Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 22-04-2013, 20:48   #27
Kelly
 
Kelly's Avatar
 
Reputacja: 1 Kelly ma wyłączoną reputację
Zasadniczo system to mechanika plus uniwersum. Przeważnie mechanika tak jest skonstruowana, że oddaje pewne aspekty uniwersum. Jednakże twórcy systemów zauważyli bardzo dawno, ze ilekolwiek systemów by nie zrobili, zawsze ktoś będzie chciał wykorzystać uniwersum jakiejś powieści, czy filmu, czy po prostu swoje własne. Pewnie właściwie wszyscy gracze przeszli kiedys etap własnych produkcji systemowych. Dlatego pojawił się system przedstawiający jedynie mechanikę. Wedle chronologii pewnie pierwszy takim, albo przynajmniej takim szeroko znanym był GURPS Steve’a Jacksona. Zawierał wspomniany system potężny zestaw klocków umożliwiający kreację postaci na dowolnej płaszczyźnie. Żeby ułatwić graczom wybór, stworzono 16 techleweli, od pierwotnej, do takiego, że nauka przypomina magię. Do tego dołożono szereg podręczników opisujących techlevele oraz proponujące pewne universa. Dokładnie identyczną drogą poszli twórcy Savage Worlds. Postawiono dokładnie na jasność, prostotę, większą niżeli GURPSa. Rezygnując z wielu komplikacji stworzono mechanikę banalnie prostą, co ma swoje wady, rzecz jasna, ale też zalety. Najistotniejszą jest bardzo szybka możliwość nauczenia się, grywalność oraz dostosowanie do właściwie czego się tylko chce. Coś za coś. Wedle mnie się owa wymiana kalkuluje.

Notabene podręcznik PDF kosztuje 19,90, czyli naprawdę jest całkiem tani.
 
Kelly jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem