Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 12-03-2013, 09:41   #16
JPCannon
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Niestety Nasty ale tak. Nie chodzi tylko o wygląd ;p wierz mi, że byłem bardzo zawiedziony tym, że kości na LI działają jak działają, jak dla mnie kiepsko i dlatego jest przymus korzystania z kostnicy. Spreparować można, ale nie ma tu jakiś nagród czy kar Nie sądzę by było warto dla takiej gry zawyżyć wynik o 1 czy 2 oczka. Tak czy siak, kości na Li działają tak, że musisz ręcznie wpisać cała formułkę, typu k6 k6 k8 k8 czyli uwzględnić od razu wszystkie rzuty jakie chciała byś wykonać. Jeśli broń boszę się pomylisz, użyjesz nie tej kości, zapomnisz o jakiejś itd itp to koniec! Nie można takiego rzutu skasować ani nic, powtórzyć, rzucić drugi rzut, nic. Nie rozumiem czemu nie mogło by być chociaż tak, żeby rzucać po kilka razy i żeby każdy wynik był widoczny. Wtedy jak by się ktoś pomylił to by rzucił jeszcze raz i i tak by wszyscy widzieli wyniki wcześniejsze i aktualne. No ale jak na razie kiepsko to działa

Co do biegania zombie, to nie mają do tego przeciwwskazań w opisie, jednak czy będą to robiły to już się dopiero okaże

Jak napisałem w poście AJT wskoczyłeś na paczkę za amunicją. Obok Ciebie leży granat. W prawym górnym rogu nad Tobą też leży amunicja Staram się jak największe te screene wklejać, ale przy takiej skali planszy to i tak już sklejam dwa screene razem Także jeśli czegoś nie rozpoznajecie to pytajcie śmiało, z chęcią wyjaśnię zawsze co i jak

Jeśli chodzi o kość figury używa się jej tylko przy testach współczynników czyli cech i umiejętności. Rzut na bieg to po prostu zwykły test tak samo rzut na obrażenia też temu nie podlega bo nie testuje żadnego współczynnika postaci

PS. WAŻNE! Co prawda nie wypisywałem tego w podstawowych zasadach, bo nie chciałem wam zawalać głów, jednak jak na razie świetnie sobie radzicie i tak Także chciałbym wam opisać kolejną zasadę z podręcznika która może wam się przydać Mianowicie wiele akcji. Normalnie w ciągu swojej tury wykonujecie akcję i ruch w dowolnej kolejności. Akcja to wszystkie elementy typu strzelanie, podnoszenie sprzętu itp itd. Do tego dochodzą darmowe akcje, jak rzucenie kilku słów, upuszczenie broni i inne rzeczy które zajmują jakiś ułamek sekundy. W Savage Worlds możecie wykonywać więcej niż jedną akcję w ciągu tury. Wiąże się to jednak z pewnymi ograniczeniami. Są one następujące:

Nie można wykonywać dwóch takich samych akcji w jednej turze. Nie można kogoś podwójnie zastraszyć, strzelić więcej razy z tej samej broni, niż pozwala na to sama broń. Uderzyć dwa razy tą samą bronią. Są przewagi które zmieniają tą zasadę i można wtedy użyć dwa razy tego samego oręża, jednak domyślnie można atakować tylko jedną bronią w każdej ręce.

Każda dodatkowa akcja w ciągu tury powoduje karę -2 do wszystkich testów. Musicie więc określić na początku tury ile akcji będziecie wykonywać i wziąć karę pod uwagę przy każdym teście w turze. Gwarantuję, że jeśli wyobrazicie sobie to wszystko w realu, to kary te staną się bardzo logiczne. Wszystko dzieje się jednocześnie, więc na logikę można strzelić jedną ręką, drugą przy tym np okładając kogoś kijem, a przy tym krzyczeć, że go zabijesz i próbujesz go tym zastraszyć. Jednak było by to dużo trudniejsze do wykonania, niż stanie spokojnie, wycelowanie i strzał. Tak więc podam tutaj przykład który pewnie was będzie dotyczył.

Zombie są blisko. Widzę pod ich nogami pięęęękną giwerę, ale jak tam podbiegnę, to już będę ją zbierał do końca tury i mnie zjedzą żywcem. Mogę jednak użyć opcji wielu akcji. Tak więc podbiegam, zbieram gana szybkim ruchem i resztką czasu pruje we wrogów z nowej broni. Do rzutu na bieg nie liczy się kar. Jednak normalnie mógłbym wykonać jedną akcję a wykonałem 3. Za bieg i strzelanie mam już -2 do testu, jednak wcześniej jeszcze zbierałem broń z ziemi, także jest już kara -4. Gdyby atakowała mnie armia mutantów, podatnych na zastraszenie i próbował bym ich jeszcze zastraszyć to tak od testu zastraszania jak i strzelania musiał bym odciąć już -6.

Także jeśli zdarzy się, że będziecie musieli zebrać nową broń z ziemi i od razu się nią bronić, to możecie to zrobić. Jeśli będziecie do niej wcześniej biec to strzelacie wtedy z karą -4. Jeśli jednak była blisko i wystarczyło podejść to macie karę -2 bo wykonaliście tylko jedną dodatkową akcję w turze W razie niejasności pytajcie śmiało.
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"
JPCannon jest offline