A teraz to co przygotowałem o ZIOŁACH. AFRALL
Dostępność – znikoma (-30)
Środowisko - góry
Forma - korzeń
Aplikacja – okład z papki (+10)
Efekty Uboczne – wysypka
Czas działania – 24 godziny
Działanie – znacznie przyspiesza leczenie ran. Lekko ranny odzyskuje 3 punkty ŻYW dziennie; cieżko ranny 3 ŻYW tygodniowo
BARYTUK ŚNIADY
Dostępność – rzadki (-20)
Środowisko - leśne
Forma - kapelusz
Aplikacja – wywar (+20)
Efekty Uboczne – wymioty
Czas działania – k10 godzin
Działanie – silne działanie usypiające. Po spożyciu wywaru należy wykonać test ODP (-10). Nieudany oznacza zapadnięcie w głęboki sen. BŁOGIEL CIERNISTY
Dostępność – znikoma (-30)
Środowisko - leśne
Forma - kora
Aplikacja – napój (0)
Efekty Uboczne – zawroty głowy
Czas działania – k10 minut
Działanie – szczególnie wykorzystywany przez magów. Zmniejsza obrażenia od Skazy o połowę. CIEWORT
Dostępność - znikoma (-30)
Środowisko - leśne
Forma - jagody
Aplikacja - destylat (-10)
Efekty Uboczne - trwale obniża WT postaci o 1
Czas działania – k10 minut
Działanie - zwiększa szanse rzucenia czaru. Postać czarująca dodaje 4 podczas określania poziomu mocy. DALECZNIK BIAŁY
Dostępność - mała (0)
Środowisko - łąki
Forma - korzeń
Aplikacja - proszek (0)
Efekty Uboczne - po upływie czasu działania postać odczuwa silne bóle głowy, jeśli nie powiedzie się jej test ODP
Czas działania – 1 godzina
Działanie - nieznacznie wyostrza zmysły. +5 do testów spostrzegawczości przez 1 godzinę DRAWIA
Dostępność - rzadka (-20)
Środowisko - wodne
Forma - łodygi
Aplikacja - spożycie mleczka wyciśniętego z rośliny (0)
Efekty Uboczne – bezsenność
Czas działania – trzy godziny
Działanie - poprawia koncentrację i skupienie. Zapewnia modyfikator +10 do SW przez okres trzech godzin. ENGASS
Dostępność - sporadyczne (-10)
Środowisko - leśne
Forma - młode pędy
Aplikacja - rzucie (-)
Efekty Uboczne - zbyt częste używanie prowadzi do bezsenności
Czas działania – pół godziny
Działanie - ma lekkie działanie pobudzające. zapewnia +5 do WW i ZR przez pół godziny GOSTYNIEC
Dostępność – znikoma (-30)
Środowisko - łąki
Forma - kwiaty
Aplikacja – proszek (0)
Efekty Uboczne - biegunka
Czas działania – k10 dni
Działanie – silna trucizna osłabiająca organizm. Spożycie powoduje obniżenie wszystkich cech głównych o 5% GROMNIK
Dostępność - rzadki (-20)
Środowisko - leśne
Forma - bulwy
Aplikacja - sok (+10)
Efekty Uboczne - zatwardzenie
Czas działania – k10 rund
Działanie - częściowo blokuje odczuwanie bólu. Przez k10 rund obrażenia postaci zmniejsza się o 1. LEPIK NISKI
Dostępność - rzadka (-20)
Środowisko – nadmorskie wydmy
Forma - liście
Aplikacja - maść (+10)
Efekty Uboczne – brak
Czas działania - godzina
Działanie - czasowo podnosi Krzepę postaci o 5.
NIECIA JASNOROŚL
Dostępność – sporadyczne (-10)
Środowisko - suche
Forma - liście
Aplikacja – napój (0)
Efekty Uboczne - senność
Czas działania – k10 godzin
Działanie – umożliwia widzenie niemal w całkowitych ciemnościach PERDYLIUM
Dostępność – rzadki (-20)
Środowisko - podziemne
Forma - łodygi
Aplikacja – pasta (+10)
Efekty Uboczne - brak
Czas działania - natychmiastowe
Działanie – pasta nałożona na ostrze broni, zadaje dodatkowe k10 obrażeń przy pierwszym celnym trafieniu ROJNIK CZARNY
Dostępność – sporadyczne (-10)
Środowisko - bagna
Forma – owoce
Aplikacja – wywar (0)
Efekty Uboczne – rozmyty wzrok
Czas działania – k10 godzin
Działanie – zwiększa koordynację, zapewniając premię 5% do Zr. SKULIMA PŁOŻĄCA
Dostępność - sporadyczna (-10)
Środowisko - łąki
Forma - kwiaty
Aplikacja - napój (0)
Efekty Uboczne – senność
Czas działania – 24 godziny
Działanie - podnosi krzepliwość krwi, skutecznie tamując krwotoki STIURGA
Dostępność - sporadyczne (-10)
Środowisko - leśne
Forma - liście
Aplikacja - maść (+10)
Efekty Uboczne - brak
Czas działania - natychmiastowe
Działanie - maść nałożona na rany natychmiast leczy 3 ŻYW. Ciężko rannym przywraca 1 ŻYW. SVARTBLAD
Dostępność - rzadkie (-20)
Środowisko - bagna
Forma - liście
Aplikacja - napój (0)
Efekty Uboczne - po trzecim użyciu, za każdym kolejnym, należy wykonać test ODP. Nieudany oznacza, że na skórze pojawiają się czarne przebarwienia (-5 OGD)
Czas działania - natychmiastowe
Działanie - doskonałe antidotum na każdą truciznę i jad. Zapewnia +30 do testu ODP. SZCZYR
Dostępność – rzadkie (-20)
Środowisko - podmokłe
Forma - kłącza
Aplikacja – mleczko (+10)
Efekty Uboczne – nadaktywność
Czas działania - godzina
Działanie – zakropienie oczu wyostrza wzrok. Zapewnia modyfikator +5 do US i efekty zdolności bystry wzrok. ŚLEPERA NASKALNA
Dostępność – mała (0)
Środowisko - górskie
Forma - porost
Aplikacja – bezpośrednie spożycie (-)
Efekty Uboczne - depresja
Czas działania – k10 godzin
Działanie – zwiększa ODP o 5%
Dostępność - modyfikuje test przeszukiwania, konieczny do znalezienia rośliny;
Środowisko - podaje, gdzie można znaleźć daną roślinę;
Forma - określa, którą część rośliny się wykorzystuje;
Aplikacja - określa, w jaki sposób podaje się zioło; modyfikuje test wiedzy przy przygotowywaniu;
Efekty uboczne - efekty jakie mogą wystąpić po nieudanym teście aplikacji lub nadmiernym stosowaniu i nieudanym teście ODP;
Czas działania - czas przez jaki zioło daje efekt;
Działanie - opis efektów jakie przynosi spożycie rośliny. |