Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie ponad utarte "to zależy".
Zaznaczyłem opcję "do 1 godziny". Jednakże, jeśli "przygotowanie do sesji" to również szukanie wiodących motywów na kampanię i zaznajamianie się z realiami rozgrywki oraz postaciami graczy to czas ten wydłuża się do dni, nawet tygodni - i to nie tylko przed sesją, ale również po (zakładając, że to nie jednorazowy skok w bok).
Dużo zależy też od podstawowej kwestii: czy jest to przygoda gotowa (bez znaczenia czy fanowska czy oficjalna) czy też ja wszystko muszę opracować od podstaw. Paradoksalnie w pierwszym przypadku spędzam o wiele więcej czasu - rzecz logiczna, trzeba przeczytać przygodę od deski do deski, zapamiętać jak najwięcej, wprowadzić własne motywy i poprawki, dopasować przygodę do własnej kampanii i drużyny. W teorii z gotowców można wyciągać to co pasuje danemu MG. W praktyce zawsze staram się poprowadzić gotowca tak, jak stoi "na papierze", dorzucając do gara własne dodatki.
Swoje własne wymysły opracowuję tylko w zarysach - główny motyw fabularny, motywy dla konkretnych postaci, zarys questów pobocznych, pula przeciwników. Cała reszta to wielka improwizacja - w materii której czuję się najlepiej.
__________________ Dorosłość to ściema dla dzieci. |