Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 24-04-2013, 22:12   #1
Armiel
 
Armiel's Avatar
 
Reputacja: 1 Armiel ma wspaniałą reputacjęArmiel ma wspaniałą reputacjęArmiel ma wspaniałą reputacjęArmiel ma wspaniałą reputacjęArmiel ma wspaniałą reputacjęArmiel ma wspaniałą reputacjęArmiel ma wspaniałą reputacjęArmiel ma wspaniałą reputacjęArmiel ma wspaniałą reputacjęArmiel ma wspaniałą reputacjęArmiel ma wspaniałą reputację
Sesja dla początkujących - SCS „HARVESTER” [horror 18+]

SCS „HARVESTER”



Sesja dla początkujących.


[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=rL56-xZEpOk[/MEDIA]




Potężny, ciemny kształt zniszczonego okrętu kosmicznego dryfował pośród przestrzennych śmieci. Rozdarty kadłub statku najwyraźniej rozerwany od środka, wyglądał z daleka, niczym potężna rana w boku tytanowego lewiatana.
Okręt pozbawiony był jakichkolwiek świateł, poza kilkoma czerwonymi punkcikami na masztach kosmo-łączy – urządzeń komunikacyjnych umożliwiających przekazywanie wiadomości przez kosmiczną pustkę. Migotanie świateł sugerowało, że w dryfującym kolosie pozostało jeszcze odrobinę energii i urządzenia emitują sygnały z dryfującego wraku w bezmiar otchłani. Aż w końcu komunikat dotarł gdzieś, gdzie usłyszały go ludzkie uszy.

* * *





Kapitan Tramp wpatrywał się w odczyty przyrządów z trudną do odczytania miną.

- Czy ktoś jeszcze o tym wie, O’Donnel? – zapytał nawigatora – niskiego, przysadzistego mężczyzny w średnim wieku.
- Posłałem sygnał do Bazy Teuton.
- Jaki to statek?
- SI zidentyfikowała okręt jako Space Corvet Ship SCP „Harvester”, należący do korporacji Mishima.
- Kurs?

Nawigator przesunął dłonią po mapie holowyświetlacza rozpostartej przed jego twarzą.

- Ymir. Kopalnia górnicza należąca do korporacji VITELL. Dwa sektory stąd.
- Zboczył z kursu? – głośno myślał Tramp.
- Możliwe. Jest teraz w przestrzeni naszej Korporacji. Ale nie jesteśmy sami. Jakiś niezidentyfikowany statek zbliża się do niego z sektora AV-1386.
- Jakie ma wyprzedzenie?
- Będzie przy SCS „Harvesterze” jakieś siedemdziesiąt osiem może osiemdziesiąt godzin przed nami.
- Może są tam przypadkowo.
- Wątpię, kapitanie.
- Przygotuj okręt do przyspieszenia. Zawiadom Bazę Teuton że lecimy sprawdzić przypuszczalny wrak okrętu SCS Harvester.



* * *


Witam serdecznie.


Zapraszam zainteresowanych POCZĄTKUJĄCYCH graczy w pbf do sesji warsztatowej w stylu Horror. Będzie to sesja prowadzona w stylu warsztatu, więc jej głównym zadaniem będzie przybliżenie „świeżym” graczom zasad zabawy w granie na forum i zasad zabawy. Do udziału zapraszam tylko „młodych stażem graczy”, takich, którzy chcą „posmakować” tej zabawy lub nauczyć się czegoś. Ewentualnie dopuszczę jedną osobę doświadczoną, która pomoże mi zadbać o właściwy klimat.

Będzie to sesja w moim ulubionym stylu – to znaczy survival horror. Od razu jednak powiem, że ważną część opowieści będzie stanowił ludzki umysł, ludzkie emocje i ludzkie reakcje na zagrożenie, którego nikt nie mógł przewidzieć. Dlatego też KATEGORYCZNIE poszukuję ludzi powyżej osiemnastego roku życia, – dojrzałych emocjonalnie.

Sesja będzie wykorzystywało luźno „uniwersum” wykorzystane przeze mnie w innej sesji Ymir. Pod tym linkiem
http://lastinn.info/archiwum-sesji-r...kowe-ymir.html

zainteresowani znajdą odrobinę informacji o technologii i podobnych „smaczkach”, ale nie ma potrzeby tego czytać przy starowaniu do rekrutacji.

W sesji przewiduję przemoc, wulgarne słownictwo, okrucieństwo i psychodeliczne momenty. Nie będzie to jednak „rozwałka” ani gracze nie będą doskonale wyszkolonymi komandosami. Byłym żołnierzom, specom od broni i walki serdecznie dziękuję.

Aby zagrać, trzeba zdecydować się na kogoś „zwyczajnego” – zwykłego pracownika Korporacji OCTOPUS, członka załogi okrętu „SPACE DRAGON II” – pilota, mechanika, komputerowca odpowiedzialnego za działanie urządzeń sterowanych elektronicznie, ewentualnie ochroniarza – ale zwykłego szeregowca.

Inspiracją sesji były takie filmy jak: „Ukryty Wymiar”, „Dead Space”, seria „Alien”, „The Thing”, „Pandorum” oraz pewnie dziesiątki innych dziejących się w odizolowanych miejscach.

Karta Postaci:

Sesja będzie storytellingiem z elementami stosowanej przeze mnie mechaniki (bez rzutów kośćmi). Bohatera opisują następujące Cechy:

1. Imię i nazwisko + avatar

To chyba oczywiste.

Ważne –oficjalnym językiem jest język angielski i zakładamy, ze wszyscy znają go przynajmniej na poziomie umożliwiającym bezproblemową komunikację. Postacie mogą być jednak z dowolnego kraju na Ziemi. To w zasadzie nie będzie miało wpływu na sesję.

2. Profesja.

„Space Dragon II” to okręt badawczy, którego zadaniem jest pobieranie próbek i dokonywanie odczytów. Jego załoga składa się z 10 ludzi Inżynierów, techników, mechaników, elektryków – fachowców w swojej dziedzinie. Nie narzucam tutaj podziału ale wolę nie otrzymywać kart zabójców, żołnierzy i super ochroniarzy. Jednak – oczywiście – dobrze opisany ochroniarz może się dostać.

3. Cechy:

Ciało – to sprawność fizyczna, kondycja, zręczność, siła, wytrzymałość – będzie decydowała o tym, jak dobrze postać radzić sobie będzie z zagrożeniami i przeszkodami natury fizycznej

Wola – siła charakteru postaci, jego opanowanie, zimna krew, umiejętność radzenia sobie ze stresem, którego nie zabraknie

Wiedza – wykształcenie, wiedza bohatera, jego znajomość warsztatu pracy – w zależności od archetypu, będzie określała odpowiednie umiejętności zawodowe (lekarz – medycyna, mechanik – urządzenia, ochroniarz – zabezpieczenia i procedury itp).

Charyzma
– umiejętność przekonywania innych, zdolności społeczne, umiejętność wyciągania informacji z ludzi, naginania ich działań do własnych celów, manipulacji, ale również to, jak postać jest lubiana i postrzegana przez NPC-y

Czujność – ostatnia cecha, odpowiadająca za to, jak czujny jest bohater, jak szybko zauważy zagrożenie, jak czujnie śpi, jak zwraca uwagę na to, co się wokół niego dzieje

Wartości cech to: 1 – słabo, 2 – przeciętnie, 3 – dobrze, 4 – bardzo dobrze, 5 – fenomenalnie

Macie od rozdania 12 punktów na te 5 Cech, przy czym żadna nie może być mniejsza niż 1.

4. Umiejętności:

To dość szeroka lista tego, co Wasza postać umie robić najlepiej (nie oznacza to oczywiście, że innych rzeczy ni potrafi o ile wynika to z jej koncepcji lub zawodu)

Macie do rozdysponowania 8 punktów. Umiejętności przyjmują wartości od +1 do +5 - +1 to umiejętność po szkoleniu wstępnym, +2 umiejętność wytrenowana, +3 umiejętność zawodowa (bohater często się do niej odwołuje w swoim życiu), +4 umiejętność specjalistyczna (inni radzą się bohatera, w co trudniejszych momentach), +5 ekspercka – nie ma prawdopodobnie nikogo bardziej kompetentnego w całym sektorze kosmosu.

Lista przykładowych umiejętności:

Mechanika, elektronika, komputery, medycyna, walka wręcz, wysportowanie, przeżycie w terenie, biotechnologia, psychologia, używanie sprzętu, nawigacja, prowadzenie pojazdów, metalurgia, strzelanie, astronawigacja, łączność, farmaceuta, negocjacje, materiały wybuchowe, spawanie itp.

Nie zamykam listy. Pozostawiam Wam swobodę artystyczną w tym zakresie.

5. Opis bohatera.

Krótko. Nie trzeba się rozpisywać.



Teraz informacje końcowe i chyba najważniejsze.


Rekrutacja trwa do końca długiego weekendu – czyli do 5 maja 2013r. Do tego czasu pomagam w tworzeniu Kart chętnym. Nie zamierzam zamykać jej wcześniej.

Częstotliwość pisania postów do 7 dni – 5-6 dni dla graczy i 1-2 dni dla mnie.

W tych warsztatach udział wziąć może 4-6 osób.

Opowieść nie będzie jakaś odkrywcza i – jak widzicie – bazuje na dość utartych schematach. Ale zaręczam Was, ze nudzić się nie będziecie. Wykorzystamy w niej również Google docka jako narzędzie uzupełniające a niekiedy przejmujące znaczącą rolę w sesji.

To chyba tyle.

Jakby coś, służę swoją osobą.

EDIT: Byłbym zapomniał. Zainteresowani niech wpisują się w tym wątku podając mniej więcej kim (zawód) chcieliby zagrać. A gotowe KP posyłać mi jedynie na PW
 

Ostatnio edytowane przez Armiel : 25-04-2013 o 08:54.
Armiel jest offline