Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 15-03-2013, 07:29   #49
JPCannon
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Ważne!

Ważne!
od około godziny 14stej do późnego wieczora, będę w podróży bez neta. W związku z tym proszę aby wszyscy którzy mają świadomość, że nie wyrobią się z odpisem na czas, zamieścili dzisiaj post w komentarzach. Dzięki temu już na wieczór, przy odrobinie szczęścia, uda mi się zamieścić kolejną turę. Oczywiście jeśli wyrobicie się normalnie to będzie super

No więc tak obliczanie obrażeń działa tak:

Postaci w grze dzieli się na figury (wy, jacyś bossowie grup, najpotężniejsze istoty w grupie wrogów itp.) oraz blotki (wszelakie grupy zombiaków, goblinów, przeciwników których zwykle zabija się masowo i nie mają większego znaczenia w grze). Figury mogą otrzymać do 3 ran, a otrzymując czwartą zaczynają wykonywać testy decydujące czy jeszcze zipią resztką sił czy też wyciągnęli kopyta. Blotki za to wystarczy, że otrzymają chociaż jedną ranę by paść. Wcześniej w zasadach pisałem wam o czymś takim jak szok. Czyli pomniejsze rany. Szok jest to najniższa forma obrażeń jakie można otrzymać. Także taka blotka, w tym wypadku zombie, może być w szoku albo od razu umrzeć do końca

Jeśli chodzi o określanie jak wiele ran otrzymał cel, jest to nie wiele bardziej skomplikowane niż co kolwiek innego w Savage Worlds. Patrzycie na wytrzymałość celu. By wprowadzić cel w szok, wystarczy zadać mu tyle obrażeń ile wynosi jego wytrzymałość. Jeśli chcecie zadać ranę, musicie zadać mu o 4 punkty więcej obrażeń niż wynosi jego wytrzymałość. Jeśli więc cel ma 7 wytrzymałości, to by od razu go killnąć trzeba zadać mu co najmniej 11 dmg W Savage Worlds prawie wszystko opiera się na liczbie 4

Jeśli chodzi o zadawanie obrażeń figurom, to po prostu dodajecie kolejne 4 do skali trudności. Jeśli np. Jeden z zombie byłby lordem truposzy, to wypadało by, by była to figura. Powiedzmy, że ma standardowe dla zombie 7 wytrzymałość. Więc aby być w szoku trzeba by mu zadać 7 dmg, by zadać 1 ranę 11 dmg, by 2 rany 15dmg, by 3 rany 19dmg do 4 ran max czyli 23 Po prostu skala trudności zwiększa się o 4. Postać z 1 raną odejmuje od wszystkich testów na sile i zręczności, czyli testów właśnie siły i zręczności oraz skilli takich jak strzelanie, walka, wspinaczka itp. Na logikę jesteście ranni więc macie problemy z poruszaniem. Na szczęście nie tyczy się to biegania, do puki nie zostaniecie np okulawieni ale to już inna historia. W razie pytań, chętnie odpowiem.

Ciekawe zagranie taktyczne!
Podam wam przykład wykorzystania zasad gry by wykonać masowego killa może wam się przyda. Do wykonania numeru potrzebne nam będzie granat, karabin automatyczny i 13 zombie Niezbędne też będzie znalezienie ubitej 9 zombiaków na kwadracie 3x3 pola. Zagrywka jest bardzo prosta. Rzucamy celnie granat pod nogi naszej biednej 9wiątki, wysadzając ich w powietrze...by uratować się przed granatem, trzeba wykonać test na zręczność jednak....od kiedy zombie przejmują się upadającą pod nogi puszką Potem gry większej grupki już nie ma, strzelamy do pozostałej trójki z ognia automatycznego, lub ciągłego jak kto woli nazywać. Przy takim ogniu strzelamy maksymalną szybkostrzelnością broni dowolnie dobierając cele ataku Na polu gry jest giwera z SS 4 więc można nawet wykonać sztuczkę na 14celach. Dla Ciebie AJT bonusowe zagranie, bo możesz walić z dwóch gunów naraz. Co prawda 4strzałowej giwery nie obsłużysz jedną ręką, ale jeśli dorwał byś dwa Assault Rifle, to łącząc to z granatem, przy fartownych rzutach możesz ubić nawet 15 zombie w jednej turze Także ponad połowa wrogów z głowy.
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"

Ostatnio edytowane przez JPCannon : 15-03-2013 o 07:32. Powód: Ważne!
JPCannon jest offline