Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 06-03-2013, 10:34   #18
Reinhard
 
Reputacja: 1 Reinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputację
Trochę numeromanii, ale w dobrej intencji ułatwienia Wam konstruowania mechanicznej części BG:

Orientacyjnie, cecha na poziomie:
17-18 - talent, "złote dziecko" z jakiejś dziedziny w historii życia
16-15 - wyjątkowo uzdolniony, w danej dziedzinie "robota pali mu się w rękach", albo "nauka sama wchodzi"
13-14 - ponadprzeciętny, od niego ściągało się na lekcjach
9-12 - przeciętność, nieco in plus lub in minus
7-8 - wolniej myśli, niezgrabny, niepewny, brzydki
4 -6 poważna wada, zwykle ujmowana w kategorii choroby (niedorozwój mięśni, ciężka anemia, niedorozwój umysłowy itp.)
1-3 - bardzo ciężka choroba

Orientacyjnie, umiejętność na poziomie:
10% - świeżo upieczony kursant, potknie się o własne nogi
20% - nowicjusz, szkoła średnia, jeżeli to język obcy - przeczyta nagłówki i proste artykuły
25% - minimum w przypadku większości pojazdów - samochodów, motocykli, żaglówek itp. Bez potrzeby testu w sprzyjających lub przeciętnych warunkach obsłuży pojazd/samolot.
40% - utalentowany nowicjusz, licencjat z wyróżnieniem. Taki poziom umiejętności miał amator -astronom Clyde Tombaugh gdy w 1930 odkrył Pluton
50% - minimum potrzebne, by wykonywać zawód, płynnie posługiwać się językiem; naukowiec/przedsiębiorca znany lokalnie
60% - solidny zawodowiec, sól tej ziemi.
75% - odpowiednik tytułu doktora; młody strzelec wyborowy; naukowiec/przedsiębiorca znany w skali kraju; ekspert
90% - znany na świecie naukowiec; snajper; wysokiej klasy ekspert

Górna granica umiejętności podczas tworzenia postaci to 75%

Minimalny wiek postaci to Wykształcenie + 6 lat; za każde postarzenie postaci o 10 lat otrzymuje się dodatkowe punkty: +20 na umiejętności zawodowe i +20 na umiejętności dowolne (hobby). ALE. Za każde 10 lat (pełne lub zaczęte) powyżej 40, należy odjąć z cech początkowych 1 punkt od - do wyboru: S, KON, ZR, WYG

Wygląd to pierwsze wrażenie. Wieść gminna niesie, że ludzie urodziwi częściej dostają pomoc i bardziej im się ufa, ale każdy kij ma dwa końce...
 

Ostatnio edytowane przez Reinhard : 06-03-2013 o 10:40.
Reinhard jest offline