Zapraszam do komentowania. Sesja rozgrywa się w autorskim systemie więc zamieszczam również materiały dla graczy.
KWESTIE TECHNICZNE (DO GRACZY):
Zasady odpisywania są następujące:
- Ja piszę post bazowo co 7 dni, a wy odpisujecie w dowolnej kolejności w ciągu 6 kolejnych dni po moim poście. Jeśli uwiniecie się szybciej - ja szybciej odpiszę. Będę odpisywał osobno dla każdego z graczy lub drużyn.
- Posty mają być dość długie, fabularyzowane. Sesja to storytelling, jednak wykorzystujemy również znikomą mechanikę, m.in. w walce i brawurowych akcjach więc jeśli przewidujecie takie akcje w swoich postach należy je wcześniej skonsultować ze mną na google docs (podam graczom link na private). Konsultujecie tam również interakcje między sobą, jeśli idziecie drużyną i zamieszczacie notki o kreowanych przez was trzecioplanowych BNach i lokacjach.
- Możecie kreować na swoje potrzeby trzecioplanowych BNów i lokacje. A także, po konsultacji z MG, również bardziej znaczące.
- Ja piszę w postach o waszych postaciach w 3 os. Wy piszecie o swoich postaciach w 1 os. Nie dotyczy postów drużynowych - tam wszystko piszecie w 3 os.
- Dialogi tak:
-
Bądź zdrów starosto! Gdy tylko tu wrócę, przyniosę nowiny z dalekich krajów.
- Co do używania magii - jest ona wyjątkowo mało powszechna, nie przewiduję takich umiejętności dla żadnego z graczy. Pewne możliwości dają wam jedynie magiczne przedmioty bo jest w nich zaklęta część duszy maga, jednak w rękach nie-maga również są one osłabione.
- W przypadku uwag ze strony MG macie obowiązek edytować post (ale nie mam zamiaru być "czepialski").
- Zastrzegam sobie wyłączność na zamieszczane tutaj materiały. Gracze zachowują prawa autorskie do kreowanych przez nich elementów.
NAJWAŻNIEJSI BNi
-
Ian Gerhart IV - właśc. Malfred de Tirros. Wielki Patriarcha. Urodzony G.D.1327. Głowa Świętego Patriarchatu, powołany w roku G.D.1379. Rezyduje w Nalland. Silny charakter o potężnym wpływie na lud (średniego wzrostu, siwe, krótko przycięte włosy i wąsik, średniej postury)
-
Denethor zw. Zuchwałym - król Larvitanii od 1382. Pierwszy syn króla Riberta. Na początku panowania musiał ugiąć się pod wolą Iana Gerharta (dotyczącą wyboru małżonki) aby objąć koronę.
-
Artius - Książę Ninidoru (księstwo lenne Larvitanii w północnej części kraju) Artius Karlviss, drugi syn Riberta. Niewidomy. W podeszłym wieku, jednak posiada ogromną charyzmę i rozwagę oraz poparcie poddanych. Rezyduje na zamku Falchant utwierdzonym u podnóża Gór Kamienistych.
-
Gandric - Książę Gandric Karlviss, trzeci z czterech synów króla Riberta.
-
Riddick - Książę Malviru (księstwo lenne Larvitanii w prawym dorzeczu Viruny), najmłodszy syn Riberta. Porywczy, o szlachetnym sercu.
-
Tedaus zw. Starszym - Król Sylicji. Wywodzi się z dynastii Veridann, która w roku G.D.806 oddzieliła się od dynastii Karlviss, rządzącej teraz w Larvitanii i Phadorze. Stara się swoją polityką zbliżyć do Karlvissów, aby jego królestwo odzyskało dawny prestiż.
-
Papidyss - Cesarz Cataalu. W swoim kraju uważany za pierwszą osobę po Bogu.
-
Lidymar zw. Białobrodym - Król Veddei. Porywczy i agresywny. Niełatwo podporządkowuje się Patriarchatowi. Zsyła na siebie przekleństwo wszystkich możnych tego świata, ale zawsze pozostaje pewny siebie.
-
Darselt Mocny - Król Radovii. Przydomek wziął się od jego nieprzeciętnej siły fizycznej. Wygląd: niski, krępy, jasnobrązowe średniej długości włosy. Surowe rysy twarzy i groźne spojrzenie. Jego groźny wygląd nie odzwierciedla jednak łaskawego charakteru.
Darselt jest nieugięty i stanowczy wobec wrogów, ale łaskaw dla poddanych.
-
Gehelt - Wielki Książę Scadonii. Wyśmienity łucznik. Czarnowłosy.
ORGANIZACJE I ZRZESZENIA O NAJWIĘKSZYCH WPŁYWACH
-
Święty Patriarchat Czcicieli Saona Wszechmocnego - potocznie Patriarchat lub Święty Patriarchat. Instytucja religijna o ogromnych wpływach i oficjalnej jurysdykcji na ziemiach sześciu królestw: Larvitanii, Sylicji, Phadoru, Radovii, Veddei, Deanonu. Symbolem Patriarchatu jest Saonilar (oko Saona wpisane w celemicki odpowiednik litety "S" przypominający odwrócone w poziomie "C") Siedziba znajduje się w Nalland gdzie w Archikatedrze św. Marima i Sydeusza rezyduje Wielki Patriarcha, wybierany zawsze z grona 27-osobowej Rady Archiprefektów po śmierci poprzednika. Administracyjnie strefa wpływów Patriarchatu jest podzielona na prefektury, w których rolę hierarchów pełnią Prefekci. Najniższymi duchownymi są zwykli kapłani i bracia w zakonach. Charakterystycznym elementem stroju kapłana jest biały kaptur z czerwonym Saonilarem.
-
Rada Archiprefektów - instytucja wewnętrzna Patriarchatu. Najwyższy organ sądowniczy poza Wielkim Patriarchą. Złożona z 27 członków. Siedziba w Nalland.
-
Szlachetna Gwardia Przyboczna w służbie Wielkiego Patriarchy - pot. Czerwona Gwardia. Złożona z 6 drużyn po 144 ludzi. Członkami mogą być tylko Larvitańczycy czystej krwi (cztery pokolenia wstecz), stanu wolnego, szlachcice. Nazwa zwyczajowa wzięła się od strojów, które stanowią: Czerwona tunika w wąskie czarne pasy nałożona na czarną zbroję płytową, oraz hełm z czerwonym czubem.
-
Rzesza Królestw Wybrzeża - sojusz gospodarczo-polityczny. Należą do niego: Veddeja, Radovia i Phador.
-
Armia Królestwa Larvitanii - elitarne wojsko o dobrym systemie szkolenia. Jej liczebność pod koniec XIV w. to ok. 8 000 żołnierzy.
-
Związek Falvicki - instytucja broniąca interesów kupców żeglujących przez Morze Falvica i handlujących w Cataalu.
-
Gildia Przewoźników Traktu Żelaznego - gildia zrzeszająca przewoźników transportujących towary Żelaznym Szlakiem. Siedziba cechu znajduje się na Nowym Rynku w Milgardzie. Na znaku cechowym widnieje koło drewnianego wozu i dwa skrzyżowane kilofy.