Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 20-01-2013, 10:48   #3
Kerm
Administrator
 
Kerm's Avatar
 
Reputacja: 1 Kerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputację
1. KW określa, jak działają na potwora czary.
Jeśli potwór ma 2KW, to może na niego podziałać np. uśpienie (działa na 4 KW istot), a jeśli ma 8 KW to go nie uśpisz.
Oczywiście są potwory odporne na uśpienie bez względu na ilość kostek.
2k12 oznacza, że aby określić, ile życia ma taki ghoul, to powinieneś 2 razy rzucić kostką k12. Zakres wyników - od 2 do 24. Jeśli trafisz na bandę ghouli, to jeden może mieć podręcznikowe 13 PW, inny 3, a jeszcze inny 24.

Proponowałbym nie zaczynać od spotkań z potworem o skali wyzwania 1

2. Czarodziej nie musi, a może przygotowywać zwoje.
Tak jak napisał Wnerwik - zwoje to dodatkowa pula zaklęć.

3. Ateizm jest możliwy, ale się nie opłaca. Bogowie są, bez względu na to, czy postać w nich wierzy, czy nie.

6. Nie możesz.

8. Tak.

9. Tak. Na przykład dla niziołków premiowe języki to elfi, gnomi, goblini, krasnoludzki i orkowy i z tej puli musisz wybrać. Niziołek-czarodziej może wziąć język smoczy jako premiowy.

10. Czarodziej może przygotować czary tylko wtedy, gdy ma księgę. Gdy mu ją kto ukradnie, to nie ma z czego się uczyć.
Mistrzostwo w czarach - wybierasz czary, których się możesz uczyć bez księgi.
 
Kerm jest offline