|
Archiwum sesji z działu Postapokalipsa Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie Postapo (wraz z komentarzami) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
14-03-2013, 10:43 | #41 |
Reputacja: 1 | Dobra możemy dojść do jakiegoś kompromisu. Co do inicjatywy to w takim razie zostaje tak jak jest. Jeśli jednak wiecie, że nie będziecie mieli czasu później odpisać, a nie chcecie tracić kolejki to proszę o wklejenie posta z rzutami od razu do komentarzy. Mam nadzieję, że nie będzie to nagminnie wykorzystywane ale da możliwość by osoby z mniejszą ilością czasu, miały większą szansę wyrobić się z postem. Potem post ten z komentów gracz będzie mógł wkleić w swojej kolejce. Jeśli nie będzie się wyrabiał to wtedy najprawdopodobniej ja go wkleje w jego imieniu. Jeśli chodzi o kostnicę. Dobrze Nasty uaktywnie dla Ciebie te kości. W najgorszym wypadku po prostu będzie robiła dorzuty na kostnicy. Rozumiem, że nie dla każdego może być to wygodnie narzędzie. Proszę jednak by reszta graczy dalej wykorzystywała kostnicę Wierzę, że raz dwa trafią wam się lepsze rzuty Nasty wyjątkowo ten jeden raz zezwolę na wykonanie ruchu, by od nowa nie wklejać mapy, odświeżać itp. Mam nadzieję, że Scarhead się nie obrazi za to dla równowagi Scarhead możesz ruszyć się dwa razy w swojej następnej turze. Sądzę, że pozwoli Ci to też trochę uratować skórę przed coraz bliższymi zombiakami Sądzę jednak, że nie będzie już potrzeby wykonywać testów odwagi, więc to jednorazowa sytuacja.
__________________ "Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego" |
14-03-2013, 11:01 | #42 |
Administrator Reputacja: 1 | MG, podaj kolejność |
14-03-2013, 11:48 | #43 |
Reputacja: 1 | Już dodałem pod mapką Przepraszam bardzo za opóźnienie. później opiszę efekt działań Avaralla PS Co do granatu Kerm to tak rzucanie oblicza się jak strzelanie, z tym, że ujemne modyfikatory do rzutu są głównie z odległości rzutu W razie chybienia opis jest w pierwszym poście, ale dla ułatwienia wkleję go tutaj ponownie. W wypadku trafienia wybuch obejmuje kwadrat 3x3. Jeśli test rzucania się nie powiedzie, należy rzucić k12 by wylosować kierunek, na postawie wskazówek zegara. Potem rzuca się k6 by określi o ile pól granat zboczył z kursu. W Savage Worlds prawie każdy test wykonuje się dla skali trudności 4 po prostu trudność w tym systemie modyfikują modyfikatory zależne od sytuacji A dzięki temu gracz domyślnie musi tylko rzucić i sprawdzić czy ma 4 lub więcej od cała filozofia Wyjątkiem jest walka wręcz gdzie ST to Obrona wroga. Obrażenia które porównuje się w Wytrzymałością i testy przeciwstawne, gdzie ST to wynik drugiej postaci jak np przy przeciąganiu liny PS2 Avarall zebrałeś karabin z ziemi już w poprzedniej turze, bo do biegania nie ma kar za wiele akcji Ale i tak masz wynik 0 więc nie ma o czym mówić ;] poszło w ziemie i w niebo sporo od celu. Widać ręce Ci jeszcze trochę drżą ze strachu. EDIT dopiero zauważyłem, że podniosłeś jeszcze amunicję więc miałeś rację z karą za wile akcji.
__________________ "Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego" Ostatnio edytowane przez JPCannon : 14-03-2013 o 16:58. |
14-03-2013, 15:42 | #44 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Wracając do tematu i po przejrzeniu mapki. Stawiam 5 naboi 9mm na "Oczko". Ma apteczkę i zapasowy magazynek, na prawo LKM. Jeżeli wesprze Zielonego przy zombiakach i zadziałają w tandemie to może przetrwają. EDIT: Fakt, nie da rady powtórzyć rzutu. Myślałem raczej o "n" rzutach w jednej komendzie rzutu. Nie ma to jak popołudniowe nieogarnięcie
__________________ Rozmowy przy kawie są mhroczne... dlatego niektórzy rozjaśniają je mlekiem! Ostatnio edytowane przez Dhratlach : 14-03-2013 o 17:37. Powód: Odp. na poniższy post | |
14-03-2013, 15:57 | #45 |
Reputacja: 1 | Z tego co sam sprawdzałem to trzeba wykonać wszystkie rzuty za jednym razem, a potem kostka w poście znika Chodzi o powtarzanie rzutu. Podeślesz mi link do posta gdzie udało Ci się w jednym poście dwa razy wykonać rzut? Avarall przypominam Ci o opcji używania fuksów i poprawiania w ten sposób niefartownych rzutów Chyba, że wolisz zachować na gorsze chwile. Poza tym polecam też używać serii trzypociskowej, będziesz miał wtedy +2 do trafienia i obrażeń, więc dość sporo większe szanse na trafienie. Jest to kosztem co prawda 3 naboi ale jednak PS Zaktualizowałem wam trochę karty postaci Poza statystykami broni są tam wszystkie istotne dla was informacje dotyczące postaci A tak jeszcze wcześniej było nawiązanie, że gramy na pełnych zasadach Savage Worlds. Tak dokładnie to gramy na podstawie podstaw Savage Worlds. W pełnej wersji jest ogrom, przewag, umiejętności, sprzętu, mocy, zasad dla pojazdów, bitew, manewrów.......itp. itd. itp. itd. Także w pełnej wersji jest dużo więcej ciekawych materiałów, zasad i dodatków. Jednak podstawy na których gramy wystarczą spokojnie dla gracza by mogli rozumieć działanie systemu i gwarantuje, że po tej grze bez problemów poradzili byście sobie z graniem w normalnej sesji rpg na mechanice Savage Worlds W końcu prawie zawsze polega to na zasadzie, rzuć odpowiednią kością i sprawdź czy wyszło 4 lub więcej
__________________ "Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego" Ostatnio edytowane przez JPCannon : 14-03-2013 o 17:41. |
14-03-2013, 17:42 | #46 |
Reputacja: 1 | Ooo, mi ładnie dziś rzuty na kostnicy wypadły No może obrażenia mogły być większe A co do obrażeń, by ich zabić trzeba zadać 7? Tyle co ich wytrzymałość? Było o tym? Zapomniałem, że mogę jeszcze strzelić w nowej turze po biegu. Jeszcze dodam strzał. Zaraz będzie, jak rzucę. Ostatnio edytowane przez AJT : 14-03-2013 o 17:45. |
14-03-2013, 18:34 | #47 |
Reputacja: 1 | Ok podsumujmy. Wykonując wiele akcji w jednej turze karę bierze się pod uwagę do wszystkich rzutów. Ty wykonałeś ruch i atak czyli standardowe akcje, ale poza tym podniosłeś granat, pobiegłeś i strzeliłeś więc wykonałeś dodatkowe trzy akcje, co normalnie równało by się karze -6. Co prawda pisałem, że przedmiot trzeba podnosić całą turę, ale to było zanim zaczęliśmy grać na wiele akcji, więc to nie problem. Wracając jednak do ilości akcji. Pisałem wcześniej, że dostajesz darmowy ruch za to, że Nasty się ruszała, więc bieg odpuszczam także pozostaje kara -4. Niestety w jednej turze nie można strzelać dwa razy z tej samej broni bez specjalnej przewagi której nie ma w tej grze. Masz jednak przewagę pozwalającą Ci atakować z dwóch rąk naraz. Trzymając więc Assault w jednej ręce, a Pistol w drugiej możesz walić z obu gunów. Niestety odpada wtedy z jednego z wyników seria 3 pociskowa, ale pistol pozwala strzelać dubletem. Także jeśli chcesz wykonać to co napisałeś, to zedytuj jeden z wyników z serii 3 pociskowej na dublet, czyli zamiast dodawać +2 do rzutu i obrażeń dodasz +1. Niestety używając mniej sprawnej ręki (domyślnie lewej) masz karę -2 Poza tym do pierwszego testu również liczy się kara -2 do trafienia za wiele akcji więc dopisz to. Nie zmienia to faktu, że i tak trafiłeś. Nie wielka zmiana, ale wtedy wszystko będzie się zgadzać. Podsumowując powinno to wyglądać tak by się zgadzało i byś na tym nie tracił teraz: Seria 3-strzałował w najbliższego => 4 + 2 -2 = 4 (kara za wiele akcji) Obrażenia=> 4 + 2 = 6 Ruch o jedno pole w dół po granat Bieg = 5 Bieg po Light Machine Gun przy beczkach. Zatrzymuję się na nim bliżej beczki. 2 strzał dublet => 8 + 2 + 1 -2 -2= 7 (kary za wiele akcji i lewą rękę) Obrażenia => 6 +2 = 8 Przebicie = 6 + 5 = 11 => Suma obrażeń = 19
__________________ "Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego" Ostatnio edytowane przez JPCannon : 14-03-2013 o 18:39. |
14-03-2013, 18:38 | #48 |
Reputacja: 1 | Ach, to ja źle zrozumiałem. myślałem, że dostaję całą turę Tj. tak jakby olaliśmy tą odwagę. Poniosło mnie |
15-03-2013, 07:29 | #49 |
Reputacja: 1 | Ważne! Ważne! od około godziny 14stej do późnego wieczora, będę w podróży bez neta. W związku z tym proszę aby wszyscy którzy mają świadomość, że nie wyrobią się z odpisem na czas, zamieścili dzisiaj post w komentarzach. Dzięki temu już na wieczór, przy odrobinie szczęścia, uda mi się zamieścić kolejną turę. Oczywiście jeśli wyrobicie się normalnie to będzie super No więc tak obliczanie obrażeń działa tak: Postaci w grze dzieli się na figury (wy, jacyś bossowie grup, najpotężniejsze istoty w grupie wrogów itp.) oraz blotki (wszelakie grupy zombiaków, goblinów, przeciwników których zwykle zabija się masowo i nie mają większego znaczenia w grze). Figury mogą otrzymać do 3 ran, a otrzymując czwartą zaczynają wykonywać testy decydujące czy jeszcze zipią resztką sił czy też wyciągnęli kopyta. Blotki za to wystarczy, że otrzymają chociaż jedną ranę by paść. Wcześniej w zasadach pisałem wam o czymś takim jak szok. Czyli pomniejsze rany. Szok jest to najniższa forma obrażeń jakie można otrzymać. Także taka blotka, w tym wypadku zombie, może być w szoku albo od razu umrzeć do końca Jeśli chodzi o określanie jak wiele ran otrzymał cel, jest to nie wiele bardziej skomplikowane niż co kolwiek innego w Savage Worlds. Patrzycie na wytrzymałość celu. By wprowadzić cel w szok, wystarczy zadać mu tyle obrażeń ile wynosi jego wytrzymałość. Jeśli chcecie zadać ranę, musicie zadać mu o 4 punkty więcej obrażeń niż wynosi jego wytrzymałość. Jeśli więc cel ma 7 wytrzymałości, to by od razu go killnąć trzeba zadać mu co najmniej 11 dmg W Savage Worlds prawie wszystko opiera się na liczbie 4 Jeśli chodzi o zadawanie obrażeń figurom, to po prostu dodajecie kolejne 4 do skali trudności. Jeśli np. Jeden z zombie byłby lordem truposzy, to wypadało by, by była to figura. Powiedzmy, że ma standardowe dla zombie 7 wytrzymałość. Więc aby być w szoku trzeba by mu zadać 7 dmg, by zadać 1 ranę 11 dmg, by 2 rany 15dmg, by 3 rany 19dmg do 4 ran max czyli 23 Po prostu skala trudności zwiększa się o 4. Postać z 1 raną odejmuje od wszystkich testów na sile i zręczności, czyli testów właśnie siły i zręczności oraz skilli takich jak strzelanie, walka, wspinaczka itp. Na logikę jesteście ranni więc macie problemy z poruszaniem. Na szczęście nie tyczy się to biegania, do puki nie zostaniecie np okulawieni ale to już inna historia. W razie pytań, chętnie odpowiem. Ciekawe zagranie taktyczne! Podam wam przykład wykorzystania zasad gry by wykonać masowego killa może wam się przyda. Do wykonania numeru potrzebne nam będzie granat, karabin automatyczny i 13 zombie Niezbędne też będzie znalezienie ubitej 9 zombiaków na kwadracie 3x3 pola. Zagrywka jest bardzo prosta. Rzucamy celnie granat pod nogi naszej biednej 9wiątki, wysadzając ich w powietrze...by uratować się przed granatem, trzeba wykonać test na zręczność jednak....od kiedy zombie przejmują się upadającą pod nogi puszką Potem gry większej grupki już nie ma, strzelamy do pozostałej trójki z ognia automatycznego, lub ciągłego jak kto woli nazywać. Przy takim ogniu strzelamy maksymalną szybkostrzelnością broni dowolnie dobierając cele ataku Na polu gry jest giwera z SS 4 więc można nawet wykonać sztuczkę na 14celach. Dla Ciebie AJT bonusowe zagranie, bo możesz walić z dwóch gunów naraz. Co prawda 4strzałowej giwery nie obsłużysz jedną ręką, ale jeśli dorwał byś dwa Assault Rifle, to łącząc to z granatem, przy fartownych rzutach możesz ubić nawet 15 zombie w jednej turze Także ponad połowa wrogów z głowy.
__________________ "Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego" Ostatnio edytowane przez JPCannon : 15-03-2013 o 07:32. Powód: Ważne! |
15-03-2013, 13:05 | #50 |
Administrator Reputacja: 1 | Mój skrócony post poszedł. Jeśli net nie wróci, to w niedzielę na pewno nie dam posta. EDIT: Na razie net wrócił, Gareth jest zatem zwarty i gotowy Ostatnio edytowane przez Kerm : 15-03-2013 o 15:07. |
| |