Test na walkę wręcz to skill walka wręcz vs obrona wroga (co odzwierciedla jego umiejętności uników, ruchów szermierza czy jakiś odbić ciosu)
Test strzelania to strzelanie vs 4 +- modyfikatory za odległość i osłonę (co odzwierciedla fakt, że przed kulą se nie uciekniesz i Twoja zwinność nie zmienia faktu, że nie zrobisz tu żadnego uniku :P Tak więc przy strzelaniu tak z pocisku w fantasy jak i pistoletów czy innych atakach dystansowych bierze się pod uwagę tylko skale trudności 4 jak przy zwykłych testach i modyfikatory z faktu, że np ktoś się schował prawie cały za ścianą albo odległości bo walisz np ze 100m. W aktualnej sytuacji Twoi wrogowie są blisko, i na otwartej przestrzeni, więc Twoje ST przy strzelaniu to 4. Jeśli strzelali by teraz do Ciebie to mają też ST 4 ale z racji, że kitrasz się w ciemnościach czy za jakąś tam osłoną to mają do trafienia -2 czyli muszą wyrzucić 6 lub więcej by CIe trafić
Tak to działa)
PS. Obronę wroga bierze się pod uwagę przy strzelaniu jeśli próbujesz strzelać z broni krótkiej typu pistolet z 0 odległości czyli walcząc wręcz. Wtedy sytuacja jest logiczna, bo przecież chwytacie się za nadgarstki, szarpiecie, popychacie czy robicie inne rzeczy by ten drugi Cię nie postrzelił
Przebicie zaś w wypadku strzelania bez modyfikatorów wynosi 8
PS.2 dodałem do poprzedniego posta dodatkowe PS więc przeczytaj przy okazji
bo pisałem w trakcie jak odpisałeś :P
PS.3 Pamiętaj też o jednej bardzo ważnej rzeczy. Jeden fuks to jeden rzut. Nie ważne, czy masz przewagi dające Ci możliwość atakowania 5 razy w rundzie. Fuks pozwala CI rzucić jeszcze raz tylko za jeden rzut/atak nie za zestaw rzutów np na trafienie. Obrażenia przypominam, ze można poprawiać fuksem tylko z odpowiednią przewagą