Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 19-04-2013, 14:03   #15
JPCannon
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Hmmy chyba już rozumiem w czym problem Chodzi Ci o to, że skoro prawdziwi wojownicy byli przywódcami, to powinni przede wszystkim inwestować rozwinięcia w przewagi wojownicze, a dobrymi przywódcami stawać się w między czasie naturalnie

Proponuję więc inną zasadę świata, wymyśloną przeze mnie na szybko

Naturalny rozwój
Zazwyczaj gracze rozwijają się tylko poprzez kupowanie różnych dodatków za zdobyte punkty doświadczenia. Czasem wprowadza się też ograniczenie, że bohaterowie mogą rozwinąć tylko te cechy i umiejętności, nad którymi pracowali w czasie sesji. Nie zostaniesz świetnym żeglarzem, bo jeździłeś sobie po mieście całą przygodę.

Ta zasad jednak pozwala graczom na trochę szybszy rozwój, nie do końca związany z ich wyborem, a jako zwyczajna konsekwencja ich działań w sesji. Jeśli postać gracza, w przerwach od misji, chodziła raz za razem na siłownie, to miło by było gdyby np po jakimś czasie siła postaci wzrosła. Jeśli zamiast tego np grywał w karty z grupą, kiedy akurat siedzieli w barze, może naturalnie rozwinąć hazard. Wspierając zaś grupę swoimi pomysłami taktycznymi, lub pomagając im "dobrym słowem" można pozwolić graczowi na początkującą naturalną przewagę przywódczą, chyba, że już jakąś miał, wtedy rozwiniętą.

Zasada ta zalecana jest tylko do długich kampanii, gdzie gracze będą mogli powtarzać wiele razy jakąś czynność. Naturalne rozwinięcie, można wtedy rozdawać graczom po ukończeniu jakiegoś aktu przygody, lub jeśli zakłada ona wiele rozwinięć, to wtedy np przy zdobyciu nowej rangi przez graczy.

Co Ty na to? Używając takie zasady każdy gracz, prowadzący wojownika z aspiracjami przywódczymi, będzie mógł zdobyć przewagi przywódcze poza normalnymi rozwinięciami Będzie nagrodzony za odgrywanie postaci, a do tego nie będzie musiał marnować rozwinięcia na przewagi, czy skille których normalnie by nie chciał.
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem