|
| Narzędzia wątku | Wygląd |
25-01-2013, 20:28 | #401 |
Reputacja: 1 | Mnożnik x2 będziemy stosować za każdym razem, gdy ofiara nie może się bronić. Powinno wyjść sensownie. Rzeczywiście Furii Iliena jeszcze do tej pory nie było, ale nie ukrywam, że w obecnej sytuacji przydałaby się Wam bardzo. Na koniec prośba: korzystając z tego posta o mechanice ([komentarze] Niebezpieczeństwo na wschód od Vix), moglibyście w postach o walce wpisywać na dole małym drukiem akcje jakie podejmujecie, bo czasem mam wrażenie, że chcecie zrobić zbyt wiele. |
26-01-2013, 08:05 | #402 |
Reputacja: 1 | Lojalnie uprzedzam, że nie będzie mnie do jutrzejszego wieczora. Pewnie jak teraz wyjdę zza tej chatki to będę rzucał na strach? :P Ostatnio edytowane przez Wnerwik : 26-01-2013 o 08:07. |
27-01-2013, 15:15 | #403 |
Reputacja: 1 | Walczymy dalej. Oby z większym powodzeniem (oczywiście dla Was), przecież Wam źle nie życzę i jak widzicie jestem całkowicie bezstronny. Ci mutanci co obserwują zdarzenia w kręgu muszą chyba być ślepi, ale pocieszam się faktem, że w każdej następnej rundzie ich modyfikator do spostrzegawczości rośnie o 10. Coen, jak nie chcesz to nie musisz nic pisać. Abdulowi nie powiódł się kolejny test na strach, więc do niczego nie przymuszam. Daj tylko znać, że pomijasz kolejkę. |
27-01-2013, 16:07 | #404 |
Reputacja: 1 | Oj, ja mam coraz gorsze przewidywania co do wyniku tej walki. Z samymi mutantami-"legionistami" byśmy sobie poradzili, ale jeszcze ta bestia... No, chyba że wystarczy zabić szamana. Nie wiem tylko, jak to będzie, gdy widzowie zorientują się, co się dzieje. A muszę przyznać, że to jest rozbrajająco śmieszne, że oni jeszcze nie załapali, że my tam walczymy. Co się u nich dzieje? "Ty, stary... cza... czto... czy ty wizysz to, czo ja... wizę? O, tam... Nie, nie tam... Nie... w lewo, czło... wiku... bardzij w... leeewo. Jak to: który lewo?" W każdym razie to chyba nauczka dla wszystkich tych, którzy przez całą sesję gadali "zabijmy to, zabijmy tamto, wszystko zabijmy!". Przynajmniej ja mam już fabularną podbudowę pod akt bezwstydnej ucieczki, do którego wkrótce dojdzie. Ostatnia sprawa to moje pila. Teraz jestem już w zwarciu, więc się nie przydadzą, a szkoda, bo akurat do tej walki (w przeciwieństwie do wcześniejszych) by się nadały, gdyby tylko nie było takiego pośpiechu. Ale pomyślałem sobie, że na mojej karcie postaci zaznaczone są jak normalne oszczepy, podczas gdy ich zastosowanie było specyficzne. Xeper, dałoby się zrobić taką zasadę specjalną, że jak wróg ma tarczę i zostanie trafiony przez pilum, to nie może używać tej tarczy (z której sterczy włócznia), ale samo pilum także jest zepsute? Po starciu oba dałoby się naprawić po udanym teście jakiegoś rzemiosła. |
27-01-2013, 18:30 | #405 |
Reputacja: 1 | Xeper - podpadlem czymś ?
__________________ Pro 3:3 bt "(3) Niech miłość i wierność cię strzeże; przymocuj je sobie do szyi, na tablicy serca je zapisz" |
28-01-2013, 15:30 | #406 | ||
Reputacja: 1 | Cytat:
Z drugiej strony może teraz (znaczy się w tej rundzie) ktoś im zasugeruje co się naprawdę dzieje Cytat:
I w związku z tym proponowałbym nową zdolność: LEGIONOWY TRENING - bohater potrafi z wprawą stosować wojskowe techniki walki. Zapewnia mu to modyfikator +5 do WW i parowania gdy walczy z pomocą gladiusa i scutum, a także zmniejsza do -10 modyfikator przy rzucie pilum do tarczy. Właśnie o to chodzi, że nie Cała mechanika jest jawna, więc chyba widać, że akurat tak wyszło. | ||
28-01-2013, 15:50 | #407 |
Reputacja: 1 | A teraz to co przygotowałem o ZIOŁACH. AFRALL Dostępność – znikoma (-30) Środowisko - góry Forma - korzeń Aplikacja – okład z papki (+10) Efekty Uboczne – wysypka Czas działania – 24 godziny Działanie – znacznie przyspiesza leczenie ran. Lekko ranny odzyskuje 3 punkty ŻYW dziennie; cieżko ranny 3 ŻYW tygodniowo BARYTUK ŚNIADY Dostępność – rzadki (-20) Środowisko - leśne Forma - kapelusz Aplikacja – wywar (+20) Efekty Uboczne – wymioty Czas działania – k10 godzin Działanie – silne działanie usypiające. Po spożyciu wywaru należy wykonać test ODP (-10). Nieudany oznacza zapadnięcie w głęboki sen. BŁOGIEL CIERNISTY Dostępność – znikoma (-30) Środowisko - leśne Forma - kora Aplikacja – napój (0) Efekty Uboczne – zawroty głowy Czas działania – k10 minut Działanie – szczególnie wykorzystywany przez magów. Zmniejsza obrażenia od Skazy o połowę. CIEWORT Dostępność - znikoma (-30) Środowisko - leśne Forma - jagody Aplikacja - destylat (-10) Efekty Uboczne - trwale obniża WT postaci o 1 Czas działania – k10 minut Działanie - zwiększa szanse rzucenia czaru. Postać czarująca dodaje 4 podczas określania poziomu mocy. DALECZNIK BIAŁY Dostępność - mała (0) Środowisko - łąki Forma - korzeń Aplikacja - proszek (0) Efekty Uboczne - po upływie czasu działania postać odczuwa silne bóle głowy, jeśli nie powiedzie się jej test ODP Czas działania – 1 godzina Działanie - nieznacznie wyostrza zmysły. +5 do testów spostrzegawczości przez 1 godzinę DRAWIA Dostępność - rzadka (-20) Środowisko - wodne Forma - łodygi Aplikacja - spożycie mleczka wyciśniętego z rośliny (0) Efekty Uboczne – bezsenność Czas działania – trzy godziny Działanie - poprawia koncentrację i skupienie. Zapewnia modyfikator +10 do SW przez okres trzech godzin. ENGASS Dostępność - sporadyczne (-10) Środowisko - leśne Forma - młode pędy Aplikacja - rzucie (-) Efekty Uboczne - zbyt częste używanie prowadzi do bezsenności Czas działania – pół godziny Działanie - ma lekkie działanie pobudzające. zapewnia +5 do WW i ZR przez pół godziny GOSTYNIEC Dostępność – znikoma (-30) Środowisko - łąki Forma - kwiaty Aplikacja – proszek (0) Efekty Uboczne - biegunka Czas działania – k10 dni Działanie – silna trucizna osłabiająca organizm. Spożycie powoduje obniżenie wszystkich cech głównych o 5% GROMNIK Dostępność - rzadki (-20) Środowisko - leśne Forma - bulwy Aplikacja - sok (+10) Efekty Uboczne - zatwardzenie Czas działania – k10 rund Działanie - częściowo blokuje odczuwanie bólu. Przez k10 rund obrażenia postaci zmniejsza się o 1. LEPIK NISKI Dostępność - rzadka (-20) Środowisko – nadmorskie wydmy Forma - liście Aplikacja - maść (+10) Efekty Uboczne – brak Czas działania - godzina Działanie - czasowo podnosi Krzepę postaci o 5. NIECIA JASNOROŚL Dostępność – sporadyczne (-10) Środowisko - suche Forma - liście Aplikacja – napój (0) Efekty Uboczne - senność Czas działania – k10 godzin Działanie – umożliwia widzenie niemal w całkowitych ciemnościach PERDYLIUM Dostępność – rzadki (-20) Środowisko - podziemne Forma - łodygi Aplikacja – pasta (+10) Efekty Uboczne - brak Czas działania - natychmiastowe Działanie – pasta nałożona na ostrze broni, zadaje dodatkowe k10 obrażeń przy pierwszym celnym trafieniu ROJNIK CZARNY Dostępność – sporadyczne (-10) Środowisko - bagna Forma – owoce Aplikacja – wywar (0) Efekty Uboczne – rozmyty wzrok Czas działania – k10 godzin Działanie – zwiększa koordynację, zapewniając premię 5% do Zr. SKULIMA PŁOŻĄCA Dostępność - sporadyczna (-10) Środowisko - łąki Forma - kwiaty Aplikacja - napój (0) Efekty Uboczne – senność Czas działania – 24 godziny Działanie - podnosi krzepliwość krwi, skutecznie tamując krwotoki STIURGA Dostępność - sporadyczne (-10) Środowisko - leśne Forma - liście Aplikacja - maść (+10) Efekty Uboczne - brak Czas działania - natychmiastowe Działanie - maść nałożona na rany natychmiast leczy 3 ŻYW. Ciężko rannym przywraca 1 ŻYW. SVARTBLAD Dostępność - rzadkie (-20) Środowisko - bagna Forma - liście Aplikacja - napój (0) Efekty Uboczne - po trzecim użyciu, za każdym kolejnym, należy wykonać test ODP. Nieudany oznacza, że na skórze pojawiają się czarne przebarwienia (-5 OGD) Czas działania - natychmiastowe Działanie - doskonałe antidotum na każdą truciznę i jad. Zapewnia +30 do testu ODP. SZCZYR Dostępność – rzadkie (-20) Środowisko - podmokłe Forma - kłącza Aplikacja – mleczko (+10) Efekty Uboczne – nadaktywność Czas działania - godzina Działanie – zakropienie oczu wyostrza wzrok. Zapewnia modyfikator +5 do US i efekty zdolności bystry wzrok. ŚLEPERA NASKALNA Dostępność – mała (0) Środowisko - górskie Forma - porost Aplikacja – bezpośrednie spożycie (-) Efekty Uboczne - depresja Czas działania – k10 godzin Działanie – zwiększa ODP o 5% Dostępność - modyfikuje test przeszukiwania, konieczny do znalezienia rośliny; Środowisko - podaje, gdzie można znaleźć daną roślinę; Forma - określa, którą część rośliny się wykorzystuje; Aplikacja - określa, w jaki sposób podaje się zioło; modyfikuje test wiedzy przy przygotowywaniu; Efekty uboczne - efekty jakie mogą wystąpić po nieudanym teście aplikacji lub nadmiernym stosowaniu i nieudanym teście ODP; Czas działania - czas przez jaki zioło daje efekt; Działanie - opis efektów jakie przynosi spożycie rośliny. |
28-01-2013, 17:21 | #408 |
Reputacja: 1 | Podoba mi się. Jeśli ktoś tylko deklaruje, że idzie do lasu i zbiera wszystkie zioła, które wpadną mu w oko, to jak rzuca? Czy efekty uboczne da się jakoś zwalczać albo neutralizować? Na przykład Svartblad daje dość groźny efekt po trzecim użyciu. Liczy się tylko użycia w krótkim czasie, czy w ogóle? Na przykład mogę wziąć Svartblad trzy razy, poczekać rok, wziąć go po raz czwarty i będę musiał zdawać test Odp.? Albo czy da się jakoś wyleczyć efekt uboczny Ciewortu? -1 Wt to bardzo duża cena, a magowie już i tak mają ciężko. Czy poszczególne aplikacje mają jakieś czasy przygotowania? Na przykład żeby zrobić z czegoś wywar, to trzeba najpierw gotować to zioło przez x dni albo coś takiego? Legionowy trening by mnie interesował, ale żeby to miało sens, to Hallex musiałby chyba najpierw zacząć ćwiczyć z jakimś starym legionistą zanim wykupi tę Zdolność. |
28-01-2013, 17:53 | #409 |
Reputacja: 1 | Zioła bardzo fajne przygotowane A Yzumir zdążył już zadać pytania, które też by mnie interesowały |
28-01-2013, 19:07 | #410 |
Reputacja: 1 | Poszukiwanie konkretnej rośliny - należy wykonać test przeszukiwania zmodyfikowany przez trudność znalezienia. Takie poszukiwania konkretnej rośliny zajmują cztery godziny. Czas jest redukowany o godzinę za każdy stopień sukcesu w teście. Podczas poszukiwań zielarz nie może zajmować się niczym innym - całkowicie poświęca się pracy. Rozglądanie się za czymkolwiek - jeżeli postać po prostu patrzy co można zebrać, przyjmuje się, że poszukiwania zajmują osiem godzin. Wynik testu porównuje się do poniższej tabeli. Gracz może zdecydować, że dzieli swój wynik pomiędzy więcej niż jedną roślinę (np. 3 stopnie sukcesu gwarantują znalezienie k10 roślin o małym występowaniu lub 3*2k10 powszechnych lub dowolnej kombinacji sumującej się do trzech). wynik testu / rezultat poszukiwań porażka / nic ciekawego sukces / 2k10 powszechnych roślin 1 stopień sukcesu / 2k10 roślin o dużej częstości występowania 2 stopnie sukcesu / 2k10 roślin o przeciętnej częstości 3 stopnie sukcesu / k10 roślin o małej częstości 4 stopnie sukcesu / k10 roślin o sporadycznej częstości 5 stopni sukcesu / k10 roślin o rzadkiej częstości 6 stopni sukcesu / k10 roślin o znikomej częstości Poza ziołami o wyjątkowo silnym działaniu, zielarz może zbierać rośliny o słabszym działaniu, które wykorzystywane są w ziołolecznictwie. Mają one powszechną, dużą i przeciętną trudność znalezienia. Zbierane mogą być w celu zarobkowym. Powszechna: babka, borówka, bylica, chaber, dziurawiec, fiołek, głóg, jałowiec, konwalia, krwawnik, lipa, macierzanka, mięta, mniszek, nagietek, pierwiosnek, pięciornik, podbiał, pokrzywa, przywrotnik, rdest, róża, rumianek, skrzyp, szałwia, świetlik, tymianek, wierzba, żywokost; Duża: arnika, bluszcz, czosnek, dymnica, dziewanna, glistnik jaskółcze ziele, jemioła, kalina, kozłek, lubczyk, łopian, mącznica, melisa, morszczyn, mydlnica, nawłoć, ogórecznik, ostryż, prawoślaz, serdecznik, tarczownica, tatarak, wiązówka, wiesiołek, wilżyna; Przeciętna: aloes, arcydzięgiel, czyściec, drapacz, jasnota, jeżówka, kocanki, kozieradka, kruszyna, marzanka, nostrzyk, oman wielki, ostropest, rutwica, rzewień, tasznik, złocień; Co do efektów ubocznych. Efekt uboczny (ten ze względu na częstość aplikacji) ma on zastosowanie jeśli zioło przyjmuje się dzień po dniu, przez kilka dni bez przerwy. Błędne przygotowanie skutkuje efektem ubocznym zaraz po spożyciu. Svartblad - trzy razy w krótkim okresie czasu. Efekty uboczne mijają same po kilku dniach, jeśli wstrzyma się przyjmowanie zioła. Przygotowanie nie zajmuje zbyt dużo czasu. Tak też właśnie z Legionowym treningiem myślałem. Postacie mogłyby go wziąć jako startową jeśli miałyby legionową przeszłość lub nabyć w trakcie gry, po właściwym treningu. |
| |