Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Postapokalipsa > Archiwum sesji z działu Postapokalipsa
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu Postapokalipsa Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie Postapo (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 11-03-2013, 20:12   #11
AJT
 
AJT's Avatar
 
Reputacja: 1 AJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputację
Dzięki,
Oby nie mina
 
AJT jest offline  
Stary 11-03-2013, 20:58   #12
 
Nasty's Avatar
 
Reputacja: 1 Nasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnie
Witam, a dlaczego używacie zewnętrznych kości a nie tych dostępnych na Li ?
Chciała bym żebyśmy używali kości na LI. Tamte można spreparować.
 
Nasty jest offline  
Stary 11-03-2013, 21:00   #13
 
Avarall's Avatar
 
Reputacja: 1 Avarall jest na bardzo dobrej drodzeAvarall jest na bardzo dobrej drodzeAvarall jest na bardzo dobrej drodzeAvarall jest na bardzo dobrej drodzeAvarall jest na bardzo dobrej drodzeAvarall jest na bardzo dobrej drodzeAvarall jest na bardzo dobrej drodzeAvarall jest na bardzo dobrej drodzeAvarall jest na bardzo dobrej drodze
Zombie może biegać?
 
Avarall jest offline  
Stary 11-03-2013, 21:08   #14
Administrator
 
Kerm's Avatar
 
Reputacja: 1 Kerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputację
A fe... My nie gramy spreparowanymi kośćmi

Kości używane na LI wyglądają brzydko.
 
Kerm jest offline  
Stary 11-03-2013, 21:10   #15
 
Nasty's Avatar
 
Reputacja: 1 Nasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnieNasty jest jak niezastąpione światło przewodnie
A no tak a te mini linki ładnie ? Czyli też muszę się tam zarejestrować ?
 

Ostatnio edytowane przez Nasty : 11-03-2013 o 21:34.
Nasty jest offline  
Stary 12-03-2013, 09:41   #16
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Niestety Nasty ale tak. Nie chodzi tylko o wygląd ;p wierz mi, że byłem bardzo zawiedziony tym, że kości na LI działają jak działają, jak dla mnie kiepsko i dlatego jest przymus korzystania z kostnicy. Spreparować można, ale nie ma tu jakiś nagród czy kar Nie sądzę by było warto dla takiej gry zawyżyć wynik o 1 czy 2 oczka. Tak czy siak, kości na Li działają tak, że musisz ręcznie wpisać cała formułkę, typu k6 k6 k8 k8 czyli uwzględnić od razu wszystkie rzuty jakie chciała byś wykonać. Jeśli broń boszę się pomylisz, użyjesz nie tej kości, zapomnisz o jakiejś itd itp to koniec! Nie można takiego rzutu skasować ani nic, powtórzyć, rzucić drugi rzut, nic. Nie rozumiem czemu nie mogło by być chociaż tak, żeby rzucać po kilka razy i żeby każdy wynik był widoczny. Wtedy jak by się ktoś pomylił to by rzucił jeszcze raz i i tak by wszyscy widzieli wyniki wcześniejsze i aktualne. No ale jak na razie kiepsko to działa

Co do biegania zombie, to nie mają do tego przeciwwskazań w opisie, jednak czy będą to robiły to już się dopiero okaże

Jak napisałem w poście AJT wskoczyłeś na paczkę za amunicją. Obok Ciebie leży granat. W prawym górnym rogu nad Tobą też leży amunicja Staram się jak największe te screene wklejać, ale przy takiej skali planszy to i tak już sklejam dwa screene razem Także jeśli czegoś nie rozpoznajecie to pytajcie śmiało, z chęcią wyjaśnię zawsze co i jak

Jeśli chodzi o kość figury używa się jej tylko przy testach współczynników czyli cech i umiejętności. Rzut na bieg to po prostu zwykły test tak samo rzut na obrażenia też temu nie podlega bo nie testuje żadnego współczynnika postaci

PS. WAŻNE! Co prawda nie wypisywałem tego w podstawowych zasadach, bo nie chciałem wam zawalać głów, jednak jak na razie świetnie sobie radzicie i tak Także chciałbym wam opisać kolejną zasadę z podręcznika która może wam się przydać Mianowicie wiele akcji. Normalnie w ciągu swojej tury wykonujecie akcję i ruch w dowolnej kolejności. Akcja to wszystkie elementy typu strzelanie, podnoszenie sprzętu itp itd. Do tego dochodzą darmowe akcje, jak rzucenie kilku słów, upuszczenie broni i inne rzeczy które zajmują jakiś ułamek sekundy. W Savage Worlds możecie wykonywać więcej niż jedną akcję w ciągu tury. Wiąże się to jednak z pewnymi ograniczeniami. Są one następujące:

Nie można wykonywać dwóch takich samych akcji w jednej turze. Nie można kogoś podwójnie zastraszyć, strzelić więcej razy z tej samej broni, niż pozwala na to sama broń. Uderzyć dwa razy tą samą bronią. Są przewagi które zmieniają tą zasadę i można wtedy użyć dwa razy tego samego oręża, jednak domyślnie można atakować tylko jedną bronią w każdej ręce.

Każda dodatkowa akcja w ciągu tury powoduje karę -2 do wszystkich testów. Musicie więc określić na początku tury ile akcji będziecie wykonywać i wziąć karę pod uwagę przy każdym teście w turze. Gwarantuję, że jeśli wyobrazicie sobie to wszystko w realu, to kary te staną się bardzo logiczne. Wszystko dzieje się jednocześnie, więc na logikę można strzelić jedną ręką, drugą przy tym np okładając kogoś kijem, a przy tym krzyczeć, że go zabijesz i próbujesz go tym zastraszyć. Jednak było by to dużo trudniejsze do wykonania, niż stanie spokojnie, wycelowanie i strzał. Tak więc podam tutaj przykład który pewnie was będzie dotyczył.

Zombie są blisko. Widzę pod ich nogami pięęęękną giwerę, ale jak tam podbiegnę, to już będę ją zbierał do końca tury i mnie zjedzą żywcem. Mogę jednak użyć opcji wielu akcji. Tak więc podbiegam, zbieram gana szybkim ruchem i resztką czasu pruje we wrogów z nowej broni. Do rzutu na bieg nie liczy się kar. Jednak normalnie mógłbym wykonać jedną akcję a wykonałem 3. Za bieg i strzelanie mam już -2 do testu, jednak wcześniej jeszcze zbierałem broń z ziemi, także jest już kara -4. Gdyby atakowała mnie armia mutantów, podatnych na zastraszenie i próbował bym ich jeszcze zastraszyć to tak od testu zastraszania jak i strzelania musiał bym odciąć już -6.

Także jeśli zdarzy się, że będziecie musieli zebrać nową broń z ziemi i od razu się nią bronić, to możecie to zrobić. Jeśli będziecie do niej wcześniej biec to strzelacie wtedy z karą -4. Jeśli jednak była blisko i wystarczyło podejść to macie karę -2 bo wykonaliście tylko jedną dodatkową akcję w turze W razie niejasności pytajcie śmiało.
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"
JPCannon jest offline  
Stary 12-03-2013, 10:37   #17
Administrator
 
Kerm's Avatar
 
Reputacja: 1 Kerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputację
Do strzelania pewnie wnet dojdzie, zatem parę pytań.
Robię 3 kroki, jestem przy do rkm-ie; chwytam go i strzelam do najbliższych zombie. Kara -2
Zombie są w zasięgu (bliskim) - kara bez zmian.
Strzelam serią 3-pociskową mam +2; -2+2=0 (brak kar).

Jako że jestem Marine, rzucam k8 i k6 i wybieram lepszy wynik.

Jeśli udało mi się trafić...
Cytat:
Info na koniec. Zombiaki nie łatwo zabić. Ich słabością jest jednak atak wymierzony w głowę. W wypadku takiego trafienia zadaje się im 6 punktów obrażeń nie zaś normalne 4.
Z danych o broni wynika, że Light Machine Gun zadaje 2k8 obrażeń. To się gryzie
 
Kerm jest offline  
Stary 12-03-2013, 12:12   #18
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Chodzi o bonus +6 do obrażeń, a nie zaś normalne +4 Czyli jak zadajesz obrażenia to rzucasz na 2k8 i dodajesz 6 jeśli strzelasz w głowę.

Co do niwelowania się kary z bunusem to masz rację. Jeśli trafisz serią trzypociskową to zadajesz 2k8 +2 obrażeń. Jeśli będziesz celował w głowę to będziesz miał karę -4 do trafienia, ale za to jeśli trafisz to zadasz dodatkowe +6 obrażeń.

Co do rzutów to dobrze myślisz Rzucasz k8 i k6 za figurę, a potem wybierasz lepszy wynik Cieszę się, że jak na razie nie jest to aż tak bardzo skomplikowane
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"
JPCannon jest offline  
Stary 12-03-2013, 17:46   #19
AJT
 
AJT's Avatar
 
Reputacja: 1 AJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputacjęAJT ma wspaniałą reputację
Za niedługo dam posta, w pracy nie mogłem, ale mam pytanko jeszcze...

Biorąc pod uwagę, że ruszę się po granat i będę chciał strzelić ogniem automatycznym z Assault Riffle.
Trzech powinno być w zasięgu 10, więc tu chyba bez kar.
Ale kara za szybkostrzelność -2, czyli na kości trafienia (k8) musi paść co najmniej 6?
Minus kolejna 2 za dodatkową akcję, czyli musi być co najmniej 8, tak?
Na trafienie rzucam 3 razy, bo 3 strzały?
+ Rzuty k6 z figury (3 bo po jednym dla każdego rzutu), tak?
Następnie dla każdego jakimś cudem trafionego (8 lub więcej), rzucam na obrażenia z broni 2k6?

Tak to wygląda i tak mam rzucić, jeśli wybiorę taką akcję?


PS. Taka sugestia jeszcze. Może dodałbyś za mapką literki i ceferki (jak w szachach) ułatwiłoby to znacznie nawigację
PS2. Pytania wyżej teoretyczne, bo mi jedynaczka padła
 

Ostatnio edytowane przez AJT : 12-03-2013 o 18:20.
AJT jest offline  
Stary 12-03-2013, 20:55   #20
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Świetnie wszystko zrozumiałeś Jestem zachwycony, że tak lekko przychodzi wam ogarnięcie zasad. Mam nadzieję, że to między innymi dzięki prostemu opisowi. Jedyne co się nie zgadza, ale o czym nie wspominałem to kość figury.

Jedna akcja to jedna kość figury, jeśli więc wykonujesz np ogień ciągły jak w Twoim przypadku, czy np masz przewagę grad ciosów pozwalający na dodatkowy atak w walce wręcz, to zawsze rzucasz kością figury. Testujesz więc strzelanie trzy razy i raz rzucasz k6 za figurę. Potem decydujesz czy któryś z wyników strzelania podmieniasz na wynik z kości figury

Jeśli chodzi o cyferki i literki po bokach to spróbuje je z czasem dodać. Problem polega na tym, że screene wykonuje z planszy stworzonej w roll20 i nie wiem jak tam dodać cyferki i literki na plansze. Nie ma szans, żebym z każdym screenem ręcznie nakładał literki i cyferki bo by mi masę czasu to zjadało.

ps udowodniłeś właśnie AJT, że graczom nie chce się preparować wyników ale tak jeszcze w tej kwestii dodam, że tak naprawdę na kostnicy nie da się spreparować wyniku, można co najwyżej podać link do innego rzutu, jednak w każdej chwili można zobaczyć listę wszystkich rzutów każdego gracza i upewnić się tam czy to na pewno był ten rzut. Jeśli rzut jest skomentowany przez gracza, to bardzo proste

PS2 z tym jednym dniem oczekiwania to oczywiście postaram się traktować was ulgowo, bo wiadomo, że nikt nie siedzi na LI bez przerwy, każdy ma pracę, studia, szkołę itp itd, także będę pilnował byśmy się wyrabiali w dobę mniej więcej. Jestem pewien jednak, że będziecie się starali jak najszybciej odpisywać, bo każdy czeka na swoją kolejkę by zadziałać jak najszybciej i wprowadzić swój pomysł w życie
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"

Ostatnio edytowane przez JPCannon : 12-03-2013 o 21:04.
JPCannon jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:27.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172