Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 21-01-2007, 20:44   #1
Solfelin
 
Solfelin's Avatar
 
Reputacja: 1 Solfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumny
Świat Światła

Koncepcja: świat pełen światła, wiary, sprawiedliwości
Antagoniści: świat mroku, wymiary zła (dostępne przez przejścia); ciemne, ukryte miejsca Świata Światła (jak tawerny, składowiska, itd.)
Sprzymierzeńcy: Nieboskłonowie, Elianci (potężni magowie działający przez wiarę)
System religijny: duchowość; wiara w jedność i wspólnotę, wszystkie oficjalnie, istoty wyznają tę "religię" (nazywają to Duchowością).
System religijny antagonistów: różne kulty, czasami wyznawanie samego siebie; sprzeciw wobec Duchowości.

Tutaj cały świat jest pełen światła - sprawiedliwości, miłosierdzia i pomocy. Tutaj mniejszością, małymi niedobitkami jest "ciemność".

Język wspólny: Jedenorod.
Język antagonistów: Saakham, plus sekretne języki oraz wiele licznych języków rasowych, a także tzw. paplanina - języki wymyślone przez pojedyncze osoby, służące do komunikowania się z... samym sobą.

Świat typowo fantasy. Heroic? Raczej inny gatunek; tu każdy jest normalnie bohaterski. Wyjątki są meliny, szczeliny, przejścia, inne. Oczywiście poziom postaci jest zwykły - tylko ich morale są niesamowicie, niezwykle i nadnaturalnie wysokie.

Kodeks jest wspólny. To Duchowość, racja słuszności, miłosierdzia i sprawiedliwości.

Gatunek istot żyjących w Świecie Światła nazywa się narodem. Każdy ma odrębne, powszechnie szanowane, tradycje i zwyczaje. Są także jednolite obyczaje dla każdych.
Gatunek potworów nazywa się tutaj rasą.

Kolejna niespodzianka: człowiek tutaj jest... rasą. Tzn. jest potworem (bardzo zmiennym w charakterze).

Oczywiście, świat to planeta; posiada trzy kontynenty: Molken, Turmil, Welgod.
Największy jest Molken i zajmuje około 39% całej planety, położony jest centralnie na środku globu (obejmuje szerokości geograficzne od połowy półkuli północnej do połowy półkuli południowej, od zachodniej połowy do połowy wschodniej), Turmil i Welgod są podobne do siebie w wielkości, z tym, że Welgod jest trochę mniejszy. Turmil leży bardziej wysunięty na południe, oddzielony przez liczne morza oraz ocean, za to Welgod przylega do Molken, ale tylko górami - reszta jest oddzielona wodami. Taki kontynent został nazwany Molkgod.

Lądy tu zajmują aż 70%. Pod ziemią płynie jednak o wiele więcej razy wód: dlatego na lądzie są liczne, piękne jeziora oraz jaskinie. Dużo terenu zajmują też góry, dużo lasy, ale na samym Molken jest mało lasów, za to Turmil jest w nie obfity oraz Welgod na wybrzeżach.



To odnośnie propozycji wspólnego systemu autorskiego na forum. Co o nim myślicie?
Specjalnie przedstawiłem go tutaj, w krótszej wersji, by dać Wam też miejsce oraz możliwość dołączenia się do pisania oraz tworzenia grafik.
 
Solfelin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem