Nawiedzenia
Nawiedzenie to swoiste połączenie pułapki z nieumarłym. Jest zwykle obszar, który napełnia plugawa moc duchów i zjaw. Większość często ma unikalną historię, dlatego ciężko jest określić badaczowi co robi dane nawiedzenie na podstawie tych, które zna.
Nawiedzenia tworzą się zwykle w miejscach gdzie doszło do jakiejś strasznej tragedii lub mordu. W zależności od intensywności tych wydarzeń - nawiedzenie może być silniejsze. Ze względu na wspólne cechy, nieumarli lubują się w zamieszkiwaniu nawiedzonych miejsc.
Jak wspominałem, nawiedzenia działają trochę jak pułapki - ale jest między nimi parę znaczących różnic:
1. Nawiedzenie trudno zaobserwować. Zwykle można je zauważyć dopiero wtedy gdy się zamanifestuje. Niektóre czary jak
wykrycie nieumarłego czy
wykrycie charakteru pozwalają na test percepcji, ale z karą -4.
2. Kiedy nawiedzenie się manifestuje, gracze muszą wykonać test percepcji na zauważenie nawiedzenia. Nawiedzenie manifestuje się z inicjatywą 10 w rundzie zaskoczenia.
3. Nawiedzenie ciężko "rozbroić". Podczas rundy zaskoczenia, i tylko i wyłącznie podczas rundy zaskoczenia, można zadać nawiedzeniu obrażenia za pomocą pozytywnej energii z obniżonym AC i bez rzutu na wolę. Jeśli hp nawiedzenia zostanie zredukowane do 0, zostaje ono "zneutralizowane". Po pewnym czasie odnowi się. Tylko pozytywna energia zadaje obrażenia Nawiedzeniu - chyba że ma dodatkową słabość.
4. Niektóre nawiedzenia mogą mieć specjalne słabości.
5. Permanentne zniszczenie nawiedzenia wymaga zwykle specjalnej akcji (np. pogrzebania czyichś zwłok).
6. Po zneutralizowaniu nawiedzenia zostaje ono w tym miejscu jako zawodzący duch. Można wtedy pogadać z duchem i dowiedzieć się czego potrzebuje - przy czym zdolności komunikacyjne tych duchów są bardzo ograniczone - zwykle to zagadki lub dziwne sformułowania, które z początku nie mają sensu. Tylko najbardziej złe duchy nie będą chciały współpracować.