Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 23-02-2013, 23:43   #5
Kelly
 
Kelly's Avatar
 
Reputacja: 1 Kelly ma wyłączoną reputację
Problem istnieje rzeczywiście i wedle Twojej opowieści, to raczej jest problem niedojrzałości owych osób. Bowiem wiadoma sprawa, niesprawiedliwość GMa zawsze uderza drużynę oraz sprawia, ze nie chce się graczom grac, że nie mają zaufania, jeśli jednak jest to niesprawiedliwość urojona, to walczyć z nią nadzwyczaj trudno.

Rada 1
Jeszcze raz zacznij od siebie sprawdzając, czy rzeczywiście tamten łotrzyk nie dostaje więcej. Tak na wszelki wypadek.

Rada 2
Ściśle notuj, co im przekazałeś, najlepiej z oficjalną wartością. Jakby co, wtedy zawsze możesz przedstawić: Chłopaki, barbarzyńca otrzymał od tylu czy tylu sesji takie a takie przedmioty wartości takiej a takiej, zaś łotrzyk … Możecie sami sprawdzić oraz porównać.

Rada 3
Spróbuj dać im przez jakiś czas wyłącznie przedmioty dostępne dla każdego, przydatne wszystkim. Jakiś pierścień odporności na zimno, jakieś buty latania czy cokolwiek. Zobacz, jak Twoja drużyna to dzieli pomiędzy siebie. Ponotuj sobie oraz ileś sesji później pokaż im, jak dzielili. Jeśli naturalnie robią to nieuczciwie, wyjdzie na kwotach.

Rada4
Co do polepszania gry. Staraj się spotkać z każdym graczem pomiędzy sesjami osobno oraz porozmawiać z nim. Co mu się podobało, co nie, co jest uczciwe wedle niego, co nie, jak mógł się zachować w danej sytuacji, jak nie etc. Takie spotkania mogą nauczyć wiele ich oraz Ciebie. Warto także przedyskutować, jakich sesji oni by chcieli, jaki typ rozgrywki lubią, jakich przygód oczekiwaliby.

Rada 5
Co do doświadczenia, warto jest bezpośrednio po sesji, kiedy przyznajesz doświadczenie dać jakąś standardowa kwotę za sesję oraz powiedzieć: panowie, teraz wy mówcie mi po kolei, za co mam przyznać doświadczenie wam, co takiego specjalnego zrobiliście, co odegraliście świetnie? Nie rzuty kostka, ale jakie mieliście super pomysły, albo jako naprawdę klimatycznie zachowaliście się. Wtedy gracze zaczynają analizować swoje postępowanie, przypominać sobie sesje oraz sami zaczynają się łapać, ze wcale nie są tacy super, lecz powinni trochę wykonywać pewne sprawy lepiej. Wprawdzie miałem takiego gracza, który stwierdził, że nie lubi tak oraz nie chce wobec tego punktów doświadczenia, ale cóż, zawsze zdarzają się takie osoby.

Rada 6
Dotycząca owego piątoklasisty, jeśli ktoś pragnie zrobić coś niemożliwego, możesz:
- poprosić go, żeby zademonstrował, oczywiście w miarę możliwości mieszkaniowych. Ktoś mówi, ze skacze kilka metrów do góry mając ciężką zbroję? Proszę bardzo, naładuj mu książki do plecaka, zaproponuj doskoczenie do sufitu chociażby mając to na plecach właśnie.
- pokazać mu rekord świata w danej dziedzinie oraz wyjaśnić, że sesje role playing są wprawdzie nierzeczywiste, jednak opierają się mocno na realiach. Nawet Rambo nie robił takich cudów, jeśli zaś chce je wykonywać, to istnieją systemy dotyczące superbohaterów. Tam takie rzeczy są możliwe.
 
Kelly jest offline