Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 17-09-2012, 19:20   #19
Arvelus
 
Arvelus's Avatar
 
Reputacja: 1 Arvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputację
<zaciera ręce>

Więc witam drodzy gracze! =D

Co do mechaniki to tak jak sugerowałem. Przeczytajcie dwa razy mój opis, przejrzyjcie SRD, przeczytajcie jeszcze raz i walcie do mnie. Pomogę ze wszystkim.

Cytat:
Jeśli chciałbym np. mieć nóż/sztylet, który po wbiciu w przeciwnika raziłby go prądem paraliżując na jakiś czas, to jak on powinien wyglądać w tym systemie?
Damage 1pp/rank
Strenght based 0pp/rank
linked effect 1pp/rank (zgodnie z moimi naszymi modyfikacjami mechaniki)
affliction (rzut obronny na fortitude, efekty dazed ->stunned->incapacitated) 1pp/rank
easy removable -40%

W ten sposób masz broń do walki wręcz, której efektywność opiera się na sile. Możesz podnieść efekt damage ponad siłę płacąc 1pp za każdą rangę. Elektryczność symbolizuje tu efekt affliction. Zależnie od tego jak silny efekt chcesz osiągnąć musisz podnieść na odpowiednią rangę.
Dla ogólnego rozeznania:
W przypadku przeciętnej osoby o przeciętnym rzucie (czyli +0 test fortitude i wynik 10 na k20)
Ranga 1 wprowadzi ją w stan dazed, czyli straci akcje ruchu przypadającą na następną rundę. Fabularnie elektrowstrząsy powodują skurcze mięśni, w połączeniu z bólem spowalnia ofiarę.

Ranga 6 uczyni go stunned, traci wszystkie akcje z danej rundy. Skurcze i ból paraliżują na moment.

Ranga 11 nada stan incapacitated, czyli ofiara zostaje pozbawiona przytomności.

Cytat:
A jeśli do tego chciałbym go mieć wystrzeliwanego z rękawic powiedzmy na 5 metrów (coś jak Skorpion z Mortal Kombat)
Damage 1pp/rank
już bez strenght based, bo jest za lekkie aby przenieść siłę mięśni.
Modyfikator Reach 1pp/rank (każdy poziom tego modyfikatoraz zwiększy zasięg o ~1,55m)
Jeśli chcesz mieć możliwość rozpoczęcia zwarcia podczas ataku (łańcuch się owinął wokół przeciwnika, lub kolec działa jak harpun) to feature: fast grab 1pp
removable -20%

Cytat:
Albo pas z polem maskującym, który dawałby tymczasową niewidzialność?
Concealment
visual sense 4pp
wymuszony flaw: partial
removable -20%

Taki pas/pierścień/kaptur kosztuje 3,2PP i nadaje częściową niewidzialność (a'la Predator). Na całkowitą nie pozwolę. Dla mnie to i tak jest za tanie, ale nie czuję się kompetentny aby przeskalowywać CAŁĄ mechanikę M&M i ograniczę się do tych wypadków które się zdarzą. Da ci to premie okazyjną +5 do testów ukrywania i pozwoli przemykać się w sytuacjach gdy nie miało by to szans powodzenia z uwagi na brak zasłon, jednak przeciwnicy wciąż będą mieli prawo do rzutu na percepcję... choć, przyjmując, że wymaksujesz stealth, dosyć niewielką.

Jednak zaznaczam, że w SW nie było to spotykane (choć nie czytałem wielu komiksów w tym uniwersum) i to jedyny powód dla którego oddziały zbrojne nie posiadały sprzętu pozwalającego wykryć zamasakowanych ludzi.
Tutaj będzie się zdarzać. Nie aby każdy szeregowy żołnierz miał przy sobie detektor ruchu, ale będzie się zdarzać (często będzie decydować o tym rzut kością). Zaznaczę jeszcze, że taki detektor ruchu bardzo utrudni przekradanie się, ale nie uniemożliwi : ]

Cytat:
Do tego dorzucę kilka granatów, jakiś noktowizor, ze dwa blastery... i okazuje się, że moja postać nie ma już punktów na zdolności... cechy, przewagi i resztę.
Zależy. Jeśli będziesz chciał wszystko wymaksować to rzeczywiście. Ni chu chu. Ale, jak mówiłem, nie ma potrzeby maksowania.
Dmg 5 spokojnie wystarczy by sobie radzić, choć nie liczył bym na zasadę "jeden strzał jeden trup". O to akurat ciężko w M&M kiedy przeciwnik jest świadom twojej obecności lub gdy nie potrafisz wykorzystać jego nieświadomości =]

Aha... system nie przewiduje czegoś takiego jak walka dwoma brońmi. Niezależnie czy mowa o mieczach czy spluwach. Rozstrzyga się to odpowiednio projektując oręż.
Np. bliźniaczym pistoletom można dać multiattack, co pozwoli atakować wielu przeciwników na raz, bądź, potencjalnie, powodować ciężkie obrażenia na jednym.
 

Ostatnio edytowane przez Arvelus : 17-09-2012 o 19:31.
Arvelus jest offline