Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 10-04-2013, 08:40   #13
JPCannon
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Cytat:
Nie zgadzają się tu dwie rzeczy. Po pierwsze przewaga sokole oko umożliwia wykonanie akcji celowania jako akcji darmowej, więc nie można jej wykonać dodatkowo. Po drugie ulubiona broń daję tylko +1 do trafienia.
Przy okazji co to za snajper co atakuje na krótkim dystansie
Racja jak czyta się to po jakimś czasie to łatwiej wychwytuje się błędy. W dodatku celownik optyczny daje premię tylko na średni i daleki dystans, więc i tak trzeba albo wziąć karę za dystans, albo zmniejszyć bonus o brak celownika. Chociaż ja wtedy czasem uznaję celownik laserowy, tyle, że to bardziej pasuje do broni krótszej, ale i sniperka czasem posiada.

Jeśli chodzi o przewagi to fakt, sokole oko daje to samo co przycelowanie, więc niestety ten bonus odpada Co do ulubionej broni to niestety trzeba jednak rozwinąć tą przewagę do ukochanej broni (więc można liczyć, że należy posiadać trzy, chociaż jeśli sniper ma dość dużo czasu, to przewaga sokole oko nie jest aż taka potrzebna.

Cytat:
Należy pamiętać że nie można wykonywać w jednej turze dwa razy tej samej akcji. Dlatego maksymalna liczba normalnych ataków to 3 na turę (Manewr Szaleńczy atak lub Nawałnica/Grad ciosów i atak z drugiej ręki).
W najnowszej edycji moc przyśpieszenie daje druga turę, zamiast dodatkowej akcji. Wtedy można wykonać 6 ataków.
To prawda, że przesadziłem z ilością ataków. Po Marine Corpse przypomniała mi się dopiero zasada o wykonywaniu max raz tej samej akcji. Uważam jednak, że da się zrobić więcej niż 6 ataków. Można mieć oburęczność i podwójne uderzenie - 2 ataki bez kar, do tego grad ciosów, rozwinięty do nawałnicy ciosów, żeby znów było bez kar, to daje już 3 ataki. Przy przyśpieszeniu wychodzi 6. Jednak posiadając do tego przewagę odejście, pozwalające wyjść ze zwarcia bez okazyjnego ataku jednego wroga i szybki cios, można wykonywać dodatkowy atak co turę, za każdym razem gdy wróg będzie musiał znów do Ciebie podejść by Cię zaatakować. Posiadając do tego broń długości 1 można skutecznie zatrzymywać w ten sposób wroga zanim do Ciebie dojdzie i zaraz potem móc go tłuc choć wtedy niestety odpada podwójne uderzenie z racji broni jednoręcznej. Do tego można mieć też przewagę kontratak, albo najlepiej imperialny kontratak by nie mieć kar, co da nam kolejny atak w wypadku nietrafienia nas przez wroga, o co nie będzie trudno przy dość wysokiej obronie

Ogromnie mnie jednak cieszy, że znalazł się na forum jakiś spec od zasad. Nie wiem czy tak długo grasz w Savage Worlds, czy zwyczajnie znasz zasady i masz do nich dobrą głowę (ja niestety jestem w tym średni). Tak czy siak znając się na powergaimingu, zgłaszaj śmiało jak najwięcej własnych pomysłów, a ja o żadne uwagi co do moich postów mechanicznych się nie pogniewam Wręcz przeciwnie pozwala mi to lepiej ogarnąć zasady.
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"

Ostatnio edytowane przez JPCannon : 10-04-2013 o 08:47.
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem