znali jej wartość, choć, jeśli jest wyższa niż te które były do tej pory, dopiszę również + ?
przykład:
Tura 1: pierrot obrona: ?
Tura 2: pierrot obrona 1 + ?

PD
Moby u nas również płacą za specjalne zdolności, jednak odczuwają znaczne zmęczenie, gdy ta wartość jest niska.
Jeśli jakiś z waszych oponentów zużyje większość swojego PD, poznacie jego wartość.
Zarazem osłabiony wróg ma karę do wartości obrony i większą podatność na krytyczne uderzenia (dostajecie premię do percepcji atakując go).



Wasze umiejętności mogą mieć wpływ na widok ukrytych statystyk, jeśli uznacie je za zbyt wielką taktyczną przeszkodę.
 

Ostatnio edytowane przez Fiath : 07-04-2012 o 11:43.
Fiath jest offline